Que estàs buscant?
El material pot estar en català, castellà i/o anglès.
CB4. Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
CE1. Reconèixer l'entorn en què opera l'organització, el funcionament de l'empresa i les seves àrees funcionals i els instruments d'anàlisi.
CE8. Sintetitzar idees per convertir-les en negocis factibles i rendibles entenent el mercat actual.
CE11. Aplicar els coneixements per emprendre projectes de negocis que permetin la creació de noves empreses o la millora de les ja existents, aplicant idees innovadores i creatives.
CE15. Reunir i interpretar dades significatives per a emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'àmbit empresarial i ser capaç d'elaborar un document que permeti transmetre informació o una proposta empresarial innovadora.
CE7. Gestionar oportuna i convenientment els recursos disponibles en els ambients de treball en els que toqui dirigir.
CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
CG2. Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant el canvi i estar disposats a re-avaluar els vells models mentals que limiten el pensament.
CT3. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc.
Aquesta assignatura ofereix una experiència pràctica i integradora per entendre com es construeix un projecte emprenedor amb base tecnològica.
L’objectiu principal de l’assignatura és capacitar els estudiants per identificar oportunitats en entorns tecnològics i transformar-les en propostes de negoci viables. Al llarg del curs, es treballa tot el procés de creació d’una empresa de base tecnològica, des de la detecció i formulació d’un problema fins a la generació d’idees, el desenvolupament de la proposta de valor, l’estructuració del model de negoci i la definició dels recursos clau, l’estratègia de mercat, el pla financer i els models de finançament.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
TEMA 1: IDEA DE NEGOCI VS OPORTUNITAT DE NEGOCI
1.1 Generació d'idees de negoci, tendències i sostenibilitat
1.2 Eines per l’anàlisi del mercat: competència i segments de clients
1.3 Proposta de valor i MVP
TEMA 2: INTRODUCCIÓ A LA PREPARACIÓ D'UN BUSINESS PLAN
2.1 Objectius del Business Plan
2.2 Crear un Business Plan Atractiu. Per a qui?
2.3 Components genèrics: El Resum Executiu
2.4 Components genèrics: Descripció de l'Empresa
TEMA 3: PLA DE MÀRQUETING
3.1 El Pla de Màrqueting desde la perspectiva del cliente (4C’s)
3.2 El pressupost de màrqueting
3.3 El pla de vendes
3.4 KPI i Mètriques de màrqueting
TEMA 4: PLA D'OPERACIONS I PROCESSOS
4.1 Estratègia operativa
4.2 Cadena de subministrament
4.3 Macro i micro processos
4.4 El pressupost d’operacions
4.5 KPI i Mètriques d’operacions
TEMA 5 : PLA D’ORGANITZACIÓ
1. Organigrama
2. Llocs de treball i funcions
3. Política retributiva
4. Valoració econòmica del pla de recursos humans
TEMA 6: PLA JURIDICO-FISCAL
6.1 Formes jurídiques
6.2 Tràmits per la constitució de l’empresa
6.3 Normativa general i específica del negoci
TEMA 7: PLA ECONÒMIC I FINANCER
7.1 Objectius del pla Econòmic i Financer
7.2 El Compte d'explotació
7.3 El Balanç de situació
7.4. Els fluxos de caixa (operacions + inversions + finançament)
TEMA 8: MÈTODES DE FINANÇAMENT D'UNA STARTUP
8.1 El capital risc (Business Angels i Venture Capitalist)
8.2 Finançament Públic
8.3 Quina és la millor finançament per a la meva empresa?
TEMA 9: COMUNICACIÓ DE PROJECTES EMPRENDEDORS
9.1 Consells per una bona comunicació
9.2 Eines per una presentació efectiva
9.3 Pràctica de comunicació
Avaluació | Percentatge |
SE2. Treballs individuals i/o en grup: entregues puntuals. Contingut complet i ajustat al sol.licitat. Qualitat en la presentació | 50% |
SE 3. Exposicions: Distribució equitativa dels temes a presentar entre els membres de l'equip |
20% |
SE4. Examen : De desenvolupament d'idees aplicat a conceptes apresos | 30% |
L'examen final de trimestre suposa el 30% de la nota i podrà estar format tant per part teòric, tipus test o anàlisi de casos d'empreses.
Es necessita tenir entregades i puntuades totes les activitats del trimestre per poder presentar-se a l'examen.
Es necessita una nota mínima de 5 sobre 10 per aprovar l'examen i l'assignatura.
A la recuperació només es podrà realitzar l'examen final que computarà el 30% de la qualificació final, ja que es conservaran les notes de les activitats realitzades durant el trimestre.
Un alumne que no s'hagi presentat a la primera convocatòria NO es pot presentar a la recuperació.
Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria.
Bhimani, Alnoor. (2022) Financial Management for Technology Start-Ups: How to power growth, track performance and drive innovation (Second Edition). Kogan Page
Reis, E. (2011). The lean startup. New York: Crown Business, 27.
Blank. S & Dorf. B. (2012). The Startup Owner's Manual: The Step-By-Step Guide for Building a Great Company
Copeland, T., Koller, T., Murrin, J. (2005) Valuation: Measuring and Managing the Value of the Companies.
Rogers, E. M. (2010). Diffusion of innovations. Simon and Schuster.
Sinek, S. (2009). Start with why: How great leaders inspire everyone to take action. Penguin.
The Successful Business Plan: Secrets and Strategies by R. Abrams and E. Kleiner (2010)