Que estàs buscant?
Les sessions de pràctiques s'imparteixen en castellà.
Alguns materials de l'assignatura (especialment vídeos) poden estar en anglès.
E5_Dissenyar i realitzar un producte audiovisual (format per imatges fixes o en moviment), atenent tant als seus aspectes tècnics com artístics, en tots els seus components
E7_Postproduir vídeo utilitzant les eines bàsiques pròpies dels programes d'edició audiovisual (titulació, retoc de color i exposició, velocitats, màscares...) i com insertar-les en el procés de muntatge afegint efectes digitals
E18_Analitzar les estructures, els continguts i els estils de programació televisiva i radiofònica atenent a les característiques tècniques de la seva realització. Idear, produir i realitzar programes per a la televisió i ràdio en la part tècnica: sala de realització o control de ràdio, respectivament
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per treballar com a membres d'un equip interdisciplinar ja sigui com a un membre més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
L’assignatura vol fer un acostament inicial a la producció d’un audiovisual en la seva doble dimensió: creativa i industrial. S’observarà com un audiovisual (pel·lícula, sèrie, etc.) és concebut per a la seva comercialització i quin és el seu recorregut fins arribar als consumidors, alhora que es practicarà la realització d’una obra amb materials i conceptes professionals.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
De la part teòrica
Màrqueting i desenvolupament de projectes audiovisuals
Distribució i exhibició de productes audiovisuals
Audiències
Entorn empresarial
De la part pràctica
Conceptualització i producció d’un audiovisual
Teoria i pràctica de la captació d’imatges i d’àudio
Teoria i pràctica del muntatge
Realització i visualització de les peces creades pels alumnes
De la part teòrica (50%)
Treball en grup (10%)
Examen final (40%)
De la part pràctica (50%)
Dossier de producció (10%)
Pràctica de càmera i edició (10%)
Producte final (30%)
Per fer mitjana, cal aprovar tant la part teòrica com la pràctica amb una nota mínima de 5.
Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria.
Recuperació:
En cas de suspendre la part teòrica:
Només poden optar a la recuperació aquells alumnes que hagin realitzat l'examen final (tots aquells alumnes “no presentats” en primera convocatòria no tenen l'opció de realitzar la recuperació).
La nota mínima per a aprovar aquest examen serà d'un 5. En cas contrari, l'assignatura quedarà suspesa.
En cas de suspendre la part pràctica de l'assignatura, l'estudiant haurà de realitzar una activitat individual de recuperació.
Aquells alumnes que no s'hagin presentat a les pràctiques al llarg del trimestre no podran accedir a aquesta pràctica de recuperació i en la seva nota figurarà un No Presentat.
No es guardarà la nota de pràctiques d'un curs a un altre.
MATAMOROS, David (2009). Distribución y marketing cinematográfico: Manual de primero auxilios. Universitat de Barcelona
SAMUELSON, D. El manual técnico del cine. Escola de Cine y vídeo. Andoain, 2006.
ALTEN, Stanley R. (2008). El sonido en los medios audiovisuales. Escuela de Cine y Vídeo.
BARNWELL, Jane (2018). Diseño de producción para pantalla: Storytelling visual en el cine y la televisión. Parramon Ediciones
FERNÁNDEZ DÍAZ, Federico; MARTÍNEZ ABADIA, José (1999). Manual básico de lenguaje y narrativa audiovisual. Paidós
HALLIN, Daniel C.; MANCINI, Paolo (2008). Sistemas mediáticos comparados. Tres modelos de relación entre los medios de comunicación y la política. Hacer Editorial
MARIMON, Joan (2016). El Montaje Cinematográfico. Del Guión a la Pantalla. Universitat de Barcelona
MILES, Huber David (2014). Modern Recording Techniques. Focal Press.
MUSBURGER. Robert B. (2001). Producción en video con una cámara. IORTV
PRIEL, Vicent (2004). El montaje. Paidós Ibérica
Rabiger, Michael (2009). Dirección cinematográfica. Técnica y estética. Ediciones Omega
WHITE, Glenn; LOUIE, Gary. J. (2005). The Audio Dictionary (3rd ed.). Washington Press