Que estàs buscant?
B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic o ètic
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees,problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat
E1_Interpretar conceptes econòmics bàsics i el reaonament econòmic, així com el funcionament microeconòmic i macroeconòmic
E2_Definir la política de l'empresa en entorns internacionals i impregnar una dimensió global i internacional als negocis empresarials
E3_Analitzar i valorar la informació dels estats comptables, aplicant criteris legals o definits per l'empresa, avaluar el rendiment econòmic i elaborar informes financers que serveixin per a la presa de decisions
E4_Avaluar i definir les polítiques de personal d'una empresa o organització empresarial, seleccionar equips de treball, definir perfils i establir necessitats de personal
E5_Analitzar contextes empresarials, identificar mercats i clients i establir estratègies de màrqueting mitjançant la utilització de tècniques avançades i innovadores.
E6_Interpretar normativa legal i d'organització institucional i gestionar informació d'àmbit empresarial.
E7_Elaborar projectes i propostes d'empreses innovadores establint principis de responsabilitat social en la gestió i integrant la prespectiva de gènere com a indicadors de qualitat i innovació.
E8_Organitzar les operacions productives de l'empresa
E9_Utilitzar les eines matemàtiques i eines avançades d'estadística per a la presa de decisions i pel contrast d'hipòtesis econòmiques vàries
E10_Reconèixer i comprendre els mecanismes d'innovació i emprenedoria i desenvolupar iniciativa emprenedora a través de models teòrics que s'ajustin a una idea de negoci.
E11_Analitzar i valorar adequadament l'entorn científico-tecnològic i econòmic, tant per buscar oportunitats innovadores com per establir els processos necessaris per adaptar l'organitzacio a aquest entorn.
E12_Generar habilitats estratègiques contemplant l'entorn operatiu com a un projecte i establint pautes a llarg plaç i a gran escala
E13_Crear connexions entre persones, col.laboradors i empreses, posant en contacte a gent que en circumstàncies normals no coincidirien.
E14_Identificar els sectors emergents i les estratègies d'innovació empresarial aplicades en aquests sectors i comparar-les entre elles.
E15_Reunir i interpretar dades significatives per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants en l'àmbit empresarial i ser capaç d'elaborar un document que permeti transmetre informació o una proposta empresarial innovadora.
E16_Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en almenys una tercera llengua estrangera
G2_Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant del canvi i estar disposats a reavaluar els vells models mentals que limiten el pensament
T1_Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dies llengües oficials a Catalunya
T2_Mostrar disposició per conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional
T3_Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin la por al risc
T4_Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària
T5_Desenvolupar tasques aplicant, amb flexibilitat i creativitat, els coneixements adquirits i adaptant-los a contextes i situacions noves
El TFG comporta la realització, per part de l’estudiant, d’un projecte, un estudi, una memòria o un treball en què s’apliquin, s’integrin i es desenvolupin els coneixements, les capacitats, les competències i les habilitats adquirits en el grau.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres
La qualificació final del TFG s’obtindrà a partir de diferents avaluacions:
Informes del tutor de TFG: 20% de la nota final. Sense l’autorització del tutor no es pot lliurar ni defensar la memòria final del TFG, i per tant queda suspès.
Tribunal de seguiment: 20% de la nota final (per poder defensar el TFG al tribunal de seguiment cal aprovar la memòria escrita amb un 5 sobre 10)
Tribunal Final del TFG: 50% de la nota final (per poder defensar el TFG al tribunal final cal aprovar la memòria escrita amb un 5 sobre 10). Només es podrà optar a la recuperació quan la memòria escrita presenta a criteri del tribunal mancances menors (nota igual o superior 4). En cas de mancances majors (nota inferior a 4) no es pot aprovar el TFG i cal tornar-lo a cursar en un altre curs).
Sessions de Formació: 10% de la nota final
Tot el procediment detallat sobre l’avaluació del TFG està recollit a la “Normativa reguladora TFG” del Centre Universitari Tecnocampus, que està disponible a l’aula virtual del TFG i a la web del TecnoCampus.
La regulació específica del funcionament del TFG dels estudis del Departament d'Empresa està disponible a l'aula virtual.
Amat, Oriol y Rocafort Alfredo (2017). "Com fer recerca". Barcelona: Profit Editorial
Ferrer, Virgina, Carmona, Moisés y Soria, Vanessa. (2013). "El trabajo fin de grado. Guía para estudiantes, docentes y agentes colaboradores". McGraw-Hill.
Pajo, Bora. (2022). "Introduction to research methods: A hands-on approach". Sage publications.
Irízar, Iñazio. (2012) "El plan de negocio en la práctica". Netbiblo
King, Gary, Robert O. Keohane, and Sidney Verba. (2007). "El diseño de la investigación social". Alianza.
McGregor, Sue L. (2017). "Understanding and evaluating research: A critical guide". Sage Publications.
Philips, Richard and Johns, Jennifer (2023). "Fieldwork for Social Research: A student's Guide". Sage Publications