Que estàs buscant?
L'assignatura s'imparteix en català amb continguts escrits i audiovisuals que poden ser en castellà i/o anglès.
B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científica o ètica
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tan especialitzat com no especialitzat
EFB6_Coneixement adequat del concepte d'empresa, marc institucional i jurídic de l'empresa. Organització i gestió d'empreses
ESI1_Capacitat per integrar solucions de Tecnologies de la Informació i de les Comunicacions i processos empresarials per a satisfer les necessitats d'informació de les organitzacions, permetent arribar als seus objectius de forma efectiva i eficient, aconseguint així avantatges competitives
ESI4_Capacitat per comprendre i aplicar els principis i pràctiques de les organitzacions, de manera que puguin exercir com a enllaç entre les comunitats tècniques i de gestió d'una organització i participar activament en la formació dels usuaris
T1_Que els estudiants coneixin un tercer idioma, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit, d'acord amb les necessitats que tindran les graduades i els graduats a cada titulació
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per a treballar com a membres d'un equip interidisciplinar ja sigui com un membres més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
És una assignatura de formació eminentment pràctica que parteix de la disciplina de l'emprenedoria i la innovació. En acabar l'estudiant ha d'assolir la competència de l'emprenedoria i la innovació la qual al seu torn es treballa a partir de 3 capacitats: i) La alertividad (capacitat de detecció d'oportunitats), ii) la capacitat creativa (capacitat per donar resposta a oportunitats de forma original) iii) la iniciativa personal (capacitat per dur a terme la solució mobilitzant els recursos necessaris).
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
La competència emprenedora / innovadora és essencial en la formació d'un titulat superior de qui s'espera que tingui iniciativa, visió i autonomia dins d'una organització.
El contingut parteix de la metodologia d'emprenedoria i Innovació amb Design Thinking desenvolupada pel professor Jaume Teodoro i denominada ToolBoad ©. S'estructura a partir de l'esquema següent:
Bloc A: Repte d'emprenedoria i innovació
Conceptes d'emprenedoria i innovació. Investigació i estat de l'art. Competències emprenedores.
Design Thinking. Disseny Centrat en la Persona. Disseny de Serveis. Metodologies àgils
Bloc B: Disseny d'emprenedoria i innovació
1. Fase d'Investigació en E & I
1.1. Repte de partida.
Conceptes: Tendències. Tecnologies.
Mètodes: Cadena de valor. Anàlisi de Stakeholders
Eina: Mapa mental d'enquadrament de l'repte
2.2. Recerca en zona de problema
Concepte: Problema. Necessitat.
Mètode: Entrevista. Etnografia.
Eina de desenvolupament: Mural d'observacions.
2.3. Definició i marc d'oportunitat
Concepte: Empatia. Insight. Innovació.
Mètode: Síntesi de problema. Persona.
Eina de desenvolupament: Mapa d'empatia
2. Fase d'Ideació en E & I
2.1. Proposta de valor
Concepte: Valor. Idea.
Mètode: Pluja d'idees. Co-creació. Selecció / valoració d'idees
Eina de desenvolupament: Mapa d'idees
2.2. Idea de Negoci
Concepte: Model de negoci. Variables de negoci
Mètode: Generació de valor.
Eina de desenvolupament: Canvas de model de negoci
2.3. oferta única
Concepte: Experiència de client. Producte mínim viable.
Mètode. Prototip conceptual. Prototip funcional.
Eina de desenvolupament: Mapa de viatge de client
3. Fase de Validació en E & I
3.1. clients
Concepte: Generació de Client. Mercat. Escalabilitat.
Mètode: Lean start up.
Eina clau: Canvas de validació
3.2. Cas de negoci
Concepte. Compte de resultats. Balanç. Tresoreria. Inversió
Mètode: Mètriques. PEF
Eina clau: Full de ruta financera
3.3. iniciativa
Concepte: Capital llavor. Fòrum d'inversió. StartUp
Mètode: DAFO.
Eina clau: Mapa mental del pitch
Concepte | Ponderació | Observació |
Activitats individuals | 10% | Lliurement des d'ecampus |
Pràctiques | 40% | 3 lliuraments d'igual pes i diferent rúbrica (veure rúbrica a ecampus) . Assistència obligada (tan sols es permet una falta sense justificació oficial). |
Teoria | 50% | Prova 1 |
Prova 2 | ||
Nota final | 100% | Per aprovar cal que nota mitja superior o igual a 5 i a més cal que la nota tant de teoria com de pràctiques sigui com a mínim de 5. En avaluació extraordinària (recuperació únicament de la nota de teoria) la nota final màxima es de 5 . Si la nota final de pràctiques es menor a 5 aleshores l'assignatura queda automàticament suspesa. |
Aquesta assignatura treballa i avalua la competència comuna del TecnoCampus d'emprenedoria i intraemprenedoria.
NOTA: Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria.
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Ghangers, and Challengers. John Wiley & Sons. 2010.
Eric Ries, The Lean Startup. How Constant Innovation Creates Radically Successful Businesses. Portfolio Penguin, 2011.
Open Innovation. William Chesbrought
Steve Blank & Bob Dorf, The Startup Owner’s Manul. The Step-by-Step Guide for Building a Great Company. K&S Ranch, Inc. 2012.