Que estàs buscant?
El material pot estar en català, castellà o anglès.
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis postriors amb un alt grau d'autonomia
E12_Generar habilitats estratègiques contemplant l'entorn operatiu com a un projecte i establint pautes a llarg plaç i a gran escala
E1_Interpretar conceptes econòmics bàsics i el reaonament econòmic, així com el funcionament microeconòmic i macroeconòmic
E4_Avaluar i definir les polítiques de personal d'una empresa o organització empresarial, seleccionar equips de treball, definir perfils i establir necessitats de personal
E7_Elaborar projectes i propostes d'empreses innovadores establint principis de responsabilitat social en la gestió i integrant la prespectiva de gènere com a indicadors de qualitat i innovació
G1_ Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant enfront opinions discrepants fins arribar a posicions de concens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements
T2_Mostrar disposició per conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional
L'assignatura d'Administració d'empreses suposa una primera presa de contacte amb el món de la gestió empresarial i estudia el paper de l’empresa i els empresaris a la societat.
Permet comprendre els principals indicadors econòmics i socials per avaluar el funcionament de l'empresa, per a continuació centrar-se en els principis bàsics de la gestió empresarial: direcció, organització, planificació i control.
Bloc 1: La valoració econòmica de l'empresa
1.1. Introducció: Concepte, administració i tipus d’empreses
1.2. Reptes actuals per a l’administració de les empreses
1.3. Valoració econòmica del funcionament de l’empresa
1.4.1. La productivitat
1.4.2. La rendibilitat
1.4.3. El punt mort
Bloc 2: L'administració d'empreses
2.1. La planificació empresarial
2.1.1. La previsió i l’anàlisi de l’entorn
2.1.2. Concepte de planificació: Diferents nivells de planificació
2.1.3. Tipus de plans
2.2. El control a l'empresa
2.2.1. Els sistemes d’informació per al control
2.2.2. El procés de control
2.2.2.1. Les variables crítiques i els indicadors de gestió
2.2.2.2. El registre de resultats
2.2.2.3. L’anàlisi de desviacions
2.2.2.4. Les accions correctores
2.2.3. La funció del control
2.3. L'organització de l'empresa
2.3.1. Definició i disseny de l’estructura organitzativa
2.3.2 Les parts de l’organització
2.3.3. L’organigrama: disseny horitzontal i vertical
2.3.4. Noves visions organitzatives
2.3.5. Els mecanismes de coordinació
2.4. La direcció de l'empresa
2.4.1. Principis, funcions i realitat de la tasca directiva
2.4.2. Variables que condicionen la funció de direcció
2.4.2.1. La motivació dels treballadors
2.4.2.2. Els estils de direcció
2.4.2.3. Lideratge i Gènere
2.4.3. Lideratge inclusiu
La nota final de l'assignatura es conformarà mitjançant la ponderació de notes de diferents activitats d'avaluació continuada, les quals s'aniran plantejant durant el curs, més l'examen final:
AVALUACIÓ CONTINUADA (60% de la nota)
EXAMEN FINAL (40% de la nota)
L'examen final constarà de diferents preguntes teoricopràctiques. L'examen constarà de diferents parts avaluatives i s'haurà d'obtenir com a mínim una puntuació d'un 4 a cadascuna d'aquestes parts i que la nota mitjana de les notes de les diferents parts sigui com a mínim de 5 punts.
Prova de recuperació
Osterwalder, A.. (2015). Diseñando la propuesta de valor : cómo crear los productos y servicios que tus clientes están esperando. Deusto.
Osterwalder, A., Pigneur, Y., Clark, T., & Vázquez, L. (2011). Generación de modelos de negocio : un manual para visionarios, revolucionarios y retadores (Primera edición). Deusto.
ROBBINS, Stephen. P. and COULTER, Mary. C. (2020): Management (Global Edition). Pearson. 15th edition
GIL ESTALLO, Maria Angeles, GINER DE LA FUENTE, F (2013), Cómo crear y hacer funcionar una empresa. Madrid. Ed. Esic. 9a edició.