Que estàs buscant?
L'assignatura s'impartirà integrament en llengua anglesa. Tot el material de l'assignatura serà en aquesta llengua.
RAE1- Identificarà els fonaments químics, bioquímics i biològics d'aplicació en nutrició humana i dietètica.
RAE2- Aplicarà els coneixements sobre l'estructura i funció del cos humà des del nivell mol·lecular a l'organisme complert, en les diferents etapes de la vida.
L’assignatura de Nutrigenòmica pertany a la Matèria 4: Ciències de la nutrició, la dietètica i la salut del Grau en Nutrició Humana i Dietètica.
És una assignatura important per entendre com els nutrients poden influir en els nostres gens i com la genètica pot afectar la resposta de cada persona als aliments i a les dietes, obrint la porta a una nutrició personalitzada en funció del genoma de cada individu.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
L’assignatura es divideix en tres grans blocs:
Bloc 1. Bases conceptuals de la genètica i la genòmica: àcids nucleics, replicació, expressió gènica i regulació, mecanismes d’herència, epigenètica i òmiques.
Bloc 2. Nutrigenètica i nutrigenòmica fonamental: genètica i obesitat, genètica i malalties de la glucèmia, genètica i malalties cardiovasculars, genètica i inflamació.
Bloc 3. Nutrigenètica i nutrigenòmica traslacional: variabilitat genètica i resposta a la dieta, nutrició personalitzada, genètica i resposta a l’exercici físic, metagenòmica, nutrigenòmica i genètica de poblacions, aspectes legals i ètics de la nutrigenòmica.
Els seminaris de l’assignatura consistiran en la discussió detallada de casos clínics complexos.
El sistema d’avaluació de les competències i els resultats d’aprenentatge d’aquesta assignatura contempla diferents activitats d’avaluació de la Matèria 4: Ciències de la nutrició, la dietètica i la salut
Modalitat presencial:
|
Codi |
Sistema d'avaluació |
Ponderació mínima |
Ponderació màxima |
Resultats d'aprenentatge |
|
EP1 |
Examen final |
20% |
40% |
RAE1, RAE2 |
|
EP2 |
Exposicions orals, individuals i/o grupals |
15% |
60% |
RAE1, RAE2 |
|
EP3 |
Presentació treball seminaris individual o grupal |
15% |
60% |
RAE1, RAE2 |
Modalitat virtual:
|
Codi |
Sistema d'avaluació |
Ponderació mínima |
Ponderació màxima |
Resultats d'aprenentatge |
|
EV1 |
Examen a través de l'E-Campus |
5% |
15% |
RAE1, RAE2 |
|
EV3 |
Us adeqüat del campus virtual i les TIC aplicades a la matèria |
10% |
25% |
RAE1, RAE2 |
S'utilitza un sistema de qualificació quantitativa (de 0 a 10) i qualitativa (suspens, aprovat, notable, excel·lent, matrícula d'honor) segons RD 1125/2003.
Perquè la nota de l’examen faci mitjana amb la resta de notes obtingudes durant el transcurs de l’assignatura serà necessari obtenir una nota igual o superior a 5 punts sobre un total de 10 punts.
Segons normativa UPF, l’alumnat que té opció a realitzar la recuperació de l’assignatura és aquell que hagi obtingut una qualificació de “suspens”. En cas de no superar l’assignatura, l’única part susceptible de recuperació és l’examen, amb un examen extraordinari (recuperació) dins del mateix curs acadèmic.
El sistema d’avaluació i el període de recuperació es detalla en el Pla d’Aprenentatge disponible a l’aula virtual a l’inici de l’assignatura.
De Caterina, R., Martínez, J. A., & Kohlmeier, M. (Eds.). (2019). Principles of nutrigenetics and nutrigenomics: Fundamentals of individualized nutrition. Elsevier.
Keservani, R. K., Ahire, E. D., Khairnar, S. J., Kshirsagar, S. J., & Kesharwani, R. K. (Eds.). (2024). Nutrigenomics and nutraceuticals (1st ed.). Apple Academic Press.