Que estàs buscant?
El material pot estar en català, castellà o anglés
Demostrar capacitat per comunicar de manera fluida en llengua espanyola, catalana i anglesa de forma oral i escrita en l'entorn de la logística i els negocis marítims
Identificar els conceptes econòmics bàsics, així com el funcionament microeconòmic i macroeconòmic dels mercats
L'assignatura d'Introducció a la Gestió Empresarial suposa una primera presa de contacte amb el món de la gestió empresarial i estudia el paper de l’empresa i els empresaris a la societat.
Permet comprendre els principals indicadors econòmics i socials per avaluar el funcionament de l'empresa, per a continuació centrar-se en els principis bàsics de la gestió empresarial: direcció, organització, planificació i control.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Bloc 1: La valoració econòmica de l'empresa
1.1. Introducció: Concepte, administració i tipus d’empreses
1.2. Reptes actuals per a l’administració de les empreses
1.3. Valoració econòmica del funcionament de l’empresa
1.3.1. La productivitat
1.3.2. La rendibilitat
1.3.3. El punt mort
Bloc 2: L'administració d'empreses
2.1. La planificació empresarial
2.1.1. La previsió i l’anàlisi de l’entorn
2.1.2. Concepte de planificació: Diferents nivells de planificació
2.1.3. Tipus de plans
2.2. El control a l'empresa
2.2.1. Els sistemes d’informació per al control
2.2.2. El procés de control
2.2.2.1. Les variables crítiques i els indicadors de gestió
2.2.2.2. El registre de resultats
2.2.2.3. L’anàlisi de desviacions
2.2.2.4. Les accions correctores
2.2.3. La funció del control
2.3. L'organització de l'empresa
2.3.1. Definició i disseny de l’estructura organitzativa
2.3.2 Les parts de l’organització
2.3.3. L’organigrama: disseny horitzontal i vertical
2.3.4. Noves visions organitzatives
2.3.5. Els mecanismes de coordinació
2.4. La direcció de l'empresa
2.4.1. Principis, funcions i realitat de la tasca directiva
2.4.2. Variables que condicionen la funció de direcció
2.4.2.1. La motivació dels treballadors
2.4.2.2. Els estils de direcció
2.4.2.3. Lideratge i Gènere
2.4.3. Lideratge inclusiu
La nota final de l'assignatura es conformarà mitjançant la ponderació de notes de diferents activitats d'avaluació continuada, les quals s'aniran plantejant durant el curs, més l'examen final:
AVALUACIÓ CONTINUADA (60% de la nota)
EXAMEN FINAL (40% de la nota)
L'examen final constarà de diferents preguntes teoricopràctiques. S'haurà d'obtenir una puntuació mínima de 5 punts sobre 10 en l'examen final: aquest examen constarà de diferents parts avaluatives i s'haurà d'obtenir com a mínim una puntuació d'un 4 a cadascuna d'aquestes parts i que la nota mitjana de les notes de les diferents parts sigui com a mínim de 5 punts.
Prova de recuperació
Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne
l’autoria.
Osterwalder, Alexander (2015). Diseñando la propuesta de valor : cómo crear los productos y servicios que tus clientes están esperando. Deusto.
Osterwalder, Alexander, Pigneur, Yves, Clark, Tim, and Vázquez, Lara (2011). Generación de modelos de negocio : un manual para visionarios, revolucionarios y retadores (Primera edición). Deusto.
ROBBINS, Stephen. P. and COULTER, Mary. C. (2024): Management (Global Edition). Pearson. 16th edition
GIL ESTALLO, Maria Angeles, GINER DE LA FUENTE, F (2013), Cómo crear y hacer funcionar una empresa. Madrid. Ed. Esic. 9a edición.