Que estàs buscant?
El idioma de es castellá, es pot parlar en Català, castellà o Anglès
Establir projectes de negocis marítims i de l'àmbit de la logística que permetin la creació de noves empreses o la millora de les ja existents, adoptant idees innovadores i creatives
Demostrar capacitat per comunicar de manera fluida en llengua espanyola, catalana i anglesa de forma oral i escrita en l'entorn de la logística i els negocis marítims
Mostrar coneixements sobre l'organització del transport marítim, terrestre, aeri i multimodal, la gestió aduanera i el comerç internacional per a poder gestionar i/o contractar el transport
Evidenciar coneixements sobre l'estructura, organització i gestió de ports -esportius i d'última generació- on conviuen el tràfic de persones i mercaderies, l'oci nàutic, la pesca i el turisme, fent ènfasis en els creuers
Mostrar coneixements sobre el buc i la seva contractació per a la seva utilització como a mitjà de transport tant de mercaderies com de persones, en un entorn de sostenibilitat i respecte al mediambient
En aquesta assignatura es pretén tenir contacte directe amb la gestió ambiental en els entorns marítims i portuaris, comprendre el impacte de les activitats del transport sobre els oceans i estudiar i fer-se part de les mesures que estem treballant actualment per mitigar la contaminació marina.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
1. Principis Mediambientals:
a. Sensibilització Ambiental
b. Sistemes de Gestió Ambiental (SGA s): ISO 14000, EMAS.
c. Responsabilitats en la gestió mediambiental.
d. Política mediambiental Europea
e. Estudis d'Impacte Ambiental
2. Contaminació Marina:
a. Contaminació orgànica, per hidrocarburs, per tensioactius, químics, per dragatges, tèrmica.
b. Residus sòlids. Impacte ecològic dels contaminants
3. Legislació ambiental i marina.
a. Conveni MARPOL 73-78
b. Recursos naturals marins: explotació i gestió.
c. Pesca marítima. Activitats pesqueres en el marc legal espanyol.
d. Protecció del medi marí.
4. Gestió ambiental costanera i marina.
a. Ordenació i legislació nacional i internacional
b. La gestió integrada de l'litorals: Responsabilitats i segregació de funcions: Ajuntaments, autoritats portuàries, etc.
5. Indicadors ambientals:
a. Turisme i sostenibilitat.
b. Conceptes generals i marc legislatiu en l'ordenació del litoral.
c. La gestió ambiental del mar.
d. Normativa Internacional Associada a la gestió ambiental.
La nota final serà la ponderació de les qualificacions de les activitats realitzades al llarg del trimestre. Per superar l'assignatura, caldrà que la nota final sigui superior o igual a 5 punts sobre 10.
L'avaluació tindrà en compte els següents aspectes amb les valoracions que s'indiquen:
1. Exercicis pràctics d'avaluació contínua (dins i fora de l'aula) total: 20% (no es pot recuperar)
2. Una avaluació Parcial o Proyecte Grupal. (A designar o un estudi d'impacte ambiental o u exam): 30% (no es pot recuperar)
3. Un examen on s'avaluarà la comprensió dels alumnes de les matèries de l'assignatura: 50% punts
Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria.
AENOR (1996) ISO 14001, Sistemas de Gestión Medioambiental. Especificaciones y Directrices.
Clements, B., (1997) Guía Completa de las Normas ISO 14000. Gestión 2000.
Conesa Ripoll, Vicente (1997). Los instrumentos de la Gestión Ambiental de la Empresa. Ed. Mundi-Prensa. Madrid.
Comas, R; Ferragut, M.A; Llauger, A; Morro, A; Ramon, D; Rayó, M;
Departament de Medi Ambient. (1996). “El Sistema d’Ecogestió i Ecoauditoria de la Unió Europea a Catalunya”. Generalitat de Catalunya.
Ministerio de Medio Ambiente. (2008). Guía para la implementación de EMAS en Pymes.
Daly, H. 1989.- Economia, ecologia, etica. Ensayos haciauna economia del estado estacionario. Fondo de Cultura Contemporanea.
Euli, E. 2007.- Casca il mondo¡ Giocare con la catastrofe. Meridiana.
Garcia, R. 2008.- Del pico del petroleo a una sociedad potfosilizada,en Sempere-Tello, pp 21-48.
MARPOL CONVENTION, International Maritime organization, disponible en: http://www.fomento.gob.es/NR/rdonlyres/2A2D8B5F-EEAE-4AED-BC7D-115A2000BF20/2154/marpol_articulos.pdf
AENOR (1999) Gestión Medioambiental e ISO 14000.
Suris López, José Mª, Gestión Medio Ambiental de la Industria. Claves para hacer sostenible y rentable la gestión medioambiental en la industria, Editorial ICG Marge, SL, Barcelona, España. ISBN84-866684-33-1
Georgescu Roegen N. 1989.- Mitos de la economia y de la energía. En Daly 1989 pp 73-92.
Larouche, S. 2007.- Sobrevivir al desarrollo. De la descolonización del imaginario económico a la construcción de una sociedad alternativa. Icaria.
Latouche, S. 2008.- La apuesta por el decrecimiento. Icaria
Naredo, J.M. & Valero, A. 1999.- Desarrollo económico y deterioroecológico. Fundación Argentaria-Visor.
Martínez Marín, Jesús. (2021) Fundamentos de Logística y Operatividad Portuaria. Ediciones J2M. ISBN13-978-8409278633 (Disponible via. https://n9.cl/xnvdo )
http://www.europarl.europa.eu/atyourservice/es/displayFtu.html?ftuId=FTU_5.4.1.html
Prieto, P. 2008.- Opciones económicas y energéticas de futuro (en linea) http:/www.crisisenergetica.org