Que estàs buscant?
Els idiomes que conviuen a l'aula són el català, el castellà i l’anglès, tant en les interaccions com en els materials utilizats. La prova final es realitzarà en català.
CB4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic, tant especialitzat com no especialitzat
CB5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per empendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
CB2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les competències que cal demostrar per mitjà d'una elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
CB1_Que els estudiants hagin demostrat tenir i comprendre coneixements d'una àrea d'estudi que tingui la base en l'educació general, i s'acostuma a trobar a un nivell que, si bé es recolza en llibres de text avançats.inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de la vanguardia del seu camp d'estudi
CB3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir o interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic o ètic
CG11_Establir una comunicació eficaç amb pacients, família, grups socials i companys i fomentar l'educació per la salut
CG19_Gaudir d'autonomia i capacitat crítica per a l'ús de les TIC
CT 1 Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere, per dissenyar solucions
Aquesta assignatura té com a objectiu proporcionar a l'estudiant eines que optimitzin el procés d'aprenentatge.
L'assignatura consisteix en una introducció a l’ús de recursos metodològics de cerca de bibliografia científica, comprensió i organització de la informació en Ciències de la Salut.
Igualment es treballen els models d'aprenentage, recursos per la presa de decisions com el pensament crític, característiques d'un pensador/a critic i com aplicar-ho a la pràctica clínica, treballant de forma específica la realització dels registres clínics propis de la professió infermera.
L'organització de l'estudi, la metodologia de treball, les estratègies cognitives i la millora de les habilitats comunicatives, tant escrites com orals, són la base per optimitzar la integració de l'estudiant al món universitari.
Per aquest motiu, des de l'inici, es proporciona a l'alumne metodologies per assolir els coneixements i les habilitats, i per tant les competències, que li seran necessàries en el desenvolupament de la seva trajectòria acadèmica i personal.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
L’ús de la intel·ligència artificial (IA) en aquesta assignatura es troba regulat al Pla d’Aprenentatge. Cal consultar-lo per conèixer les condicions específiques d’ús.
Sessió PRELIMINAR Setmana zero
Conèixer l'estructura i el funcionament de la UPF i el projecte educatiu Tecnocampus
BLOC A
1. La comunicació dins l'àmbit de la infermeria
2. L'escriptura científica
BLOC B
1. Conceptes introductoris
2. Revisió de la literatura
3. Referències bibliogràfiques i citacions
4. Mendeley (Gestor de referències)
BLOC C
1. Estils aprenentatge.La gestió del temps
2. El pensament crític. El judici crític en infermeria
3. Registres clínics i transferència d’informació
4. Tutories del desenvolupament de treball
El sistema d’avaluació de les competències i els resultats d’aprenentatge d’aquesta assignatura contempla diferents activitats d’avaluació de la Materia 3 - Salud Pública, Comunicació i Investigació en Salut:
Sistema d'avaluació | Ponderació mínima | Ponderació màxima |
SE1. Examen | 20% | 40% |
SE2. Treballs individuals | 20% | 40% |
SE3. Treballs en grup | 20% | 40% |
SE4. Participació a l'aula | 5% | 40% |
SE5. Seminaris | 10% | 50% |
SE7. Prova pràctica | 5% | 40% |
S'utilitza un sistema de qualificació quantitativa (de 0 a 10) i qualitativa (suspens, aprovat, notable, excel·lent, matrícula d'honor) segons RD 1125/2003.
Segons normativa UPF, els estudiants que tenen opció a realitzar la recuperació de l’assignatura són aquells que hagin obtingut una qualificació de “suspens”, que són les úniques susceptibles de modificació en el procés de recuperació.
El sistema d’avaluació i el període de recuperació es detalla en el Pla d’Aprenentatge disponible a l’aula virtual a l’inici de l’assignatura.
Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria.
Amadeo, I., & Sole´, J. (2009). Curs pràctic de redacció. Barcelona: Educaula.
Baró, T. (2011). Parlar i convencer: [receptes per a fer bones presentacions en públic]. Barcelona: Serbal.
Boeglin Naumovic, M. (2007). Leer y redactar en la universidad¿: del caos de las ideas al texto estructurado. Alcalá de Guadaíra¿: MAD.
Cassany, D. (1999). Construir la escritura. Barcelona: Paido´s.
Cassany, D. (2018). La cuina de l’escriptura¿: un manual imprescindible per a tots aquells que s’han de posar a escriure. La Butxaca
Critical thinking, clinical reasoning, and clinical judgment : a practical approach. Autora:Rosalinda Alfaro-LeFevre 2021
Edición:Seventh edition. Editorial:Elsevier
Cueva Martín, A. de la., Aleixandre Benavent, R., Rodríguez i Gairi´n, J. M., & Universitat de València. (2001). Fonts d’informació en ciències de la salut. València: Universitat de València.
De la Cueva, A., Aleixandre, R., Rodríguez, J. M. (2001). Fonts d’informació en ciències de la salut. Universitat de València.
Estrada, J. M. (2007). Capítulo 2: La búsqueda bibliográfica y su aplicación en PubMed-MEDLINE. SEMERGEN - Medicina de Familia, 33(4), 193–199. https://doi.org/10.1016/S1138-3593(07)73875-3
Lluch, G., & Nicolás, M. (2015). Escriptura acadèmica¿: planificació, documentació, redacció, citació i models. Barcelona¿: Editorial UOC.
Pacios, A.R. (2013). Técnicas de búsqueda y uso de la información. Editorial Universitaria Ramón Areces.
Técnicas de búsqueda y uso de la información. (2013). Madrid: Editorial Universitaria Ramón Areces.
Tecnocampus. (2021). Recursos d’informació. https://www.tecnocampus.cat/biblioteca-crai/recursos-dinformacio
Turull, A., Ardanuy Baró, J., Arroyo i Amayuelas, E., & Arroyo i Amayuelas, E. (2017). Tècniques de treball i de comunicació¿: instrumentàrium per a les ciències jurídiques i socials. Barcelona¿: Huygens Editorial.
Universitat Oberta de Catalunya. (2022). Universitat Oberta de Catalunya. https://biblioteca.uoc.edu:8080/ca/plana/Estil-APA/
Amat Salas, O., Rodrigo de Larrucea, J., & Rocafort Nicolau, A. (2017). Com fer recerca¿: treball de final de grau, tesi de màster, tesi doctoral i altres projectes de recerca (Primera ed). Barcelona¿: Profit Editorial.