Que estàs buscant?
Pot haver-hi materials en català, castellà o anglès.
RAE1 - L'estudiant serà capaç de definir de manera efectiva els procediments, mètodes i tècniques específiques que s'utilitzen en l'ensenyament-aprenentatge en contextos d'activitat física i esport.
RAE5 - L'estudiant serà capaç d’elaborar un pla de treball que inclogui les habilitats motrius bàsiques, activitats físiques, exercicis de millora de la condició física, habilitats esportives, joc, activitats expressives corporals i dansa.
RAE6 - L'estudiant serà capaç d'explicar de manera efectiva les instruccions que li permetin dirigir programes d'activitat física i esport en el seu rol d’educador/a.
RAE8 - L'estudiant serà capaç d'interactuar com a educador/a en diferents contextos d'intervenció de l’activitat física i l’esport a través d’intervencions en matèries del seu àmbit i en les pràctiques curriculars.
RAE26 - L'estudiant serà capaç de crear comportaments que promoguin la salut i el benestar mitjançant l'activitat física en diversos contextos professionals.
RAE32 - L'estudiant serà capaç de comunicar-se de manera efectiva i professional amb altres col·lectius professionals i amb els participants, emprant un enfocament integrador, ètic i de respecte envers la diversitat cultural i de gènere.
RAE37 - L'estudiant serà capaç d'idear diferents processos metodològics d'aprenentatge i desenvolupament motor, desenvolupament de capacitats coordinatives i tècniques i habilitats esportives adaptant i/o individualitzant la intervenció a les necessitats individuals, amb èmfasi en les poblacions de caràcter especial.
RAE59 - L'estudiant serà capaç d'adoptar pràctiques inclusives que evitin la discriminació i contribueixin al canvi de paradigma actual cap a un de més equitatiu i just.
RAE60 - L'estudiant serà competent per reconèixer les disparitats relacionades amb el sexe, gènere i diversitat identitària en el context esportiu i de lleure.
RAE62 - L'estudiant estarà capacitat per abordar els desafiaments globals amb una perspectiva àmplia i compromesa.
RAE63 - L'estudiant serà capaç d'argumentar per defensar els drets fonamentals, la justícia social, la democràcia i la protecció del medi ambient a nivell personal i col·lectiu.
RAE66 - L'estudiant serà capaç d'informar per promoure la pràctica de l'activitat física com a dret fonamental i component essencial de la salut pública.
L’assignatura d’Expressió Corporal té com a objectiu explorar el cos com a eina de comunicació, creativitat i expressió. A través del moviment i de tècniques de comunicació oral i llenguatge corporal, es treballen competències personals, socials i professionals que afavoreixen el desenvolupament integral de l’estudiant. Es promouen metodologies actives i vivencials que potencien la consciència corporal, la sensibilitat artística i l’ús del joc com a recurs pedagògic.
Es treballaran els principals factors del llenguatge corporal i es potenciarà l’ús de tècniques de comunicació oral, amb l’objectiu de millorar les competències expressives i comunicatives de l’estudiant. A través del moviment, es fomentarà la creació artística i creativa aplicada als àmbits de la docència, el rendiment esportiu, la salut i l’oci.
Aquesta matèria també incorpora una mirada inclusiva i amb perspectiva de gènere.
L'ús de la IA en aquesta assignatura es troba regulat al pla d'aprenentatge.
EXPRESSIÓ CORPORAL
Sistema de qualificació (Real decreto 1125/2003, de 5 de septiembre) que estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions a les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa a tot el territori estatal:
0 - 4,9: Suspès
5,0 - 6,9: Aprovat
7,0 - 8,9: Notable
9,0 - 10: Excel·lent
La qualificació final de l'alumnat és el resultat d'una avaluació continua a través de diferents activitats avaluatives. Aprovar l'assignatura és el resultat de la qualificació igual o superior a 5 punts (sobre 10 punts) d'acord amb la següent taula de ponderació
Activitat avaluadora |
Ponderació |
Competències avaluades |
Examen pràctic |
40% |
T7,E1,E11,B2,G10,G3,G12,T5,T6,E4,E10,B1 |
Treballs grupals |
20% |
T7,E1,E11,B2,G10,G3,G12,T5,T6,E4,E10,B1 |
Treballs individuals |
40% |
T7,E1,E11,B2,G10,G3,G12,T5,T6,E4,E10,B1 |
Consideracions respecte aquest sistema d'avaluació d'adquisició de les competències:
Examen pràctic: 40%: es realitzarà dos exàmens pràctics. Si no s'aproven les 2 parts de l'examen, l'assignatura se suspèn.
