Que estàs buscant?
Les classes són impartides en català.
Les ponències i els recursos docents proporcionats a l'assignatura, així com els materials de treball recomanats, poden estar en qualsevol de les següents llengües: català, castellà i anglès.
B4. Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
E9. Aplicar les eines tecnològiques per a l'aprofitament dels recursos del negoci a través del Màrqueting.
G1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
T1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.
T4. Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària.
Eines TIC és una assignatura transversal, de formació bàsica i obligatòria de primer curs que introdueix l'estudiant en l’àmbit digital des d'una perspectiva empresarial. Aquesta assignatura té una càrrega lectiva de 6 ECTS repartits en un trimestre, combinant el treball lectiu a classe amb l’aprenentatge autònom fora de l’aula. Partint de la certesa que les competències digitals són necessàries per aprendre, treballar i participar en la societat actual, l'assignatura d' Eines TIC amplia aquest enfocament per abordar competències digitals específiques en l'àrea d'estudi de les ciències socials i de l'empresa.
L’objectiu principal és iniciar l'estudiant, de manera progressiva durant el trimestre, en l’adquisició de la competència d’ús i aplicació de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en els camps acadèmic, personal i professional, tot desenvolupant els coneixements, habilitats i actituds en l'àmbit digital per treure’n el màxim profit. Aquesta assignatura pertany a l’àrea d’estudi de Gestió de la Innovació en un context digital, i també s’enfoca a plantejar i comprendre quines són les tendències històriques i actuals, així com l’evolució i l’impacte d'aquestes en el sector empresarial.
L’assignatura promou la reflexió sobre l’efecte de la tecnologia en el món laboral i també en l’àmbit personal. En aquest sentit, ajuda a desenvolupar el pensament racional i crític sobre l’ús de les TIC per estudiar i treballar en la societat de la informació i el coneixement. Per a cursar aquesta assignatura, cal tenir un mínim de coneixements previs de les TIC a nivell d’usuari assolits en l’etapa preuniversitària.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Bloc 1. TIC, digitalització i transformació digital
Bloc 2. La presencia digital de les empreses i dels usuaris
Bloc 3. Les experiències immersives
Bloc 4. Big Data i sistemes d'informació
Bloc 5. Tendències i projectes d'integració tecnològica
L'assignatura combina diferents activitats i sistemes d'avaluació, amb l'objectiu d'obtenir una avaluació individual i de treball en grup.
Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria.
Altres especificacions:
Laudon, K. C., & Laudon, J. P. (2021). Management Information Systems: Managing the Digital Firm. Pearson.
Pisani, f. (2016). Creadores de futuro. Fundación Telefónica http://www.fundaciontelefonica.com/arte_cultura/publicaciones-listado/pagina-item-publicaciones/itempubli/502/
Turban, E., Pollard, C., Woord, G. (2021). Information Technology for Management: Driving Digital Transformation to Increase Local and Global Performance, Growth and Sustainability, 12th Edition, International Adaptation. Wiley. ISBN: 978-1-119-80253-2
Agència de Ciberseguretat de Catalunya. https://ciberseguretat.gencat.cat/ca/inici
Agencia Española de Protección de Datos. AEPD. https://www.aepd.es/es
Chaffey, D., & White, G. (2019). Digital Business and E-Commerce Management. Pearson.
DigComp 2.2: The Digital Competence Framework for Citizens - With new examples of knowledge, skills and attitudes, EUR 31006 EN, Publications Office of the European Union, Luxembourg, 2022, ISBN 978-92-76-48882-8, doi:10.2760/115376, JRC128415.
Eurostat. Digital economy and society. https://ec.europa.eu/eurostat/web/digital-economy-and-society/
Instituto Nacional de Ciberseguridad. INCIBE. https://www.incibe.es
World Wide Web Consortium. W3C. https://www.w3.org