Que estàs buscant?
Les classes presencials orals s'impartiran generalment en català. A més, s'empraran documents i material en llengua castellana i anglesa.
RAE21- Participarà en la protecció del consumidor en el marc de la seguretat alimentària a l'àmbit acadèmic teòric i pràctic.
L'assignatura de toxicologia dels aliments pertany a la Matèria 3, Higiene, seguretat alimentaria i gestió de la qualitat.
L’objectiu de l’assignatura és proporcionar els coneixements relacionats amb la toxicologia dels aliments.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Bloc 1. Introducció i fonaments de toxicologia.
Bloc 2. Toxicologia alimentària.
Seminari 1. Mètodes experimentals
Seminari 2. Microplàstics
Seminari 3. Determinació de compostos polars
El sistema d’avaluació de les competències i els resultats d’aprenentatge d’aquesta assignatura contempla diferents activitats d’avaluació de la Matèria 3, Higiene, seguretat alimentaria i gestió de la qualitat.
Es combina l'avaluació contínua (presencial i virtual) i un examen presencial.
Avaluació de la modalitat presencial:
|
Codi |
Sistema d’avaluació |
Ponderació mínima |
Ponderació màxima |
Resultats d’aprenentatge |
|
EP1 |
Examen presencial final |
20% |
40% |
RAE 21 |
| EP2 | Exposicions orals grupals | 15% | 60% | RAE 21 |
|
EP3 |
Presentació de memòria escrita de les pràctiques de laboratori |
15% |
60% |
RAE 21 |
Avaluació de la modalitat virtual:
|
Codi |
Sistema d’avaluació |
Ponderació mínima |
Ponderació màxima |
Resultats d’aprenentatge |
|
EV3 |
Participació en activitats i/o debats plantejats a l'e-Campus |
10% |
25% |
RAE 21 |
S'utilitza un sistema de qualificació quantitativa (de 0 a 10) i qualitativa (suspens, aprovat, notable, excel·lent, matrícula d'honor) segons RD 1125/2003.
Perquè la nota de l’examen faci mitjana amb la resta de notes obtingudes durant el transcurs de l’assignatura serà necessari obtenir una nota igual o superior a 5 punts sobre un total de 10 punts.
Segons normativa UPF, l’alumnat que té opció a realitzar la recuperació de l’assignatura és aquell que hagi obtingut una qualificació de “suspens”. En cas de no superar l’assignatura, l’única part susceptible de recuperació és l’examen, amb un examen extraordinari (recuperació) dins del mateix curs acadèmic.
El sistema d’avaluació i el període de recuperació es detalla en el Pla d’Aprenentatge disponible a l’aula virtual a l’inici de l’assignatura.
L’ús de la intel·ligència artificial (IA) en aquesta assignatura es troba regulat al Pla d’Aprenentatge. Cal consultar-lo per conèixer les condicions específiques d’ús.
Cameán Fernández, A. M., & Repetto Jiménez, M. (2006). Toxicología alimentaria. Madrid: Ediciones Díaz de Santos. ISBN: 978-8479787271
Klaassen, C. D., & Watkins III, J. B. (2021). Casarett & Doull's essentials of toxicology (4.ª ed.). New York: McGraw Hill. ISBN: 978-1260452297
Repetto Jiménez, M., & Repetto Kuhn, G. (2024). Toxicología fundamental (5.ª ed.). Madrid: Ediciones Díaz de Santos. ISBN: 978-8490524794
Gupta, P. K. (2020). Problem solving questions in toxicology. Cham: Springer Nature. ISBN: 978-3-030-50408-3