Que estàs buscant?
L'assignatura pot oferir contingut en català, castellà i anglès.
E5_Dissenyar i realitzar un producte audiovisual (format per imatges fixes o en moviment), atenent tant als seus aspectes tècnics com artístics, en tots els seus components
E15_Dimensionar i gestionar recursos humans, tècnics i econòmics necessaris pel desenvolupament d'un projecte audiovisual o multimèdia optimitzant temps, costos i qualitat
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per treballar com a membres d'un equip interdisciplinar ja sigui com a un membre més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
Aquesta assignatura ofereix una introducció completa al procés de producció audiovisual, proporcionant una visió detallada de les diferents etapes implicades en el desenvolupament i execució d’un projecte audiovisual.
S’hi analitzen les funcions i responsabilitats dels diferents perfils de productors que operen en els diversos àmbits del sector audiovisual.
L’objectiu principal és dotar l’estudiant d’una comprensió clara del paper del productor de cinema i televisió, alhora que es desenvolupen les competències i coneixements bàsics necessaris per gestionar i portar a terme projectes audiovisuals amb eficàcia.
El programa formatiu inclou l’anàlisi dels recursos humans i tècnics que intervenen en una producció audiovisual, així com les estratègies per a la seva organització efectiva.
Aquests continguts s’abordaran a partir de l’estudi del cicle complet d’una obra audiovisual, des de la concepció inicial fins a la producció, postproducció i la seva distribució i comercialització.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Tema 1: Introducció a l'ofici del productor
1.1 Què és la producció audiovisual?
1.2 El productor de cinema i televisió.
1.3 El context actual.
Tema 2: La preproducció
2.1 Com sorgeix la idea? De la idea al projecte.
2.2 Com ha de ser el projecte?
2.2.1 Viabilitat del projecte.
2.3 Com és un guió de cinema?
2.3.1 Desglossament i punt de vista de la producció.
2.3.2 Pensament creatiu i direcció d'equips.
2.4 Adquisició dels drets de l’obra.
2.5 Registre de Propietat Intel·lectual.
2.6 Valoració del projecte.
2.7 Pressupost.
2.8. Pla de Finançament.
2.9 Recerca de finançament per projectes en desenvolupament.
2.9.1 Fonts de finançament públic.
2.9.2 Fonts de finançament privat.
2.10 Calendari de Treball.
2.11 Primeres reunions. Contracte NDA.
2.12 Proposta de càsting. Cartes d’interès.
2.13 Presentació del projecte a una cadena de TV.
Tema 3: La producció
3.1 Models de producció: coproduccions, produccions associades, micromecenatge, producció aliena.
3.2 La recerca del soci productor.
3.3 Tasques de producció en el rodatge.
3.4 Els equips en la fase de rodatge. Casos concrets.
3.5 Un nou repte: els rodatges sostenibles.
3.6 Altres fonts de finançament després del rodatge.
Tema 4: La post-producció i comercialització
4.1 Control des de producció de tota la fase de muntatge.
4.2 Pla de comunicació.
4.3 Mercats i Festivals.
4.4 Pitching.
4.5 Pla de difusió i distribució.
Sistema d’avaluació i qualificació
Resum del sistema d'avaluació:
Per poder fer mitjana, s'haurà d'aprovar l'examen una nota mínima de 5,0 sobre 10,00.
AVALUACIÓ CONTINUADA:
DESPRÉS DE LA RECUPERACIÓ:
No es poden recuperar les notes de les activitats individuals ni grupals.
D'acord amb la col·laboració establerta entre les assignatures de Producció audiovisual, Disseny gràfic i Guionatge audiovisual, el material elaborat a la part pràctica d'una d'aquestes d'assignatures podrà servir de base o suport en les activitats i lliuraments de les altres dues assignatures.
Les errades ortotipogràfiques de redacció i estil poden suposar la baixada de la nota tant en els exercicis pràctics com en l'examen final.
Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria.
MARZAL FELICI, JAVIER, GOMEZ TARÍN, FRANCISCO JAVIER (ed.) (2009). El productor y la producción en la industria cinematográfica. Madrid: Editorial Complutense, S.A.
PARDO, ALEJANDRO. (2016). Producción ejecutiva de proyectos cinematográficos. Pamplona: EUNSA.
SCOLARI, CARLOS. (2013). Narrativas transmedia. Cuando todos los medios cuentan. Barcelona: Deusto.
FERNÁNDEZ DIEZ, FEDERICO, MARTÍNEZ ABADIA, JOSÉ. (1994). La dirección de producción para cine y televisión. Barcelona: Paidós.
JACOSTE QUESADA, JOSE G. (1996). El productor cinematográfico. Colección Experiencias e Investigación. Madrid: Editorial Síntesis.
MARTÍNEZ ABADÍA, JOSE; VILA, PERE. (2004). Manual básico de tecnología audiovisual y técnicas de creación, emision y difusión de contenidos. Barcelona: Paidós.
Al llarg del curs es proporcionarà bibliografia complementària i diferents articles sobre aspectes concrets de l'assignatura.
CARRILLO, JAVIER. (2018). Paradigma Netflix: El entretenimiento de algoritmo. Barcelona: Editorial UOC.
FERNÁNDEZ DÍEZ, FEDERICO, BLASCO, JAUME. (1995). Dirección y gestión de proyectos. Aplicación a la producción audiovisual. Barcelona: Edicions UPC.
MATAMOROS, DAVID. (coord.) (2009). Distribución y marketing cinematográfico: manual de primeros auxilios. Barcelona: Universitat de Barcelona.
SUBIRÓS, PAU. (2015). El productor accidental. Editorial: Anagrama. Colección: Crónicas.