Que estàs buscant?
B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les comptències que es solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incorporin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic i ètic
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
E11_Proporcionar una atenció de fisioteràpia eficaç, oferint una assistència integral als pacients
E17_Comprendre la importància d'actualitzar els coneixements, habilitats i destreses i actituds que integren les competències professionals del fisioterapeuta
E19_Saber comunicar-se de manera efectiva i clara, tant de forma oral com escrita, amb els usuaris del sistema sanitari, així com amb altres professionals
E23_Identificar els efectes de la pràctica de l'exercici físic sobre els aspectes psicològics i socials de l'ésser humà
T1_Adquirir la capacitat per comunicar-se en una llengua estrangera i treballar en un context internacional
T2_Demostrar capacitat d'organització i planificació
T3_L'estudiant ha de ser capaç de desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals i siguin capaços de treballar dins d'un equip intra i interdisciplinar
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
Atès el nombre de ciutadans de l’àrea metropolitana de Barcelona - Maresme que fan servir l’anglès com a llengua de comunicació i les possibilitats de mobilitat dels professionals de la salut dins de la Unió Europea, tenir una base sòlida de coneixements de llengua anglesa es considera un element important de la formació d’un estudiant de fisioteràpia i de ciències de l’activitat física i de l’esport.
Aquest curs altament comunicatiu treballa les destreses necessàries perquè un professional de la salut pugui comunicar-se de manera eficaç en un entorn relacionat amb la salut.
A més a més, atesa la quantitat d’articles acadèmics publicats en llengua anglesa dins de l’àrea de les ciències de la salut, la capacitat dels estudiants de grau de poder llegir en anglès de manera efectiva ha esdevingut imprescindible.
RA 44: Adquereix i domina l’idioma anglès aplicat a les ciències de la salut i de l’activitat física.
RA 49: Incorpora l’anglès com a idioma d’aprenentatge i difusió de coneixements científics. Utilització en la comunicació interprofessional.
La metodologia del curs serà de naturalesa molt pràctica. Cada sessió inclourà una varietat d'activitats dissenyades per desenvolupar les principals estratègies lingüístiques. El principal objectiu d’aquesta assignatura serà l’ús actiu de l’anglès en un ambient dinàmic.
Metodologia |
Hores |
AF1 Classe Teòrica |
57 |
AF6 Estudi i Treball en grup |
18 |
AF5 Tutoria |
2 |
AF7 Estudi i Treball Individual |
73 |
Total |
150 |
Sinopsi:
Els continguts són altament funcionals i es vinculen a situacions reals mitjançant task-based learning. Entendre i expressar-se de forma oral en anglès.
CONTINGUTS GENERALS
CONTINGUTS ESPECÍFICS
Situation |
Contents, Skills and Functions |
Content-Based Listening (talks, conferences..) |
Orientation listening Listening for gist Listening for specific meaning |
Content-Based Reading (academic articles, reports, case studies..) |
Meaning from context Understanding main ideas Understanding details |
The Human Body |
Skeleton Muscles Organs Functions of the body Posture and movement |
Pain and Symptoms |
Describing pain Describing symptoms Making a diagnosis |
Injuries |
Muscular injuries Bone injuries Discussing treatment Monitoring |
Health, Exercise & Nutrition |
Diet Training |
Activitats |
Comunicar-se amb pacients, clients i altres professionals mèdics i sanitaris en anglès. Interaccions simulades amb pacients i clients, activitats amb dinàmica de grups, casos, material multimèdia i altre material autèntic i especialitzat.
Preparació de material per a sessions plenàries i seminaris. Activitats de seguiment de temes treballats en els seminaris
|
La còpia total o parcial en qualsevol de les activitats d'aprenentatge significarà un "No Presentat" en l'assignatura, sense opció a presentar-se a la prova de recuperació i sense perjudici de l'obertura d'un expedient per aquest motiu.
Codi |
Activitat avaluadora |
Ponderació |
Competencies avaluades |
SE1.Portafoli electrònic |
Avaluació continua Activitats a l'aula i virtual 10% 2 treballs escrit individual cada una amb ponderació de 10% |
30% | CB1, CB5, CT1, CT3, |
SE2. Exposició oral |
Avaluació contínua
2 Presentaciós oral en grup: 1.Com portar un historial de pacients 2. Un tema a consensuar amb el professor Cada una amb ponderació de 10% |
20%. |
CB1, CB5, CT1, CT2. CT3. RA7 |
SE3. Examen | 40% | ||
SE4. Auto-avaluació | 5% | ||
SE5.Avaluació entre iguals (2P2) o co-avaluació | 5% |
Codi |
Activitat avaluadora en període de recuperació |
Ponderació |
Competencies avaluades |
SE3. Examen |
Avaluació final
Examen de dues parts: Part A: Comprensió auditiva Consisteix en una audició d’una situació real contextualitzada. S’ha de prendre apunts i contestar unes preguntes. Part B: Comprensió lectora Es llegeix un text de l’àmbit sanitari. S’ha de contestar unes preguntes.
|
40% |
CB1, CB5, T1, T3 CE15, CE17, E19 |
Les qualificacions obtingudes en l’avaluació contínua seran conservades com a part de la nota final de l’assignatura, tant les superades com les no superades, per tal de preservar els criteris de l’avaluació continuada.
Bibliografia obligatòria
Dossier de material docent elaborat pel professorat