El president de Renfe, Raül Blanco, acompanyat de l’alcalde de Mataró i president de la Fundació TecnoCampus, David Bote, han presentat aquest matí a les instal·lacions d’Antena TrenLab Mataró, ubicades al parc TecnoCampus, la segona edició dels premis del mateix nom, que tenen com a propòsit impulsar solucions innovadores en l’àmbit de la mobilitat.

Prèviament, durant una visita a l’estació de Renfe de Mataró, han pogut conèixer de la mà dels seus impulsors les propostes desenvolupades durant els últims 6 mesos pels guanyadors de la primera edició dels premis. Cactus, Wipass, Drukatt i Hypervisoul han pogut demostrar com podria millorar l’experiència dels viatgers gràcies als seus projectes.

Antena TrenLab Mataró és el primer node territorial de la xarxa d’Antenes TrenLab que impulsa Renfe, un espai d’innovació oberta i emprenedoria en mobilitat sostenible que s’ubica al TecnoCampus, buscant sinergies amb l’ecosistema emprenedor del parc. A més de llançar la segona convocatòria dels premis, durant l’esdeveniment, s’ha presentat la nova web del projecte, que permet seguir l’agenda d’activitats i les novetats de l’ecosistema de mobilitat sostenible, així com les característiques de la segona edició dels premis i els testimonis de les empreses guanyadores de la primera edició.

Amb una dotació de 150.000 €, els premis s’articulen entorn a quatre desafiaments:

  • Railway Station Experience, enfocat en la recerca de solucions que afavoreixin l'accessibilitat universal a les persones en un sentit ampli (més enllà de la diversitat funcional, situació o condició). També pretén incentivar la intermodalitat entre territoris Dotat amb 40.000 €
  • Customer happiness, orientat a desenvolupar solucions que facin possible l’adequació i l’adaptabilitat del transport ferroviari als diferents usos i necessitats de mobilitat, assegurant una atenció continuada i en temps real en qualsevol situació de l’operativa diària del servei. Dotat amb 40.000€.
  • Safety Rail, amb aquest repte es pretén millorar les condicions de seguretat, especialment des de la perspectiva de gènere, i promoure les actituds cíviques dels usuaris en relació a la infraestructura i les persones, afavorint un entorn de convivència basat en la confiança. Dotat amb 40.000€.
  • Keep it open!, amb aquest desafiament es busquen start-ups que puguin inspirar amb solucions disruptives que encara no estiguin implementades àmpliament en el sector ferroviari, basades en noves tecnologies (metavers, realitat virtual, robòtica, etc.) o en tendències (computació quàntica, drons, etc.). Dotat amb 30.000€.

    A més de la dotació econòmica, les quatre empreses guanyadores gaudiran d’un procés d’acceleració de la solució de sis mesos que inclou la possibilitat de testejar la solució a l’entorn de Mataró i el Maresme, tal com han fet les empreses en la primera edició.
Galeria d'imatges

Anterior

Augmenta la demanda en primera preferència per estudiar al TecnoCampus en la preinscripció universitària de juny

Següent

El primer Fòrum Valors Mataró-Europa constata les dificultats actuals del projecte europeu però considera que és possible superar-les