Bloc I. Entorn polític i social per al lideratge públic
OBJECTIU: Conèixer els elements centrals que configuren l’entorn de l’Administració Pública, tant pel que fa a l’evolució, context i àmbit d’actuació, i identificar el paper del personal de comandament, tot aprofundint en el rol de la funció directiva i els principis ètics que han de guiar la seva actuació.
Assignatures
1.1. Entorn
- Els models i tendències de futur en la gestió i organització del sector públic, Dr. Miquel Salvador Serna (UPF)
- Context internacional: tendències globals i escenaris específics, Dr. Eduard Soler i Lecha (UAB)
- Globalització i gestió del coneixement, Dr. Xavier Amores Bravo (UdG)
- Generalitat de Catalunya: tendències i línies estratègiques d’actuació, Dr. Jaume Magre Ferran (EAPC).
1.2. El rol del personal de comandament públic
1.3. Seminari dirigit sobre el lideratge públic amb valors, Sra. Meritxell Rota Claret (EAPC) i Sr. Valentí Martínez Espinosa (UVic)
Bloc II. Disseny, implementació i avaluació de polítiques públiques
OBJECTIU: Treballar els diversos models de gestió de polítiques públiques i els mecanismes per realitzar-ne una gestió efectiva en tres àmbits diferenciats: el disseny, la implementació (planificació i execució) i l’avaluació.
Assignatures
2.1. Disseny de polítiques públiques
- Mètodes de disseny de polítiques públiques, Dr. Ismael Peña - López (UOC)
- Democràcia deliberativa i models de participació ciutadana, Sra. Laura Suñé Salvador (Generalitat de Catalunya)
- Bones pràctiques de polítiques públiques, Dra. Esther Pano Puey (UB / Fundació Pi i Sunyer), Dra. Mònica Gelambí Torrell (consultora) i altres
2.2. Planificació i execució de projectes complexos
- Planificació i execució de projectes complexos, Sra. Tatiana Fernández Sirera (Generalitat de Catalunya), Dr. Quim Brugué Torruella (UdG) i altres
- Taller de metodologies àgils, Sr. Oriol Cuatrecasas (Institut Lean)
2.3. Qualitat i avaluació
- Teoria i casos pràctics, Dr. Albert Julià Cano (UB / Ivàlua) i Sra. M. José del Blanco Pérez (Generalitat de Catalunya)
- Seminari dirigit de projectes complexos: disseny de polítiques públiques basades en evidències, Dr. Ismael Peña - López (UOC)
Bloc III. Planificació, organització i gestió
OBJECTIU: Aprofundir en els sistemes d’organització i gestió de l’Administració Pública, tot analitzant els diferents models i tendències, la singularitat de la gestió del capital humà i la seva gestió econòmica i pressupostària.
Assignatures
3.1. Gestió i organització del sector públic
- Conferència: gestió del sector públic i col·laboració privada, Dr. Guillem López - Casasnovas (UPF)
- Gestió de l’empresa pública (pendent)
- Organització i gestió. Estudi de casos, Sr. Roger Cots Valverde (Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat)
- Control intern i auditoria, Sra. Inma Rodríguez Flores (Generalitat de Catalunya)
3.2. Planificació i organització dels recursos humans
- Ocupació pública: els reptes per a la captació del talent, Sra. Juliana Vilert Barnet (BSM)
- La gestió de persones amb el model competencial, Sra. Juliana Vilert Barnet (BSM)
- Ocupació pública al món local, Sr. Antoni Merino Orejon (Ajuntament de Mataró)
- Exposició de casos (pendent)
- Gestió del coneixement i relleu generacional, Sra. Sílvia Busquets Montes (Diputació de Barcelona)
- Guia del coneixement crític i aplicació pràctica, Sra. Eulàlia Pla Rius i Sra. Cristina Fumadó Casals (EAPC)
- Relacions laborals i seguretat social (pendent)
- El diàleg social. Funcions de cada part, Sra. Elena Pérez Fernàndez (Generalitat de Catalunya)
- Planificació estratègica dels recursos humans a la Generalitat: pla general i plans departamentals, Sra. Alícia Corral Solà i altres (Generalitat de Catalunya)
3.3. Gestió econòmica i pressupostària
- Els fons de finançament a l’Adminstració Pública, Dra. Maite Vilalta Ferrer (UB)
- Eines d’anàlisi econòmica i financera, Sra. Esther Pallarols Llinàs (Generalitat de Catalunya)
- Avaluació de l’impacte econòmic de les polítiques públiques, Dr. Josep M. Raya Vílchez (TecnoCampus)
- Taller de contractació pública amb valor: planificació, estratègica i racionalització, Sra. Anna Ciutat Coronado (Generalitat de Catalunya)
3.4. Seminari dirigit sobre planificació, organització i gestió, Sra. Juliana Vilert Barnet (BSM)
Bloc IV. Governança, innovació i gestió del canvi
OBJECTIU: Incorporar eines de governança, transparència i innovació per tal de gestionar el canvi en les organitzacions de forma efectiva, analitzant els diferents àmbits de les polítiques de comunicació i màrqueting públic, així com reflexionar sobre el paper de la direcció pública en els nous entorns digitals.
