El Fòrum Talent de Turisme és la trobada anual en  què diverses empreses s’acosten a les aules per buscar talent entre els estudiants del doble grau en Turisme i AdE. Enguany, s’ha pogut recuperar la presencialitat, i quatre empreses han resolt les qüestions plantejades pels estudiants al voltant de les opcions laborals en el sector turístic. Beatriz Camps (Hotusa) i Domingo Valero (Enterprise), han exposat allò que busquen les empreses multinacionals i la diversitat de posicions i llocs de treball que ofereixen. Alba Roca (Turijobs) ha exposat quins són els perfils més demanats i ha posat èmfasi en les soft skill, aquelles habilitats que, al cap i a la fi, et poden diferenciar en una entrevista de feina. Finalment, Joan Sanmarti (Exum) ha exposat com una start-up tecnològica pot créixer en el sector traveltech i els motius pels quals les noves tecnologies són una pedra angular en els estudis en turisme.

Els participants han coincidit que l’acceleració en la digitalització de moltes àrees vinculades amb l’hosteleria, els allotjaments, els viatges, ... fan que aquells perfils capaços de combinar la passió i els coneixements del sector turístic amb un domini de les TIC siguin perfils molt demanats. Aquesta visió encaixa amb iniciatives com la creació del clúster TIC Turisme, el passat dia 28 de març, format per 24 empreses que facturen 253 milions d’euros en el sector traveltech. En paraules dels quatre representants de les diferents empreses, “la combinació de turisme i empresa fa que aquest perfil sigui molt valorat des del sector”. De fet, la necessitat de talent qualificat en l’àmbit del turisme va ser un dels elements destacats a la jornada, cosa que posa en valor els estudis en Turisme i AdE que es poden cursar al TecnoCampus, i que són clau per la transformació del sector.


Anterior

Participació en la Barcelona Circular City de la Càtedra d'Economia Circular i Sostenibilitat

Següent

Lectura d'una tesi doctoral dirigida pel professor Jordi Roquer