Que estàs buscant?
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis postriors amb un alt grau d'autonomia
E8_Organitzar les operacions productives de l'empresa
G1_ Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant enfront opinions discrepants fins arribar a posicions de concens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements
T5_Desenvolupar tasques aplicant, amb flexibilitat i creativitat, els coneixements adquirits i adaptant-los a contextes i situacions noves
L'àrea d’Operacions és una de les principals funcions de qualsevol organització i es refereix a la gestió de la creació de béns o serveis. Aquestes activitats tenen lloc a totes les empreses públiques i privades. La Direcció d’Operacions es pot definir aleshores com la direcció dels recursos que es necessiten per generar els béns o els serveis d'una organització. El camp de la Direcció d’Operacions s'enfronta actualment a grans reptes degut principalment a la globalització, la creació de nous productes i serveis, la incorporació de noves tecnologies i la necessitat d'integració amb altres funcions de l'empresa. Per això, és important conèixer les activitats de l'àrea d’Operacions i saber com gestionar-les eficientment.
L'objectiu d'aquest curs és proporcionar els conceptes fonamentals, models quantitatius, solucions i tècniques en la gestió de les operacions. També s’utilitzaran diferents models quantitatius utilitzats en la gestió d'operacions.
Tema 1 |
|
Introducció a les operacions |
Principals decisions en operacions |
Objectius de l´àrea Productes industrials i serveis |
|
Variables competitives |
|
Indicadors |
|
Innovació en l`àrea de producció i operacions |
|
Tema 2 |
|
Disseny i desenvolupament de productes/serveis |
Raons pel desenvolupament de nous productes i serveis |
Desenvolupament d´un producte/servei |
|
Disseny del producte |
|
Estandarització |
|
Disseny modular |
|
Enginyeria simultània |
|
Automatització |
|
Definició del producte |
|
Plànol de muntatge |
|
Llista de materials |
|
Diagrama de flux de processos |
|
Millora continua de processos |
|
Disseny de serveis
Innovació en nous productes i serveis |
|
Tema 3 |
|
Previsions |
Definició de previsió |
Components de la demanda |
|
Mètodes de previsió |
|
Qualitatius |
|
Estudi de mercat |
|
Mètode delphi |
|
Nivells inferiors |
|
Consens grupal |
|
Analogia històrica |
|
Quantitatius |
|
|
Mitjana mòbil |
Allisat exponencial |
|
|
Doble allisat exponencial |
Regresió lineal |
|
Errors en les previsions |
|
Tema 4 |
|
Estratègies de producció |
Fabricació en projectes |
Fabricació en taller |
|
Fabricació en proces |
|
Fabricació Justo a Tiempo |
|
Pull/Push, Kanban |
|
Malbaratament |
|
Anivellat de la producció |
|
Tècniques SMED |
|
Línea en forma de U |
|
TPM |
|
Jidoka, 5S
|
|
Tema 5 |
|
Planificació de la producció |
Planificació Agregada |
MRP |
|
Tema 6 |
|
Gestió d´estocs |
Raons de l´estoc |
Cost de l´estoc |
|
Anàlisis ABC |
|
Models d´inventaris |
|
Model quantitat fixe (lot econòmic) |
|
Model quantitat fixe amb descomptes |
|
Model de període fix. |
|
Models probabilístics.
|
|
|
|
Tema 7 |
|
Localització |
|
Estratègies de localització |
|
Outsourcing |
|
Tema 8 |
|
Estratègies de la distribució |
DRP |
ECR, CPRF |
|
Optimització cadena de subministrament
Innovació en la logística
|
|
Tema 9 |
|
Sostenibilitat en la producció |
Producció verda |
Producció ètica |
|
Objectius Desenvolupament Sostenible (ODS) |
L’avaluació de l’assignatura es farà de la següent forma:
Important: Per aprovar l’assignatura és necessari una nota mitjana mínima de 5 (sobre 10) i una nota mínima a l’examen final de 4 sobre 10. Hi ha que fer l´avaluació continuada i projecte en equip per poder anar a l examen,
Recuperació: Només es podrà recuperar la nota de l'examen final (55%). Caldrà una nota mínima de 4 sobre 10 per poder realitzar el promig de qualificacions. És a dir, en la recuperació es mantenen les mateixes variables (examen i avaluació continuada) amb les mateixes ponderacions.
Un alumne que no s'hagi presentat a la primera convocatòria NO pot presentar-se a la recuperació.
Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria.
Heizer, J y Render, B. "Dirección de la Producción" (Decisiones estratégicas). Ed. Prentice Hall.
Heizer, J y Render, B. "Dirección de la producción (decisiones tácticas). Ed. Prentice-Hall
R.B. Chase, F.R. Jacobs and N.J. Aquilano, “Administración de Operaciones”, ED McGraw-Hill.
Goldratt: The Goal: A Process of Ongoing Improvement. North River Press; 30th Anniversary Edition edition (July 1, 2014). ISBN-13: 978-0884262748
Heizer / Render: Operations Management. (11th Edition). Pearson education, 2013. ISBN-13: 978-0132863308
Stevenson: Operations Management. Mc Graw-Hill, 2014. ISBN-13: 978-0078024108