Que estàs buscant?
K18. Identificar els elements i variables per a la justificació de plans d’aprovisionament, producció, emmagatzematge i distribució.
K28. Identificar la funció, costos i procés de producció de l’empresa.
K33. Identificar les diferents fonts d’energies renovables i les tecnologies relacionades amb la seva implantació.
S26. Dissenyar una planta industrial.
S29. Utilitzar les tècniques d’eficiència energètica en una empresa.
S30. Realitzar un balanç d’afluents i efluents (matèries primeres, energia, aigua, residus,…) de qualsevol procés.
S33. Aplicar la seva capacitat d’anàlisi crítica, d’autoconeixement, d’intel·ligència emocional i la seva capacitat d’aprendre a aprendre per resoldre les situacions a les quals ha de fer front dins del seu àmbit personal o professional.
S40. Aplicar el control de qualitat als sistemes i processos de fabricació.
C8. Realitzar anàlisis i redactar informes tècnics sobre productes i solucions informàtiques i de gestió.
C20. Dur a terme els treballs encomanats a partir d’orientacions bàsiques donades, decidint el temps que cal utilitzar en cada apartat, incloent-hi aportacions personals i ampliant les fonts d’informació indicades.
C23. Organitzar adequadament els processos de negoci de l’empresa.
C27. Avaluar i implementar les accions necessàries per corregir les possibles desviacions respecte al que s’ha planificat i executar amb eficàcia el rol assignat dins de l’equip.
Assignatura emmarcada en la matèria de direcció d’operacions. L’assignatura pretén introduir a l’alumne en els conceptes, principis i fonaments bàsics del disseny de producte i de processos productius, incloent els aspectes relacionats amb la gestió del medi ambient i del manteniment. Així mateix, es revisen les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies digitals incorporades a la planta industrial, treballant els conceptes de producte intel·ligent i de fabricació intel·ligent. També es treballen altres conceptes destacables com ara la simulació de processos, l’estudi del treball, els models avançats de previsió de la demanda, i nous tipus d’organització de la producció.
Títol contingut 1: Introducció als sistemes de producció i fabricació (RA6, RA9, RA12, RA14) |
Dedicació: 12 |
Grup Gran: 5 Grup Petit: Aprenentatge autònom: 7 |
|
Descripció |
|
||
Activitats vinculades |
- ACTIVITAT 4: Examen |
||
Títol contingut 2: Disseny i desenvolupament de productes (RA3) |
Dedicació: 16 |
Grup Gran: 5 Grup Petit: 2 Aprenentatge autònom: 9 |
|
Descripció |
|
||
Activitats vinculades |
-ACTIVITAT 1: REENGINYERIA: REDISSENYEM DES DE ZERO. -ACTIVITAT 3: DISSENY COMPLERT D’UN SISTEMA PRODUCTIU BASAT EN JIT. -ACTIVITAT 4: Examen |
||
Títol contingut 3: Selecció i disseny de processos productius (RA5, RA9, RA14, RA16) |
Dedicació: 22 |
Grup Gran: 7 Grup Petit: 3 Aprenentatge autònom: 12 |
|
Descripció |
|
||
Activitats vinculades |
-ACTIVITAT 1: REENGINYERIA: REDISSENYEM DES DE ZERO. -ACTIVITAT 3: DISSENY COMPLERT D’UN SISTEMA PRODUCTIU BASAT EN JIT. -ACTIVITAT 4: Examen |
||
Títol contingut 4: Distribució en planta i disseny del treball (RA4, RA9) |
Dedicació: 32 |
Grup Gran: 9 Grup Petit: 3 Aprenentatge autònom: 20 |
|
Descripció |
|
||
Activitats vinculades |
-ACTIVITAT 2: TRANSFORMACIÓ D’UNA INSTAL·LACIÓ DE PRODUCCIÓ EN LÍNIA A UNA CÈL·LULA DE FABRICACIÓ. -ACTIVITAT 3: DISSENY COMPLERT D’UN SISTEMA PRODUCTIU BASAT EN JIT. -ACTIVITAT 4: Examen |
||
Títol contingut 5: Lean Manufacturing (RA6, RA9, RA12) |
Dedicació: 18 |
Grup Gran: 4 Grup Petit: 2 Aprenentatge autònom: 12 |
|
Descripció |
|
||
Activitats vinculades |
-ACTIVITAT 3: DISSENY COMPLERT D’UN SISTEMA PRODUCTIU BASAT EN JIT. -ACTIVITAT 4: Examen |
||
Sistema de qualificació (avaluació)
ACTIVITATS |
PES |
EXÀMENS |
60% |
TREBALLS |
20% |
PRÀCTIQUES |
20% |
L’assistència a les sessions teòriques i de laboratori, i el lliurament dels informes corresponents de les activitats és condició necessària per a l’avaluació de l’assignatura.
Serà potestatiu dels docents impartidors de l’assignatura decidir sobre la possibilitat d’afegir activitats que permetin la recuperació de les activitats suspeses.
És obligatòria la realització de totes les activitats per a obtenir la qualificació final de l’assignatura. L’algorisme de càlcul de la nota només s’aplica si la nota mitjana ponderada de les Activitats Exàmens és major o igual a 4. En cas contrari l’assignatura resta suspesa.
L’examen de recuperació només dona opció a aprovar l’assignatura amb una nota de 5, excepte en el cas en que la nota mitjana ponderada de les 4 primeres activitats sigui igual o superior a 8. En aquest cas la nota final correspondrà a la nota mitjana ponderada de totes les activitats de l’assignatura (l’examen de recuperació correspon només a les activitats Exàmens).
Per a les altres activitats, si el resultat de la seva avaluació no és satisfactori, o els docents ho consideren oportú podran convocar a integrants d’un grup a la realització d’una prova d’avaluació individualitzada.
Guasch Petit, J; Piera, MA ; Figueras Jové, J; Casanovas, J . (2009). Modelado y simulación: Aplicación a procesos logísticos de fabricación y servicios. Politex.
Heizer, J., Render, B. (2015). Dirección de la producción y de operaciones. Vol. Decisiones estratégicas. Ed. Prentice Hall.
Heizer, J., Render, B. (2015). Dirección de la producción y de operaciones. Vol. Decisiones tácticas. Ed. Prentice Hall.
Hillier, Frederick S.; Lieberman, Gerald J. (2010). Introducción a la Investigación de Operaciones. McGraw-Hill.
Chase, Aquilano & Jacobs. (2014). Administración de la Producción y las Operaciones. (13a. ed) México: McGraw Hill.
Krajewski, L. J., Ritzman, L. P. y Malhotra, M.K.. (2013). Operations Management:Processes and Supply Chains: Global Edition. Ed. Pearson.
Russell, R.S. and Taylor, B.W. (2014). Operations and Supply Chain Management, 8th Edition, Wiley.