Que estàs buscant?
L'idioma d'impartició de les classes serà el Català. Les lectures i materials de l'assignatura podran ser en Català, Castellà i/o Anglès.
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees,problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat
E7_Elaborar projectes i propostes d'empreses innovadores establint principis de responsabilitat social en la gestió i integrant la prespectiva de gènere com a indicadors de qualitat i innovació
G2_Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant del canvi i estar disposats a reavaluar els vells models mentals que limiten el pensament
G3_Integrar els valors de justicia social, d'igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis d'Administració d'Empreses i Gestió de la Innovació controbueixin a formar ciutadans i ciutadanes per a una societat justa, democràtica i que es basa en la cultura del diàleg i de la pau
T3_Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin la por al risc
L'assignatura està orientada a l'estudi de models de gestió empresarial que matisen determinats postulats de la teoria convencional en l'àmbit de l'organització i la direcció d'empreses. Prenent com a fil conductor l'economia social i l'economia circular, els principis rectors d’aquestes disciplines representen una reflexió crítica de les normes i les regles econòmiques generalment acceptades. L’assignatura, a més, també representa una clara aportació a nous models de gestió dels recursos humans i de les finances. A partir de repensar conceptes com productivitat, eficiència, eficàcia, rendibilitat o benefici es fa necessari identificar formes noves de gestió. Aquesta assignatura representa un compendi sobre economia i empresa, que mostra models útils per gestionar l’empresa del segle XXI.
Tema 1. Per què estem parlant d'Economia Social i Economia Circular?
Tema 2. Tendències alternatives de desenvolupament socioeconòmic
Tema 3. L'empresa social i els reptes actuals: noves tendències d'administració empresarial
Tema 4. Aplicació de l'Economia Circular a l'empresa
Tema 5. Mètriques i indicadors de la sostenibilitat
Avaluació continuada (50%): durant el trimestre es proposaran diferents activitats / seminaris individuals i/o en grup
Examen final (50%): cal obtenir una nota mínima de 5 (sobre 10) per aprovar i fer mitjana amb les activitats d'avaluació continuada. Si la nota és inferior a 5, caldrà anar a recuperació, en què només es podrà recuperar l'examen final.
No es pot recuperar ni pujar nota de l’avaluació continuada en cap cas.
Si l'alumne/a no es presenta a l'examen en convocatòria ordinària, no pot anar a recuperació.
BALLESTERO PAREJA, Enrique (1990). Economia Social y empresas cooperativas. Alianza Universidad
BELDA HÉRIZ, Ignacio (2018). Economia circular. Un nuevo modelo de producción y consumo sostenible. Ed. Tébar Flores
SERRANO ROBLES, Eloi (coord.) (2019). Introducció a l'economia i l'empresa social. Barcelona: Icaria
ASHCROFT, Ross (dir.) (2012). Four Horsemen [documental]. Motherlode
BORKOWSKI, Jesse (dir.) (2013). Real Value [documental]
FAURA VENTOSA, Ignasi (2016). L'economia social catalana als inicis del segle XX. Pagès Editors
GALAZ VALDERRAMA, Caterine i PRIETO DROUILLAS, Rodrigo (2006). Economía solidaria. De la obsesión por el lucro a la redistribución con equidad. Barcelona: Icaria
GARCIA JANÉ, Jordi (2001). La dimensió cooperativa. Barcelona: Icaria
GARCIA JANÉ, Jordi (2017). L'economia solidària en cent paraules. Barcelona: Icaria
HENZEN, Rozanne i WEENK, Ed (2022). Economía circular. Un enfoque práctico para transformar los modelos empresariales. Marge Books
MIRÓ ACEDO, Ivan (2018). Ciutats cooperatives. Esbossos d'una altra economia urbana. Barcelona: Icaria
PECK, Raoul (dir.) (2017). El joven Karl Marx [pel·lícula, Agat Films, Velvet Films, Rohfilm]
REVISTA ILLACRUA (ed.) (2007). ¡Participacción! Una caja de herramientas para la economía solidaria. Barcelona: Icaria