Que estàs buscant?
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees,problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis postriors amb un alt grau d'autonomia
E4_Avaluar i definir les polítiques de personal d'una empresa o organització empresarial, seleccionar equips de treball, definir perfils i establir necessitats de personal
G1_ Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant enfront opinions discrepants fins arribar a posicions de concens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements
Comunicar con propiedad de forma oral y escrita en las dos lenguas oficiales en Cataluña
T4_Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària
L'assignatura examina com les persones creen i mantenen organitzacions complexes per poder arribar a uns objectius i a unes fites.
Els estudiants estudiaran les organitzacions des de la perspectiva de la teoria clàssica organitzacional amb un èmfasi posat en l'eficiència, la capacitat d'adaptació i altres perspectives com la cultural o la política.
Mitjançant l'ús de la "metodologia de el cas", els estudiants podran vincular el material teòric de l'assignatura a casos reals durant les sessions de seminari en grups més reduits.
Tema 1: Què són les organitzacions i quins són els seus principals reptes?
- Què és una organització?
- Dimensions del disseny organitzatiu
- L'evolució de la teoria i el disseny de les organitzacions
Tema 2: Disseny organitzatiu i estructura organitzativa
- Finalitat organitzativa
- Marcs de selecció d'estratègia i disseny
- Avaluació de l'eficàcia organitzativa
- Estructura organitzativa
- Alternatives de disseny organitzatiu
Tema 3: L'entorn extern i les relacions interorganitzatives
- El context ambiental
- Incertesa ambiental
- Teoria de la dependència dels recursos
- Teoria de l'ecologia de la població
- Visió institucional del disseny de l'organització
Tema 4: L'organització i l'entorn internacional
- Oportunitats globals vs locals
- Dissenyar l'estructura per adaptar-se a l'estratègia global
- Diferències culturals
- Nous enfocaments del disseny organitzatiu global
Tema 5: Cultura organitzativa i valors ètics
- Disseny i cultura de l'organització
- Cultura organitzativa, aprenentatge i rendiment
- Valors ètics i responsabilitat social
- Com els líders configuren la cultura i l'ètica
Tema 6: Tecnologies de la informació i control
- Informació per a la presa de decisions i control
- Enfortiment de la coordinació interna
- Enfortiment de les relacions externes
- Impacte de les TIC en el disseny de l'organització
Tema 7: Processos de presa de decisions
- La presa de decisions individual
- Presa de decisions organitzatives
- Marc de presa de decisions de contingència
- Errors de decisió i aprenentatge
Tema 8: Conflicte, poder i política
- Conflicte intergrupal a les organitzacions
- Poder i organitzacions
- Processos polítics a les organitzacions
- Utilitzar el poder, la política i la col·laboració
Sistema d’avaluació:
Seminaris |
30% |
Examen final |
50% |
Participació a classe | 20% |
L'examen final de trimestre suposa el 50% de la nota. Es necessita una nota mínima de 5 sobre 10 per aprovar.
En recuperació només es podrà realitzar l'examen final que computarà el 50% de la qualificació final, ja que es conservaran les notes de les activitats.
Un alumne que no s'hagi presentat a la primera convocatòria NO es pot presentar a la recuperació.
Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria.
Colella, F., Dalton, P., & Giusti, G. (2023). Moral Support and Performance. Management Science.
Daft, R.L., Murphy, J., Willmott, H. (2020).Organization Theory & Design: An International Perspective 4th Edición
Giusti, Giovanni; Dopeso-Fernández, Roberto. Incentive magnitude and reference point shifting: a laboratory experiment. International Journal of Manpower, 2020.
Orazalin, N., & Baydauletov, M. (2020). Corporate social responsibility strategy and corporate environmental and social performance: The moderating role of board gender diversity. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 27(4), 1664-1676.
Triana, M. D. C., Jayasinghe, M., Pieper, J. R., Delgado, D. M., & Li, M. (2018). Perceived workplace gender discrimination and employee consequences: a meta-analysis and complementary studies considering country context. Journal of Management, 0149206318776772.