HUB4T és la nova marca per a la formació permanent del TecnoCampus. Sota aquesta denominació s'agrupa tota l'oferta de màsters, postgraus i títols propis, a més de l'oferta de cursos de curta durada o els pensats ad hoc per a les empreses. 

La nova marca s'ha presentat en societat amb un acte el centre de congressos del TecnoCampus que ha reunit un centenar de convidats, i en el qual l'alcalde de Mataró, David Bote, ha destacat que s'obre una nova etapa en la qual l'aposta per la formació adreçada a les empreses ocuparà un paper central. "El TecnoCampus és clau per a la competitivitat no només de Mataró, sinó del Maresme i del conjunt de Catalunya. Donem suport a les empreses en diversos àmbits, en el qual ara afegim la formació al llarg de la vida", ha apuntat, i ha afegit que "la ciutat ha entès que s'ha de diversificar, que no pot dependre d'un únic sector, i aquí la formació és fonamental". Bote ha remarcat que la formació al llarg de la vida és essencial, i al TecnoCampus els ciutadans hi trobaran les eines que la fan possible. El director general del TecnoCampus, Josep Lluís Checa, ha insistit en l'aposta en aquest àmbit, i ha assegurat que el catàleg formatiu s'anirà ampliant els propers mesos.

La cap de la nova unitat HUB4T, Luz Fernández, ha assenyalat que "pensem en el desenvolupament de noves habilitats i noves formes d'aprendre, i en nous formats com els de curta durada". La nova marca s'inspira en el concepte de node de connexió (hub), al qual s'afeigeixen unes T que evoquen conceptes com Training, Talent, Today, Tomorrow o TecnoCampus.

L'acte ha comptat amb una ponència sobre competitivitat i educació a càrrec del consultor i empresari Xavier Marcet, que ha elogiat la capacitat del TecnoCampus per configurar un "model d'èxit" en el conjunt del sistema universitari català. En la seva conferència, Marcet ha indicat que "les capacitats d'aprendre, d'obtenir resultats i d'adaptar-nos són crucials, i això depèn en bona mesura de si tenim un bon ecosistema d'aprenentatge". Aquest ecosistema, ha apuntat, ha de ser col·lectiu, i ha d'estar incorporat en la cultura de les empreses, si bé en darrera instància ha de ser una aposta personal. "L'aprenentatge no ha de ser imposat, sinó que ha de partir del convenciment de les persones", ha conclòs. 

Galeria d'imatges

Anterior

El professor Marcos Faúndez publica un article a la revista indexada de primer quartil MDPI Sensors

Següent

El professor Eloi Serrano defensa una tesi doctoral sobre economia social