Que estàs buscant?
B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic o ètic
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees,problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat
E15_Reunir i interpretar dades significatives per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants en l'àmbit empresarial i ser capaç d'elaborar un document que permeti transmetre informació o una proposta empresarial innovadora
G2_Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant del canvi i estar disposats a reavaluar els vells models mentals que limiten el pensament
Comunicar con propiedad de forma oral y escrita en las dos lenguas oficiales en Cataluña
T4_Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària
T5_Desenvolupar tasques aplicant, amb flexibilitat i creativitat, els coneixements adquirits i adaptant-los a contextes i situacions noves
Aquesta assignatura pretén aprofundir en les bases del mètode científic i proporcionar a l'estudiantat les eines bàsiques de treball per a poder dissenyar i executar un projecte de recerca. D'altra banda, millorar les seves habilitats per a utilitzar una sèrie d'instruments i eines que li permetin gestionar els diferents passos del procés de recerca amb major eficiència i comunicar els seus resultats amb major eficàcia: eines de recerca i gestió d'informació; de processament i edició de text; d'organització i tractaments de dades; i de presentació i comunicació de resultats.
Així mateix, conèixer i dominar les característiques del mètode científic te una importància crucial en el món de l'empresa: establir preguntes, observar acuradament la realitat a través de la recol·lecció de dades i fets contrastables, formular i contrastar hipòtesis, extreure conclusions i reformular els problemes i preguntes que ens fem és fonamental en el funcionament dels mercats, empreses i organitzacions.
Aquesta assignatura planteja els següents objectius específics:
BLOC I. Projectes acadèmics. Primera Part: cerca d’informació
1. Introducció a l’elaboració de projectes acadèmics
2. Les fonts d'informació
3. Introducció a la lectura crítica d'articles científics i altres documents
4. Gestió de fonts i citació bibliogràfica
5. Antecedents
BLOC II. Projectes acadèmics. Segona Part: recollida de dades
6. Introducció: El disseny de la recerca
7. Tècniques de recollida de dades quantitatives vs. qualitatives
8. Introducció al procés de recollida de dades qualitatives: focus group i entrevista
BLOC III. Comunicació escrita de treballs acadèmics
9. L'estil i la gramàtica del text científic i acadèmic
10. Organització del treball escrit
11. Edició i presentació de documents escrits
BLOC IV. Comunicació oral de treballs acadèmics
12. Elements de la comunicació
13. Estratègies de comunicació oral
14. Planificació, disseny i execució de presentacions acadèmiques i professionals
RECUPERACIÓ. L’alumnat es presentarà a la recuperació si la nota de l’assignatura és inferior a 5 sobre 10 punts. Només es podrà presentar a la recuperació l'estudiantat que hagi concorregut a la convocatòria ordinària (és a dir, qui hagi fet el projecte i la prova d'examen prèviament).
En cap cas l’estudiantat pot rebre ajuda de tercers per cap activitat d’avaluació del curs; i en cas de produir-se el/la estudiant perdrà tot el dret a continuar amb les avaluacions que quedin de l’assignatura. El/la professorar/a podrà citar el/la estudiant per a fer els aclariments que calgui en cas de dubte sobre l’originalitat de les activitats.
Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria.
Amat Salas, Oriol., & Rocafort Nicolau, Alfredo. (2017). Com fer recerca?: treball de final de grau, tesi de màster, tesi doctoral i altres projectes de recerca (Primera ed). Barcelona: Profit Editorial.
McGregor, Sue L. (2017). Understanding and evaluating research: A critical guide. Sage Publications.
Pajo, Bora. (2022). Introduction to research methods: A hands-on approach. Sage publications.
Ang, Siah. (2014). Research design for business & management. SAGE Publications Ltd, https://www.doi.org/10.4135/9781473909694
Creswell, John W., & Creswell, J. David. (2022). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications.
Lluch, Gemma., & Nicolás, Miquel. (2015). Escriptura acadèmica: planificació, documentació, redacció, citació i models. Barcelona: Editorial UOC.
Philips, Richard and Johns, Jennifer (2023). Fieldwork for Social Research: A student's Guide. Sage Publications
Turull, Max (2017). Tècniques de treball i de comunicació: instrumentàrium per a les ciències jurídiques i socials. Barcelona: Huygens Editorial