Els guardons, lliurats durant la Nit de l’Emprenedoria, dotaran els guanyadors de recursos per impulsar l’arribada a mercat dels seus projectes empresarials

La Nit de l’Emprenedoria, celebrada al TecnoCampus, va reunir unes 300 persones per assistir al lliurament dels premis Creatic i, com a novetat, a la primera edició dels premis Antena TrenLab. Durant la vetllada s’han reconegut un total de set projectes: tres corresponents als premis Creatic i quatre als Antena TrenLab, que permetran als seus promotors gaudir d’ajuts econòmics i programes d’acceleració empresarial per dur al mercat les seves solucions.

Premis Creatic:

  • Premi a la millor iniciativa empresarial en l’àmbit de la tecnologia i la innovació (12.000 euros i estada bonificada a la incubadora del TecnoCampus durant un any): Coresys Health, que treballa en el desenvolupament i fabricació de monitors per a la detecció de la sèpsia en pacients hospitalitzats. Presentat per: James Marugg i Erik Weber Jensen.
  • Premi al millor projecte amb impacte social (6.000 euros i estada bonificada a la incubadora del TecnoCampus durant un any): Hoop Diabetes, un projecte enfocat al disseny de dispositius mèdics per a la millora de la qualitat de vida de les persones amb diabetis. Presentat per: David Reyes i Àxel Rico.
  • Premi a la millor iniciativa liderada per dones (6.000 euros i estada a la incubadora del TecnoCampus durant un any): Sweanty , una start up que ofereix una solució per prevenir la deshidratació dels esportistes mitjançant l’anàlisi de la suor. Presentat per: Anna Llorella i Laura Ortega.

Addicionalment, es van reconèixer dos projectes presentats per estudiants. El premi a l’emprenedoria universitària va ser per Albert Loma , Aitor Garcia, Jan Cano i Eric Fradera, pel projecte White Jacket, una solució tecnològica innovadora en forma de wearable per a persones cegues o amb discapacitat visual. El millor projecte emprenedor en l’àmbit de la formació professional va recaure en les estudiants Carol Lozano, Elsa Mena i Maria Molleví,  de l’Escola Pia Santa Anna, pel projecte Iberia Discovery, un videojoc amb temàtica històrica de Espanya sobre fets transcorreguts entre els anys 1875 i 1975, aplicant la gamificació a l’aprenentatge. 

Premis Antena TrenLab:

Els  premis que donen resposta als tres reptes operatius estan dotats amb 40000€ cadascú, i al repte disruptiu amb 30.000€. Gràcies a aquesta dotació les quatre empreses participaran en un programa d’acceleració de sis mesos que inclou la possibilitat de testejar la solució al territori de Mataró i el Maresme.

  • Repte Operatiu “Smart Railway Station” CACTUS, per una proposta de xarxa de dispositius IoT i una plataforma tecnològica sostenibles amb la capacitat de proporcionar informació d’interès en temps real als passatgers. Presentat per: Israel Blanco
  • Repte Operatiu “Customer Hapiness” Wipass, proposa unificar la digitalització i acompanyar l'usuari des de l'inici fins al final del seu trajecte oferint una experiència única i connectada amb Renfe. I, alhora, Renfe podrà obtenir informació rellevant sobre l'experiència, interacció i satisfacció dels viatgers, un cop finalitza el servei.  Presentat per: Mariam Ayadi.
  • Repte Operatiu “3D Rail” Drukatt, que ha presentat un projecte innovador en la fabricació de recanvis industrials a través del disseny i fabricació additiva, formant i integrant els professionals del territori. Presentat per: Israel Arias.
  • Repte Disruptiu “Keep it Open!”Hypervisoul proposa adaptar el seu sistema de  gestió de trànsit per operar flotes de vehicles lleugers i automatitzats en línies ferroviàries rurals i crear serveis de transport a la demanda per a viatgers-  Presentat per: José Triano Romero

El projecte i els premis Antena TrenLab són una iniciativa de Renfe, l’Ajuntament de Mataró i el TecnoCampus. Els premis Creatic, una iniciativa del TecnoCampus i l’Ajuntament de Mataró, compten a més amb el suport de diverses empreses i institucions, entre les quals cal destacar les que actuen com a mecenes: Bytemaster, Esed, Fyr Legal, Minoryx, Palobiofarma i Derecho.com. A més de les empreses que actuen com a mecenes, donen suport a la iniciativa la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, mitjançant la Secretaria de Polítiques Digitals i l’Agència per a la Competitivitat de l’Empresa ACCIÓ. També hi col·laboren el Grup d'Empreses de Noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació de Mataró i Maresme (GENTIC), l’Associació Independent de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC), EURECAT, la Federació d'Associacions i Gremis Empresarials del Maresme (FAGEM), l’Associació Dona’t un impuls, la Cambra de Comerç de Barcelona, BANC i PIMEC. Així mateix, es compta amb el suport del programa europeu Start For Future, impulsat per EIT Manufacturing&Urban Mobility.

Galeria d'imatges

Anterior

El TecnoCampus col·labora en el VI Congrés d’Enginyeria Municipal 2022 amb el Màster en Gestió, Computació i Enginyeria Urbana

Següent

Com afectarà la IA a la creació de videojocs?