Que estàs buscant?
Reason for Conducting the Course in English: Conducting this course in English for native Catalan/Spanish-speaking students offers significant advantages:
Global Competence: Training in English enables students to effectively communicate with international partners, suppliers, and clients, crucial in a globalized world where logistics operations often cross borders.
Access to Updated Resources: Many of the most current and comprehensive resources, such as research, academic articles, and industry publications, are available in English. Studying in English allows students to access and utilize these valuable materials, staying up-to-date with the latest trends and advancements.
Specialized Technical Vocabulary: Training in English helps students acquire specialized logistics vocabulary, essential for professional communication and understanding industry-specific terminology. This is particularly important for writing technical reports, reading manuals, and interacting with logistics software.
Better Career Opportunities: Proficiency in English can significantly enhance students' employment prospects in multinational companies and organizations operating globally. Many of these companies seek employees who can communicate effectively in English and are familiar with international logistics terminology and practices.
Professional Networking Development: English is often the common language at international conferences, seminars, and professional networks. Training in English allows students to build connections and engage with professionals worldwide, opening doors to collaborations, learning opportunities, and continuous professional development.
K17. Reconèixer els paràmetres i elements que defineixen la gestió de la cadena de subministrament.
K18. Identificar els elements i variables per a la justificació de plans d’aprovisionament, producció, emmagatzematge i distribució.
S33. Aplicar la seva capacitat d’anàlisi crítica, d’autoconeixement, d’intel·ligència emocional i la seva capacitat d’aprendre a aprendre per resoldre les situacions a les quals ha de fer front dins del seu àmbit personal o professional.
C13. Aplicar els mètodes, tècniques i instruments per a la gestió i disseny de magatzems, així com la planificació i control del flux de materials en una planta productiva i les tècniques, instruments i simuladors per al disseny i gestió de rutes d’aprovisionament, producció, emmagatzematge i distribució.
C34. Elaborar un judici crític davant d’una realitat exposada utilitzant arguments, essent capaç de mostrar habilitats de treball col·laboratiu en diversos grups i de reconèixer el dret de les persones a participar en qüestions que les afecten, identificant també els reptes de l’economia circular i les solucions actuals en la seva disciplina.
C36. Desenvolupar i presentar treballs i altres activitats, incorporant la perspectiva de gènere com una variable a contemplar en l’anàlisi d’aquesta realitat i en la presa de decisions.
Assignatura emmarcada en la matèria de direcció d’operacions. L’assignatura pretén introduir a l’alumne en els conceptes, principis i fonaments bàsics de la logística empresarial, especialment en el que fa a la distribució i la gestió de la cadena de vendes, el disseny i gestió de magatzems, i la gestió del transport per a la distribució. També inclou continguts relacionats amb el procés d’internacionalització de l’empresa i la logística internacional.
Un altre dels objectius de l'assignatura és que l'alumne tingui un primer contacte amb la direcció i lideratge d'equips logístics, el treball per objectius de negoci (KPI's) i la utilització del procés A3 per resoldre problemes. Això inclou aconseguir consens, guiar els membres de l'equip a través d'un enfocament estructurat de resolució de problemes, i liderar amb exemple, demostrant com aplicar el procés A3 per abordar problemes logístics complexos.
L'aula en què s'imparteix l'assignatura (de forma física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui a l'alumnat o al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on puguem equivocar-nos i aprendre sense haver de patir prejudicis dels altres.
Títol contingut 1: Gestió de la demanda en logística |
Dedicació: 28 |
Grup Gran: 8 Grup Petit: 4 Aprenentatge autònom: 16 |
|
Descripció |
|
||
Activitats vinculades |
|
||
Títol contingut 2: Gestió de magatzems |
Dedicació: 28 |
Grup Gran: 8 Grup Petit: 4 Aprenentatge autònom: 16 |
|
Descripció |
|
||
Activitats vinculades |
Activitat 1 y 2 |
||
Títol contingut 3: Distribució |
Dedicació: 20 |
Grup Gran: 6 Grup Petit: 2 Aprenentatge autònom: 12 |
|
Descripció |
|
||
Activitats vinculades |
|
||
Títol contingut 4: Gestió del transport per a la distribució |
Dedicació: 18 |
Grup Gran: 6 Grup Petit: 0 Aprenentatge autònom: 12 |
|
Descripció |
|
||
Activitats vinculades |
|
||
Títol contingut 5: Logística internacional |
Dedicació: 6 |
Grup Gran: 2 Grup Petit: 0 Aprenentatge autònom: 4 |
|
Descripció |
|
||
Activitats vinculades |
|
ACTIVITATS |
PES |
EXÀMENS |
40% |
ACTIVITATS |
60% |
Ballou, Ronald H. (2004). Logística. Administración de la cadena de suministro. Ed. Pearson, Prentice Hall.
Chopra, S., & Meindl, P. (2016). Supply Chain Management: Strategy, Planning, and Operation. (6th ed.) Pearson Education.
Langevin, André; Riopel; Diane (2005). Logistics Systems: Design and Optimization. Ed. Springer.
Learning to See – value stream mapping to create value and eliminate muda by Mike Rother and John Shook by Lean enterprise institute
Managing to Learn (Using the A3 Management process to solve problems, gain agreement, mentor and lead by John Shook Ed: Lean Institute Enterprise