Que estàs buscant?
Las classes es faran en català. En cas de mancances amb l'idioma si us plau contacteu amb el professorat el més aviat possible.
El material bàsic del curs està en català. La resta de materials del curs poden estar en català, castellà o anglès.
CB1. Que els estudiants hagin demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es recolza en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
CB3. Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
CB5. Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
CE15. Reunir i interpretar dades significatives per a emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'àmbit empresarial i ser capaç d'elaborar un document que permeti transmetre informació o una proposta empresarial innovadora.
CE3. Identificar les eines qualitatives i quantitatives d'anàlisi i diagnòstic per a la investigació de mercats.
CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
CT5. Desenvolupar tasques aplicant els coneixements adquirits amb flexibilitat i creativitat i adaptant-los a contextos i situacions noves.
L'assignatura de "Matemàtiques per al Màrqueting" està concebuda com una matèria introductòria de formació bàsica per a l'estudiant, tal com mostra la seva ubicació en el primer curs. En el curs es treballarà la utilització de llenguatge matemàtic i l'adquisició de mètodes de treball que són especialment adequats i útils per formalitzar situacions empresarials.
En particular, l'assignatura desenvolupa els aspectes fonamentals del càlcul matemàtic en una variable (amb optimització), en aquest sentit, es tracta d'una assignatura instrumental en què es proporcionen eines matemàtiques que s'utilitzen, principalment en contextos de màrqueting.
A més cal destacar, pel caràcter formatiu d'aquesta assignatura, que es promou el raonament lògic-deductiu.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Bloc 0. Preliminars.
Bloc 1. Funcions reals d’una variable real.
Bloc 2. Càlcul diferencial amb funcions d’una variable.
La nota final serà la mitjana aritmètica ponderada de les qualificacions de les activitats avaluables realitzades.
L'avaluació tindrà en compte els següents aspectes amb els pesos que s'indiquen:
La nota final s’obté d’aplicar la fórmula:
Nota = 0,6·F + 0,1·Q + 0,3·S
Per superar l’assignatura cal que aquesta nota final sigui superior o igual a 5 punts sobre 10.
En el període de recuperació del segon trimestre l'estudiant podrà tornar a examinar-se (F).
L’estudiant que no s’hagi presentat als exàmens finals (convocatòria ordinària de març) no podrà optar a l’examen de recuperació.
Haeussler, Ernest F., Richards, Paul D., & Wood, Richard J. (2015). Matemáticas para administración y economía (13.ª ed.). Pearson.
Bittinger, Marvin L. (2002). Cálculo para ciencias económico-administrativas (7.ª ed.). Pearson.
García Pineda, Pablo, Núñez del Prado, José A., & Sebastián Gómez, Antonio. (2007). Iniciación a la matemática universitaria. Thomson.
López, Manuel, & Vegas, Antonio. (2005). Curso básico de matemáticas para la economía y la dirección de empresas (Vols. I y II). Pirámide.
Larson, Ron, Hostetler, Bruce H., & Edwards, Anthony. (2006). Cálculo (8.ª ed.). McGraw-Hill.
Rosser, Mario J., & Lis, Piotr. (2016). Basic mathematics for economists (3rd ed.). Routledge.