Que estàs buscant?
Seleccionar i utilitzar instruments quantitatius per a la presa de decisions i contrast d'hipòtesis econòmiques
Des de l'estadística descriptiva i d'inferència se cerca respondre a preguntes com quina és la rendibilitat de l'educació en termes d'ingressos, i si s'aprecien diferències entre sectors? Quina relació hi ha entre el gènere i les hores de treball? O com el tipus de mercaderia, la distància al port, i altres riscos relacionats amb la ubicació geogràfica, determinen el preu d'un servei de transport?
A l'assignatura es treballaran diferents tècniques d'estadística descriptiva i els conceptes bàsics de la inferència estadística; des de la visualització de dades i l'anàlisi de distribució, fins a contrastar hipòtesis estadístiques mitjançant als intervals de confiança i els models de regressió lineal simple i múltiple.En resum,
S'aprendrà a identificar l’eina estadística apropiada en funció de les dades a analitzar, utilitzar-la i interpretar els resultats obtinguts. L'anàlisi de dades es farà tant manualment, per una millor compressió del procés, com amb l’ús d’un software estadístic, per poder treballar amb bases de dades més grans.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Capítol 1: Introducció i conceptes bàsics
Què és l'estadística? Per a què s'empra?
Els conceptes de població, mostra i variable.
Tipus de variables.
Capítol 2: Estadística unidimensional
Taules de freqüències.
Representació gràfica d'una variable.
Mesures de centralització i distribució (dispersió, simetria i curtosis).
Capítol 3: Estadística bidimensional
Associació de variables qualitatives: gràfics, taules de contingència.
Associació de variables quantitatives: gràfics, coeficient de correlació i regressió lineal.
Capítol 4: Probabilitat i inferència
Probabilitat i distribucions de probabilitat.
Distribució normal.
Intervals de confiança i contrastos d'hipòtesis: test de mitjana i ANOVA.
Test d'hipòtesis aplicades al model de regressió lineal simple i múltiple.
Conformidad con el REGLAMENTO (CE) no 1071/2009 DEL PARLAMENTO EUROPEO Y DEL CONSEJO de 21 de octubre de 2009
En concordancia con el REGLAMENTO (CE) no 1071/2009 DEL PARLAMENTO EUROPEO Y DEL CONSEJO de 21 de octubre de 2009, por el que se establecen las normas comunes relativas a las condiciones que han de cumplirse para el ejercicio de la profesión de transportista por carretera, esta asignatura cumple con lo establecido en el Anexo I, dentro e la lista de las materias mencionadas en el artículo 8, Apartado E: Elementos de Gestión comercial y financiera de la empresa, trabajando y evaluando dentro de la misma, los siguientes contenidos:
E. Gestión comercial y financiera de la empresa
El aspirante deberá, en particular, en relación con el transporte de mercancías y de viajeros por carretera:
Examen final | 50% (o 65%) |
Treball en equip | 30% |
Tests de repàs | 15% (o 0%) |
Participació i entregues a classe | 5% |
Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria.
Moore, D. S., McCabe, G. P., & Craig, B. A. (2012). Introduction to the practice of statistics (7th ed., international ed.). W. H. Freeman.