Que estàs buscant?
Els materials podran proporcionar-se tant en català com en castellà o anglès.
E2. Dissenyar les mecàniques, regles, estructura i narrativa de videojocs seguint els criteris de jugabilitat i balanceig per oferir la millor experiència de joc possible.
E3. Identificar el tipus de jugador i dissenyar l'experiència de joc segons les característiques psicològiques del mateix.
E4. Dissenyar un joc i la seva monetització, tenint en compte els diferents paràmetres i variables que regeixen el model de negoci del producte.
E5. Escriure les especificacions d'un joc i comunicar-les eficaçment a l'equip d'artistes i desenvolupadors i d'altres membres involucrats en la creació i desenvolupament del joc.
E6. Desenvolupar videojocs en llenguatges de programació d'alt nivell en motors gràfics a partir de les especificacions.
E8. Representar de forma visual conceptes i/o dades per a la ideació i creació de videojocs.
E9. Dissenyar i desenvolupar curtmetratges d'animació 2D.
E10. Dissenyar i desenvolupar la modelització d'escenes i personatges 3D.
E11. Dissenyar i desenvolupar l'animació 3D aplicant les tècniques i processos que condueixen a la producció de videojocs i curtmetratges lineals d'animació.
E14. Liderar equips de dissenyadors, artistes o desenvolupadors per a la consecució dels objectius especificats en el temps previst, de forma estructurada segons la metodologia establerta per a la gestió del projecte.
E15. Dissenyar i planificar estratègies d'assegurament de la qualitat, test i anàlisi de dades de videojocs i productes interactius.
G2. Resoldre problemes complexos del seu àmbit laboral, mitjançant l'aplicació dels seus coneixements, l'elaboració d'arguments i procediments, i l'ús d'idees creatives i innovadores.
G4. Comunicar informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat com no especialitzat.
G5. Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
T1. Comunicar en un tercer idioma, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit i d'acord amb les necessitats que tindran els graduats i graduades.
T2. Treballar com a membre d'un equip interdisciplinari ja sigui com un membre més o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos i tenint en compte els recursos disponibles.
En aquesta assignatura, els estudiants han de desenvolupar un projecte integrant els coneixements assolits fins al moment. El projecte es fa en equips d'unes quatre persones. El projecte de creació d'un videojoc ha de constar del disseny del joc, l'art 3D, el desenvolupament en un motor com Unity i la gestió del mateix seguint metodologies de producció de videojocs.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
El Tecnocampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
En acabar l’assignatura els estudiants han de ser capaços de:
E2.1. Dissenyar mecàniques i regles de joc que en el seu conjunt es denomina jugabilitat.
E2.2. Dissenyar nivells incloent estratègies, definició de puzzles o la missió a completar, de manera que s'aconsegueixin els objectius que marca el guió.
E2.3. Dissenyar la narrativa d'un videojoc i especificar el guió interactiu.
E2.4. Balancejar un joc o un nivell de joc considerant tots els paràmetres i variables disponibles i així oferir una experiència d'usuari satisfactòria al nivell de dificultat requerit del nivell, part o totalitat del joc.
E2.5. Dissenyar so i música per al joc.
E3.3. Dissenyar el joc tenint en compte les característiques psicològiques de l'usuari.
E3.4. Dissenyar l'interfície d'usuari segons els criteris d'usabilitat i experiència d'usuari.
E5.1. Escriure i mantenir el conjunt de documents que en la seva totalitat es coneix com a "Game design document (GDD)".
E5.2. Comunicar de manera efectiva a l'equip d'artistes i desenvolupadors i altres membres les especificacions del projecte, a partir del GDD.
E6.1 Dissenyar l'arquitectura del software d'un videojoc d'acord a unes especificacions.
E6.5 Incorporar lleis de la física i comportaments intel·ligents de manera eficaç mitjançant llibreries específiques.