Treballs: 60%: Durant l'assignatura es realitzaran diversos treballs individuals i grupals. Si els treballs no s'aproven, se suspèn l'assignatura.
Activitats complementàries: individual o grupal. Treballs opcionals de temàtica variada que es poden fer per pujar la nota. Només formen part de la nota si se supera l'assignatura. La ponderació màxima (extra) que es pot obtenir amb aquestes activitats avaluadores és del +10%.
Assistència- Realització mínima obligatòria de les pràctiques que es determina en el 70% . En aquest marge percentual hi ha de "no assistència" estan incloses les faltes per malaltia o lesió. Cal ser APTE en aquest apartat per a poder avaluar-se.
IMPORTANT:
Si no es supera l'avaluació continua (70% assistència) per incompliment d'algun dels requisits necessaris descrits anteriorment, l'estudiant suspendrà l'assignatura.
La còpia total o parcial en qualsevol de les activitats d'aprenentatge significarà un "No Presentat" en l'assignatura, sense opció a presentar-se a la prova de recuperació i sense perjudici de l'obertura d'un expedient per aquest motiu.
Consideracions respecte a l'activitat avaluadora en període de recuperació:
Activitat avaluadora en període de recuperació |
Ponderació |
Competències avaluades |
Examen teòric |
40% |
T7,E1,E11,B2,G10,G3,G12,T5,T6,E4,E10,B1 |
En el marc de les 7 Competències Comunes del TecnoCampus, aquesta assignatura incorpora l’avaluació de la competència 6. Competències comunicacionals: asseguren el treball de les capacitats de comprensió crítica lectora i oral, així com de l’expressió escrita, oral i audiovisual, i fomenten la relació plurilingüística, multilingüística i intercultural. Aquesta competència, a més de ser avaluada de manera específica amb l’objectiu de poder ser acreditada posteriorment, representa com a mínim un 10 % de la ponderació final de l’assignatura, integrant-se en els sistemes d’avaluació propis de la mateixa, els quals s’especifiquen en la present guia docent. Per a més informació, es pot consultar el pla d’aprenentatge de l’assignatura.
Larreta, B., Sierra, M.A., i Ruano, K. (2006). Didáctica de la expresión corporal: Talleres monográficos. Barcelona: INDE.
Lavega, P., i Olaso, S. (2000). Juegos y deportes tradicionales y populares. Barcelona: Editorial Paidotribo
Ortí, J. (2004). La animación deportiva, el juego y los deportes alternativos. Barcelona: INDE Ediciones.
Schinca, M. (2011). Expresión corporal. Técnica y expresión en movimiento. Madrid. Wolters Kluwer España-Educación
Bantulà,J, i Mora, JM. (2007). Juegos multiculturales. Barcelona: Editorial Paidotribo
Castañer, M. (2000). Expresión corporal y danza. Barcelona: INDE.
Coterón López, J., & Sánchez Sánchez, G. (2010). Educación artística por el movimiento: la expresión corporal en educación física. Aula: revista de pedagogía de la universidad de Salamanca.
EL LENGUAJE DEL CUERPO (3ª ED.) COMO INTERPRETAR A LOS DEMAS A TR AVÉS DE SUS GESTOS. Cómo interpretar a los demás a través de sus gestos. Allan Pease y BARBARA PEASE. Amat Editorial - 9788417208691
Impulsos: emoció i qualitat de moviment en l'intèrpret escènic ; Editorial/s. Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona ; Col·lecció. Escrits teòrics ; 16.
López, J. C., & Sánchez, G. S. (2013). Expresión Corporal en Educación Física: bases para una didáctica fundamentada en los procesos creativos. Retos. Nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, (24), 117-122.
Mateu, M. y Torrents, C. (2012). Lógica interna de las actividades físicas artístico-expresivas. Tándem Didáctica de la Educación Física, 39, 48-61.
Velázquez,C. (2006). 365 juegos de todo el mundo. Barcelona: Editorial Océano Ambar.