Assignatures
4.1. Transparència, informació púbica i rendició de comptes
- Transformació digital a l’Administració Pública, Sr. Albert Tort Pugibet (Generalitat de Catalunya)
- Serveis digitals i experiència ciutadana, Sra. Ester Manzano Peláez (Generalitat de Catalunya)
- Transparència i grups d’interès, Dra. Clara Velasco Rico (UPF / Generalitat de Catalunya)
- Sistemes interns d’alertes i protecció de persones alertadores, Sr. Àlex Madariaga Venegas (OAC)
- Govern obert: un nou model de governança, Sr. Antoni Merino Orejon (Ajuntament de Mataró)
- Govern de les dades: dades obertes per a la definició de polítiques públiques i la presa de decisions (pendent)
- Govern obert: bona pràctica de transformació digital, Sr. Mario Alguacil Sanz i Sra. Ascen Moro Cordero (Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat)
4.2. Les polítiques de comunicació: comunicació corporativa
- Màrqueting públic i participació ciutadana, Dra. Alexandra Masó Llorente (TecnoCampus)
- Models i canals de comunicació institucional (pendent)
- Models de comunicació interna a l’administració local (pendent)
- Rols de l’equip de comunicació (pendent)
4.3. El rol directiu en la governança i la transformació digital
- Tendències en entorns digitals, Sr. Ricard Bonastre Verdaguer (Lead Ratings)
- Transformació digital, Sra. Magda Lorente Martínez (Diputació de Barcelona)
4.4. Innovació i gestió del canvi
- El treball per reptes a l’administració, Sra. Eulàlia Pla Rius, Sra. Núria Guevara Pedemonte i Sra. Cristina Fumadó Casals (EAPC)
- Innovació i canvi a l’administració, Sr. Josep M. Flores Juanpere (Generalitat de Catalunya)
- Laboratori d’innovació a l’administració, Sra. Estel Paloma Cisa (TecnoCampus)
- Taller de generació d’idees a través de prototips, Dra. Màrian Buil Fabregà (TecnoCampus)
4.5. Seminari dirigit de governança, innovació i gestió del canvi, Dra. Màrian Buil Fabregà (TecnoCampus)
Bloc V. Direcció de persones i lideratge
OBJECTIU: Potenciar el lideratge efectiu i la direcció de persones en un entorn de complexitat, gràcies a la gestió de les emocions i l’autoconeixement, tot enfortint les habilitats negociadores i comunicatives.
Assignatures
5.1. Lideratge, direcció de projectes i desenvolupament d'equips i persones
- Desenvolupament de persones: detecció de necessitats i elaboració de plans, Sra. Montse Bordas Santacreu (consultora)
- Mapes del talent i desenvolupament de plans, Sra. Mònica Buqueras Carbonell (consultora)
- Lideratge de projectes i equips humans, Sra. Montse Bordas Santacreu (consultora)
- Direcció de reunions, Sra. Eva Cantavella Cusó (consultora)
5.2. Liderar dinàmiques de canvi grupal i organitzatives
- Integrar les organitzacions des del lideratge, Sr. Carles Mendieta Suñé (Singular Net)
- Liderar processos de canvi, Sr. Fermín Cerezo Peco (Ajuntament de València)
- Tècniques de negociació: aplicació en els equips, Dra. Núria Serrat Antolí (UB)
5.3. Autoconeixement per a un lideratge efectiu
- Competències i habilitats directives, Sr. David Valls Coma (consultor)
- Entrenament personal en la gestió de les emocions, Sra. Carme Pujol Serrano (consultora)
5.4. Habilitats comunicatives
- Parlar en públic. Defensar projectes davant d’una audiència, Sílvia Cóppulo i Martínez (consultora)
- Presentacions innovadores: eines IA, Sr. Víctor Jordán Vallverdú (TecnoCampus)