Que estàs buscant?
Les classes presencials orals s’impartiran en català. Hi ha documents amb llengua castellana i anglesa, així com materials audiovisuals amb castellà i anglès.
RAE16- Utilitzarà pràctiques adequades d'higiene, seguretat alimentària i sistemes de control de riscos, aplicant-hi la legislació vigent.
RAE21- Participarà en la protecció del consumidor en el marc de la seguretat alimentària a l'àmbit acadèmic teòric i pràctic.
En aquesta assignatura es presenten els fonaments bàsics en higiene, seguretat alimentaria i control de qualitat. Per tant, es descriuen les principals contaminacions possibles (biòtiques i abiòtiques) dels aliments i els seus perills associats, així com els sistemes de prevenció i els mètodes de control emprats per tal d’assegurar la innocuïtat dels aliments i la seva salubritat, ja sigui en la restauració col·lectiva o a la indústria alimentaria. Per altra banda, també s’introdueixen les autoritats i agencies involucrades en aquest aspecte i la normativa implicada que cal seguir.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Tema 1. Introducció a la Higiene, Seguretat Alimentaria i Control de Qualitat
Tema 2. Contaminació dels aliments. Fonts abiòtiques i biòtiques
Tema 3. Anàlisi del Risc
Tema 4. Sistemes d’autocontrol. APPCC i plans de prerequisits
Tema 5. Normes de qualitat i legislació associada
El sistema d’avaluació de les competències i els resultats d’aprenentatge d’aquesta assignatura contempla diferents activitats d’avaluació de la Matèria 3, Higiene, seguretat alimentaria i gestió de la qualitat:
Avaluació de la modalitat presencial:
|
Codi |
Sistema d'avaluació |
Ponderació mínima |
Ponderació màxima |
|
EP1 |
Examen presencial final de la matèria |
20% |
40% |
|
EP3 |
Presentació de la memòria escrita de treballs grupals |
15% |
60% |
|
EP5 |
Activitats de simulació, assistència i rúbrica/s avaluadora/s específica/s |
10% |
30% |
|
EP4 |
Activitats plantejades dins de l’aula avaluant la participació, el debat i/o assistència. Rúbrica/s avaluadora/s |
5% |
20% |
Avaluació de la modalitat virtual:
|
Codi |
Sistema d'avaluació |
Ponderació mínima |
Ponderació màxima |
|
EV1 |
Examen a través del e-Campus, parcial i/o final. Qüestionaris de veritat o fals, d’opció múltiple, emparellament d’elements, respostes curtes o de desenvolupament |
5% |
15% |
|
EV3 |
Ús adequat del campus virtual i les TIC aplicades a la seva matèria |
10% |
25% |
|
EV5 |
Informes escrits de treballs o exercicis pràctics (individual o en grup) per part dels estudiants |
10% |
30% |
|
EV6 |
Qüestionaris el E-campus per l’autoavaluació i la avaluació docent |
10% |
30% |
Activitats avaluadores:
S'utilitza un sistema de qualificació quantitativa (de 0 a 10) i qualitativa (suspens, aprovat, notable, excel·lent, matrícula d'honor) segons RD 1125/2003.
Perquè la nota de l’examen faci mitjana amb la resta de notes obtingudes durant el transcurs de l’assignatura serà necessari obtenir una nota igual o superior a 5 punts sobre un total de 10 punts.
Segons normativa UPF, l’alumnat que té opció a realitzar la recuperació de l’assignatura és aquell que hagi obtingut una qualificació de “suspens”. En cas de no superar l’assignatura, l’única part susceptible de recuperació és l’examen, amb un examen extraordinari (recuperació) dins del mateix curs acadèmic.
El sistema d’avaluació i el període de recuperació es detalla en el Pla d’Aprenentatge disponible a l’aula virtual a l’inici de l’assignatura.
Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria.
L’ús de la intel·ligència artificial (IA) en aquesta assignatura es troba regulat al Pla d’Aprenentatge. Cal consultar-lo per conèixer les condicions específiques d’ús.