Que estàs buscant?
Les classes presencials orals s'impartiran en català. Hi ha documents amb llengua castellana i anglesa, així com materials audiovisuals amb castellà i anglès.
RAE33- Planificarà programes de transició i d'educació dieteticonutricionals per a subjectes sans i malalts.
RAE39- Serà capaç de participar en l'anàlisi, la planificació, la intervenció i l'avaluació d'estudis epidemiològics i programes d'intervenció en alimentació i nutrició en diferents àrees.
RAE41- Dissenyarà programes d'educació dieteticonutricional i de formació en nutrició i dietètica, així com la seva implementació.
RAE42- Serà capaç de participar en la planificació de polítiques alimentàries-nutricionals per a l'educació alimentària i nutricional de la població.
RAE43-Serà capaç d'intervenir en projectes de promoció, prevenció i protecció amb un enfocament comunitari i de salut pública.
RAE47. Identificarà i problematitzarà els biaixos, estereotips i rols de gènere en la seva disciplina i en l’exercici de la seva professió.
L'assignatura de dietètica és de tipologia obligatòria, i pertany a la Matèria 5, Salut pública i nutrició comunitària.
L’objectiu de l’assignatura és contribuir a la formació de l’estudiant en els següents aspectes:
Bloc 1. Bases de la nutrició comunitària.
Bloc 2. Polítiques alimentàries a nivell internacional, nacional i local.
Bloc 3. Estudis, programes i accions desenvolupades en nutrició comunitària:
Bloc 4. Abordatge multidisciplinar dels programes de nutrició comunitària: paper del dietista/nutricionista com agent de salut en un equip de nutrició comunitària.
Seminaris 1-3
El sistema d’avaluació de les competències i els resultats d’aprenentatge d’aquesta assignatura contempla diferents activitats d’avaluació de la Matèria 5, Salut pública i nutrició comunitària.
| CODI | SISTEMA D'AVALUACIÓ | PONDERACIÓ MÍNIMA | PONDERACIÓ MÀXIMA |
|---|---|---|---|
| EP1 | Examen presencial parcial i final de l'assignatura. Qüestionaris de veritable o fals, d'opció múltiple, aparellament d'elements, respostes curtes o de desenvolupament. | 20% | 40% |
| EP2 | Exposicions orals, individuals i/o grupals, per part de l'estudiant, avaluant l'adequació al tema proposat, la metodologia, els resultats, la bibliografia i les conclusions, així com la capacitat de comprensió i exposició tant de forma escrita i oral. | 15% | 60% |
| EP3 | Presentació de la memòria escrita, parcial i/o final, de treballs individuals o grupals, avaluant l'adequació al tema proposat, metodologia, resultats, bibliografia i conclusions. | 15% | 60% |
| CODI | SISTEMA D'AVALUACIÓ | PONDERACIÓ MÍNIMA | PONDERACIÓ MÀXIMA |
|---|---|---|---|
| EV1 | Examen a través de l'e-Campus, parcial i final. Qüestionaris de veritable o fals, dopció múltiple, aparellament delements, respostes curtes o de desenvolupament. | 5% | 15% |
| EV3 | Ús adequat del campus virtual i les TIC aplicades a la seva matèria (assistència a classes síncrones, visualització de material audiovisual, participació en fòrums de debat, resolució de qüestionaris on-line). Participació en les activitats i/o debats plantejats a l'e-Campus | 10% | 25% |
Activitats avaluadores:
Seminaris 1, 2 i 3
Treball en grup i exposició oral
Qüestionaris virtuals d'autoavaluació
Qüestionaris d'avaluació associats a una lectura, material audiovisual o podcast
S'utilitza un sistema de qualificació quantitativa (de 0 a 10) i qualitativa (suspens, aprovat, notable, excel·lent, matrícula d'honor) segons RD 1125/2003. Perquè la nota de l’examen faci mitjana amb la resta de notes obtingudes durant el transcurs de l’assignatura serà necessari obtenir una nota igual o superior a 5 punts sobre un total de 10 punts.
Segons normativa UPF, l’alumnat que té opció a realitzar la recuperació de l’assignatura és aquell que hagi obtingut una qualificació de “suspens”. En cas de no superar l’assignatura, l’única part susceptible de recuperació és l’examen, amb un examen extraordinari (recuperació) dins del mateix curs acadèmic.
El sistema d’avaluació i el període de recuperació es detalla en el Pla d’Aprenentatge disponible a l’aula virtual a l’inici de l’assignatura. Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre.
En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria.
L’ús de la intel·ligència artificial (IA) en aquesta assignatura es troba regulat al Pla d’Aprenentatge. Cal consultar-lo per conèixer les condicions específiques d’ús.
Aranceta J, Castillo Hernández JL. Nutrición comunitaria: métodos y estrategias. 2ª ed. Barcelona: Elsevier; 2023. ISBN: 9788490228999
Aranceta J. Nutrición comunitaria. 4ª ed. Barcelona: Elsevier; 2021. ISBN: 9788413823836
Gil Hernández A. Tratado de nutrición. Tomo IV: Nutrición humana en el estado de salud. 4ª ed. Madrid: Editorial Médica Panamericana; 2021. ISBN: 9788411061643