El TecnoCampus ha acollit a 50 estudiants de la Universitat ICESI de Colòmbia que realitzen la 3a edició del programa en Emprenedoria en Entorns Digitals,

Featured image

Es tracta d'una formació que s'emmarca dins dels seus programes de màsters. Per part de TecnoCampus, el programa ha estat coordinat conjuntament per l'Escola Superior de Ciències Socials i de l'Empresa, a través del professor Roberto Dopeso, i pel Centre d'Estudis de formació permanent HUB4T en la modalitat formativa Study Abroad.

Actualment, Internet és el mitjà per antonomàsia en el desenvolupament de qualsevol activitat econòmica i social. És per això, que les empreses no sols han de ser presents, sinó que han de saber actuar dins d'aquest context en termes econòmics i estratègics.

La demanda de perfils professionals amb capacitats de lideratge per a gestionar de manera estratègica aquest nou sector és cada vegada més creixent. Conèixer les eines de comunicació no sols serveixen a l'empresa per a vendre els seus productes, sinó també per a generar i difondre el valor de l'entitat, relacionar-se amb els seus treballadors i fins i tot com a vehicle per a reclutar nou personal.

El programa en Emprenedoria digital, que s'ha dut a terme entre TecnoCampus i Barcelona, té l'objectiu de treballar les claus per a emprendre amb èxit en entorns digitals i alhora, formar professionals per a liderar la transformació digital de les empreses amb una mirada estratègica.

En aquest sentit, el programa combina sessions magistrals, experiències professionals i visites a empreses i a ecosistemes emprenedors de Barcelona, com Tech Barcelona i l'edifici MediaTIC, de l'Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa. Innovació digital, Inbound màrqueting, posicionament en internet, Business analytics o com fer una estratègia d'èxit per a xarxes socials, són els principals continguts de les formacions, conceptes que els estudiants de ICESI han hagut d'aplicar en un cas real treballat durant la setmana i exposat en l'última sessió, celebrada divendres passat 1 de juliol en la universitat.

Durant l'estada han visitat empreses referents en l'àmbit digital com Inviertis, primer mercat en línia de propietats en rendibilitat per a invertir en propietats com en actius financers i start-ups com: Bambai, servei d'alarmes senzilles, flexibles, econòmiques i sense permanència per a cases; Winahost, servei de gestió integral del lloguer de qualsevol habitatge per a obtenir el millor rendiment; i Appat, l'alternativa delivery sostenible de Mataró, basat en les bones pràctiques, tant per a tots els treballadors i negocis locals implicats, com per al medi ambient.

Les sessions s'han complementat amb les visites a les incubadores del parc empresarial, la Incubadora de TecnoCampus, on se situen actualment unes vint start-ups, dels tres sectors d'activitat de la universitat: Salut, Tecnologia i Empresa, i Reimagine Textile, la primera incubadora tèxtil / moda de Catalunya amb projecció internacional.

Maria Angelica Cruz i Emiliy Gallego, docents que han acompanyat als estudiants d’ICESI, han assenyalat que la finalitat de l'estada és que els estudiants tinguin una experiència internacional enfocada en l'emprenedoria: “Aquest programa ha dotat als alumnes de competències emprenedores aplicables en qualsevol sector empresarial i àmbit territorial”.

La col·laboració s'emmarca dins de la Xarxa d'Universitats Emprenedores impulsada per TecnoCampus i on ICESI té un paper rellevant.


Anterior

El projecte "Lloguem!" guanya els European Responsible Housing Awards

Següent

Oberta la convocatòria d'una nova edició dels premis Creatic