El memoràndum d’entesa firmat obre la porta a tot l’ecosistema innovador del parc a interaccionar amb el mercat xinès.

Una delegació del TecnoCampus encapçalada per l’alcalde de Mataró, David Bote, i el director general del parc, Josep Lluís Checa, ha rebut la visita dels màxims representants del Beijing Talent Work Bureau, Beijing Hycore Innovation Co. Ltd. i el Beijing Institute of Talent Development Strategy amb l’objectiu d’establir un marc de col·laboració en l’àmbit de la innovació i el talent.

El Memoràndum d’Entesa (MOU) signat estableix la col·laboració amb Hycore Innovation Co. Ltd, que gestiona el principal ecosistema d’startups i innovació de Beijing. Aquest acord representa una oportunitat clau per consolidar el posicionament de TecnoCampus com a agent destacat en innovació i en la internacionalització de l’empresa catalana. La delegació xinesa estava formada representants de tres entitats referents de la ciutat: 

  • Beijing Talent Work Bureau: Òrgan governamental dedicat a la gestió i desenvolupament de recursos humans a Pequín, amb un enfocament en la integració de talents internacionals i la creació de comunitats per a professionals estrangers. 
  • Beijing Hycore Innovation Co., Ltd. (en endavant HICOOL, nom comercial de l’empresa): Empresa fundada amb el suport de l'Associació de Talent Estranger de Beijing, coneguda per organitzar la competició HICOOL Global Entrepreneurship, que promou la innovació i l'emprenedoria a nivell mundial. Així mateix, aquesta empresa gestiona un parc industrial i tecnològic que configura un ecosistema d’innovació referent a Xina.
  • Beijing Institute of Talent Development Strategy: Centre de recerca dedicat a l'anàlisi i estratègia en matèria de desenvolupament de talent, amb publicacions com el "Beijing Talent Development Report" que resumeixen les millors pràctiques en aquest àmbit . 

Aquest acord tindrà ja una plasmació en la competició HICOOL Global Entrepreneurship, que convidarà anualment representants i startups del TecnoCampus a participar en el HICOOL Global Entrepreneur Summit amb ponències, estands i networking. els propers dies 

A més, el TecnoCampus proporcionarà un espai temporal al parc per a startups de la plataforma HICOOL amb suport de localització., mentre que HICOOL oferirà un espai de coworking a Beijing per a startups vinculades a TecnoCampus, amb suport administratiu i connexions locals. Ambdues parts ajudaran les empreses a connectar amb governs, empreses tecnològiques i institucions d’inversió per impulsar l’expansió internacional, i facilitaran la interacció entre empreses visitants i residents mitjançant contactes i informació compartida. En l’àmbit acadèmic, es preveu suport a la cooperació entre universitats i centres de recerca de Beijing i l’ecosistema del Maresme, incloent intercanvis de talent, visites d’investigadors i projectes conjunts de R+D.

Galeria d'imatges

Anterior

Estrena del curtmetratge documental "Mi tío", d'Andrea Fernández, professora del Grau en Mitjans Audiovisuals