Que estàs buscant?
Les classes presencials, així com la comunicació a través del fòrum i el correu electrònic, es duran a terme en castellà o català. Les diapositives i els materials de l'aula virtual es proporcionaran en anglès.
E1_Dissenyar i programara les interífices gràfiques de portals web estàtics o dinàmics, d'aplicacions interactives i de videojocs, seguint criteris d'usabilitat i accessibilitat
E4_Dissenyar, planificar, editar, programar i comercialitzar aplicacions multimèdia interactives
T1_Que els estudiants coneixin un tercer idioma, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit, d'acord amb les necessitats que tindran les graduades i els graduats de cada titulació
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per treballar com a membres d'un equip interdisciplinar ja sigui com a un membre més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
Cada vegada són més les eines de l'entorn audiovisual que incorporen conceptes del pensament computacional i l'algorísmica de manera molt diversa. D'una banda, l'algorísmica és necessària per a la construcció de projectes interactius, per a la creació de narratives no lineals o interactives, per a expressar de manera algorísmica comportaments dinàmics (moviment) tant en entorns de motion graphics com en animació o efectes visuals, i per descomptat per al disseny i prototipat d'interfícies, aplicacions i entorns web. D'altra banda, la metodologia de treball del pensament computacional estructura i dota l'alumne de recursos tant per a ser competents en la gestió de diferents eines tecnològiques, com per a resoldre reptes de manera estructurada. L'assignatura inclou activitats d'aprenentatge amb projectes en grup dissenyats per aplicar els conceptes apresos a l'aula. Aquestes activitats permeten l'aprenentatge pràctic dels conceptes i fomenten la col·laboració i la creativitat en un entorn audiovisual.
Per tant, l'assignatura planteja dos objectius principals:
Espais segurs:
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Unitat 1: Introducció a l'algorísmica i la programació
Unitat 2: Programació gràfica i interacció
Unitat 3: Mitjans audiovisuals
La nota final de cada alumne es calcularà combinant l’avaluació contínua, basada en treballs grupals, juntament amb un examen final individual. Els percentatges de cada activitat són els següents:
Nota final = A1 x 0.10 + A2 x 0.10 + A3 x 0.15 + A4 x 0.05 + A5 x 0.05 + A6 x 0.05 + A7 x 0.50
Consideracions:
Recuperació:
McCarthy, Lauren; Reas, Casey; Fry, Ben (2015). Make: Getting Started with p5.js: Making Interactive Graphics in JavaScript and Processing. Maker Media.
Rubiales Gómez, Mario (2021). Curso de desarrollo web: HTML, CSS y JavaScript. Anaya.
Shiffman, D. (2012). The nature of code: Simulating natural systems with Processing. D. Shiffman.