Que estàs buscant?
L'assignatura s'imparteix en català tot i que el material pot estar en qualsevol dels tres idiomes (català, castellà o anglès).
B4. Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
E10. Analitzar i avaluar el paper de les comunitats digitals i les xarxes socials a l'empresa.
E13. Identificar les eines bàsiques de l'e-Màrqueting.
E14. Aplicar els coneixements adquirits a la gestió de comunitats digitals.
E15. Reunir i interpretar dades significatives per a emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'àmbit empresarial i ser capaç d'elaborar un document que permeti transmetre informació o una proposta empresarial innovadora.
E9. Aplicar les eines tecnològiques per a l'aprofitament dels recursos del negoci a través del Màrqueting.
G1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
T1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.
T4. Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària.
L'objectiu d'aquesta assignatura és aprendre a definir, planificar, executar i avaluar una estratègia en Xarxes Socials. A partir d'un projecte grupal, es treballaran els canals, les estratègies i les diferents eines de diagnosi i seguiment en una estratègia a les Xarxes. Des del paper de les xarxes socials en el context de la web 2.0, el rol dels influencers fins a conceptes com els Leads, KPIs o les mètriques, es treballen i s'incorporen a les diferents fases de l'estratègia SM.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Per graus amb formació específica de marketing (MiCD i Doble ADE-MKT) els continguts son:
Tema 1. El pla de social media
Tema 2. Recerca i anàlisi
Tema 3. Els connectors
Tema 4. Planificació i gestió de campanyes de social media
Tema 5. Creació i curació de continguts
Tema 6. Execució del pla de social media
Tema 7. Mesura, visualització i optimització del pla
Tema 8. Presentació de resultats. Social Media Report
Per la resta de graus els continguts son: (aquesta diferència és deguda a que els graus de MKT ja tenen assignatures pròpies on s'imparteixen continguts referents al Social Media)
1. El Pla de Social Media
2. Els Connectors
3. Recerca i anàlisi
4. Planificació i gestió
5. Creació i curació de continguts
6. Execució
7. Mesura, optimització i visualització
8. Publicitat a Xarxes Socials
El sistema d'avaluació es divideix en activitats d'avaluació continuada (60%) i un examen final (40%).
Resum del sistema d'avaluació:
Sistema | Percentatge |
Activitats individuals | 10% |
Activitats grupals | 10% |
Exposicions estratègia SM | 15% |
Projecte grupal. Estratègia SM | 25% |
Examen final | 40% |
Per poder presentar-se a l'examen final, és necessari haver fet l'entrega i la presentació del projecte final sobre l'estratègia de Social Media.
Per aprovar l'examen final, és necessari una puntuació igual o superior a 5 sobre 10 o 50 sobre 100.
Per aprovar l'assignatura, és obligatori aprovar l'examen final. L'examen final s'aprova amb una nota igual o superior a 5 sobre 10 o 50 sobre 100.
Per aprovar l'assignatura, és obligatori aprovar el projecte final. El projecte final s'aprova amb una nota igual o superior a 5 sobre 10 o 50 sobre 100.
Al període de recuperació només es pot recuperar el 40% de l'examen final. Per recuperar caldrà obtenir una nota mínima de 5 sobre 10 o 50 sobre 100 per computar la mitjana de l'assignatura.
Un alumne que no s'hagi presentat a la primera convocatòria NO pot presentar-se a la recuperació.
Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria.
Deighton, John & Kornfeld, Leora (2006) "Case study: United Breaks Guitars". Harvard Business Publishing
Gladwell, Malcolm (2002) "The Tipping Point: How Little Things Can Make a Big Difference". Back Bay Books (January 7, 2002)
Christakis, Nicholas A. & Fowler, James H. (2011) "Connected: The Surprising Power of Our Social Networks and How They Shape Our Lives -- How Your Friends' Friends' Friends Affect Everything You Feel, Think, and Do". Back Bay Books; Reprint edition (January 12, 2011)
David S. White and Alison Le Cornu (2011). Visitors and Residents: A new typology for online engagement. First Monday, Volume 16, Number 9 - 5 September 2011 http://journals.uic.edu/ojs/index.php/fm/article/viewArticle/3171/3049
Dodson, Ian (2016). The art of digital marketing: The definitive guide to creating strategic, targeted, and measurable online campaigns. New Jersey: Wiley.
McGruer, David. Dynamic digital marketing: Master the world of online and social media marketing to grow your business. Wiley.
Universitat de Barcelona. (2012). “Llibre blanc de les xarxes socials de la Universitat de Barcelona”. [Internet]. Disponible a: http://www.ub.edu/web/ub/galeries/documents/noticies/llibre_blanc_UB.pdf
Williams, Jason (2016). Social media: Marketing strategies for rapid growth using Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Pinterest & YouTube. Wrocław: Amazon.