E6.6 Desenvolupar videojocs 2D i 3D (o parts del mateix) en llenguatges d'alt nivell sobre plataformes i motors destinats a tal fi. E8.1 Idear l'aspecte gràfic d'un videojoc, segons el tipus d'usuari, tipus de joc i contexte cultural i histo?ric del mateix.
E8.2 Representar gràficament els elements d'un videojoc: escenes, personatges, nivells, etc.
E9.4 Dissenyar una animació 2D aplicant els fonaments i estratègies apropiades al videojoc.
E9.5 Desenvolupar una animació 2D.
E10.2. Dissenyar el modelat 3D del videojoc d'acord a les especificacions.
E10.3. Implementar el modelat 3D dels elements d'un videojoc, personatges i escenes.
E10.4. Il·luminar i texturitzar els models 3D dels elements d'un videojoc.
E11.2 Dissenyar l'animació 3D de personatges i objectes del videojoc.
E11.3. Animar personajes y objetos 3D de forma realista y/o coherente con el mundo virtual diseñado.
E14.1. Aplicar les metodologies de gestió del projecte per a la consecució dels objectius en el temps previst.
E14.2. Exercir dots de lideratge i gestió d'equips.
E14.3. Contribuir a generar una cultura d'aprenentatge, gestió dels errors, feedback i gestió de les crítiques.
E15.5. Desenvolupar l'estratègia de qualitat i testeig, corregir i ajustar el software.
L’assignatura utilitza les següents metodologies de treball:
Laboratori en grup reduït, Càpsules de vídeo (si s'escau).
0. Ideació i creació d'equip per al disseny i producció d'un videojoc
1. Pre-producció
2. Producció
3. Post-producció
Amb l’objectiu de recollir evidència de l’assoliment dels resultats d’aprenentatge esperats es realitzaran les següents activitats de caràcter avaluatiu (relacionades amb totes les competències comunes):
A1. Pràctica de laboratori: Entrega Game Proposal - Prototip (Evidència del resultat d’aprenentatge E2.1, E2.3, E2.4, E3.3, E5.2, E6.1, E6.5, E6.6, E8.1, E14.1, E14.2, E14.3, E15.5)
A2. Pràctica de laboratori: Entrega Alpha (Evidència del resultat d’aprenentatge E2.1, E2.2, E2.3, E2.4, E2.5, E3.3, E3.4, E5.2, E6.1, E6.5, E6.6, E8.1, E8.2, E9.4, E9.5, E10.2, E10.3, E10.4, E11.2, E11.3, E14.1, E14.2, E14.3, E15.5)
A3. Pràctica de laboratori: Entrega Beta (Evidència del resultat d’aprenentatge E2.1, E2.2, E2.4, E2.5, E3.3, E3.4, E5.2, E6.1, E6.5, E6.6, E8.1, E8.2, E9.4, E9.5, E10.2, E10.3, E10.4, E11.2, E11.3, E14.1, E14.2, E14.3, E15.5)
A4. Pràctica de laboratori: Entrega Gold - GDD (Evidència del resultat d’aprenentatge E2.4, E2.5, E3.4, E5.2, E6.1, E6.5, E6.6,, E8.2, E9.4, E9.5, E10.2, E10.3, E10.4, E11.2, E11.3, E14.1, E14.2, E14.3, E15.5)
Criteris generals de les activitats:
La nota de cada alumne es calcularà seguint els següents percentatges:
A1. Pràctica de laboratori: Entrega Game Proposal - Biblia d'art - Prototip 15% (5% - 5% - 5%)
A2. Pràctica de laboratori: Entrega Alpha 16,6%
A3. Pràctica de laboratori: Entrega Beta 16,6%
A4. Pràctica de laboratori: Entrega Gold - GDD 26,6% (16,6% - 10%)
Nota final = A1 0,15 + A2 0,166 + A3 0,166 + A4 0,266 + Seguiment treball en equip 0,15 + Avaluació entre iguals 0,1
Consideracions:
Recuperació: