Que estàs buscant?
Les classes presencials orals s'impartiran en català. Hi ha documents en llengua castellana i anglesa, així com materials audiovisuals en castellà i anglès.
RAE10- Classificarà els aliments coneixent-ne la composició química, propietats fisicoquímiques, valor nutritiu, biodisponibilitat, característiques organolèptiques i les modificacions que pateixen com a conseqüència dels processos tecnològics i culinaris.
RAE12- Aplicarà els fonaments de l'anàlisi bromatològica i sensorial de productes alimentaris, en les tècniques culinàries.
Aquesta matèria pretén que l’alumnat conegui els diferents aliments en profunditat, especialment pel que fa a la seva composició química i valor nutritiu, per tal que pugui seleccionar-los amb criteri en l’elaboració de dietes. També es vol que l’alumnat conegui l’ampli ventall d’aliments que ofereix el mercat, permetent donar resposta a gustos individuals o a casos particulars.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Tema 1. Introducció i classificació dels aliments
Tema 2. Hortalisses i verdures
Tema 3. Fruites i derivats
Tema 4. Llegums i derivats
Tema 5. Llet i derivats
Tema 6. Begudes vegetals
Tema 7. Carn i derivats
Tema 8. Peix i derivats
Tema 9. Ous i derivats
Tema 10. Fruits secs i derivats
Tema 11. Cereals i pseudocereals
Tema 12. Tubercles
Tema 13. Olis comestibles, mantegues, salses i derivats.
Tema 14. Sucres, confitures, edulcorants i derivats
Tema 15. Espècies i condiments
Tema 16. Begudes no alcohòliques i alcohòliques
Tema 17. Productes de cinquena gamma
Tema 18. Productes per a alimentació especial
Tema 19. Nous aliments
Tema 20. Aliments funcionals
Tema 21. Ecològics i transgènics
Seminari 1:Grups aliments
Seminari 2: Panell de tast
Seminari 3: Acció saludable
Seminari 4: Desenvolupamet anàlisis sensorial
El sistema d’avaluació de les competències i els resultats d’aprenentatge d’aquesta assignatura contempla diferents activitats d’avaluació de la Matèria 1 - Formació Bàsica:
Avaluació de la modalitat presencial
|
Codi |
Sistema d'avaluació |
Ponderació mínima |
Ponderació màxima |
|
EP1 |
Examen presencial final de l'assignatura. Qüestionaris de veritable o fals, d’opció múltiple, aparellament d’elements, respostes curtes o de desenvolupament. |
20% |
40% |
|
EP3 |
Presentació de la memòria escrita, parcial i/o final, de treballs individuals o grupals, avaluant l’adequació al tema proposat, metodologia, resultats, bibliografia i conclusions. |
15% |
60% |
|
EP5 |
Activitats de simulació, assistència i rúbrica/es avaluadora/es específica/s (Seminaris) |
10% |
30% |
Avaluació de la modalitat virtual
|
Codi |
Sistema d'avaluació |
Ponderació mínima |
Ponderació màxima |
|
EV6 |
Qüestionaris que disposa l'e-campus per a l'autoavaluació i l'avaluació docent amb preguntes quantitatives i qualitatives, on s'expressen de manera explícita els criteris amb què s'avaluarà. |
10% |
30% |
| EV5 |
Informes escrits de treballs o exercicis pràctics (individual o en grup) per part dels estudiants que es plantegessin com a tasca dins de la plataforma E-campus |
10% | 30% |
Activitats avaluadores
Astiasarán Iciar, Martínez J.Alfredo. Alimentos. Composición y propiedades. 2ª ed. Madrid: McGraw-Hill Interamericana; 2000.
Gil Hernández Ángel, Ruiz López María Dolores, editores. Tratado de nutrición. Tomo II: Composición y calidad nutritiva de los alimentos. 2ª ed. Madrid: Editorial Médica Panamericana; 2011
Kuklinski Claudia. Nutrición y Bromatología. Barcelona: Ediciones Omega; 2003.