Que estàs buscant?
Pot haver-hi materials en català, castellà o anglès.
RAE1 - L'estudiant serà capaç de definir de manera efectiva els procediments, mètodes i tècniques específiques que s'utilitzen en l'ensenyament-aprenentatge en contextos d'activitat física i esport.
RAE5 - L'estudiant serà capaç d’elaborar un pla de treball que inclogui les habilitats motrius bàsiques, activitats físiques, exercicis de millora de la condició física, habilitats esportives, joc, activitats expressives corporals i dansa.
RAE6 - L'estudiant serà capaç d'explicar de manera efectiva les instruccions que li permetin dirigir programes d'activitat física i esport en el seu rol d’educador/a.
RAE8 - L'estudiant serà capaç d'interactuar com a educador/a en diferents contextos d'intervenció de l’activitat física i l’esport a través d’intervencions en matèries del seu àmbit i en les pràctiques curriculars.
RAE26 - L'estudiant serà capaç de crear comportaments que promoguin la salut i el benestar mitjançant l'activitat física en diversos contextos professionals.
RAE32 - L'estudiant serà capaç de comunicar-se de manera efectiva i professional amb altres col·lectius professionals i amb els participants, emprant un enfocament integrador, ètic i de respecte envers la diversitat cultural i de gènere.
RAE37 - L'estudiant serà capaç d'idear diferents processos metodològics d'aprenentatge i desenvolupament motor, desenvolupament de capacitats coordinatives i tècniques i habilitats esportives adaptant i/o individualitzant la intervenció a les necessitats individuals, amb èmfasi en les poblacions de caràcter especial.
RAE59 - L'estudiant serà capaç d'adoptar pràctiques inclusives que evitin la discriminació i contribueixin al canvi de paradigma actual cap a un de més equitatiu i just.
RAE60 - L'estudiant serà competent per reconèixer les disparitats relacionades amb el sexe, gènere i diversitat identitària en el context esportiu i de lleure.
RAE62 - L'estudiant estarà capacitat per abordar els desafiaments globals amb una perspectiva àmplia i compromesa.
RAE63 - L'estudiant serà capaç d'argumentar per defensar els drets fonamentals, la justícia social, la democràcia i la protecció del medi ambient a nivell personal i col·lectiu.
RAE66 - L'estudiant serà capaç d'informar per promoure la pràctica de l'activitat física com a dret fonamental i component essencial de la salut pública.
L'evolució de l'ésser humà va lligada a la seva capacitat d'experimentar i comunicar-se amb el context en què es troba. Així, el joc i l'expressió esdevenen eines fonamentals en el desenvolupament integral de la persona.
L’assignatura “Teoria i pràctica del joc i Expressió corporal” es centra en el coneixement de les bases i estructura dels jocs i els elements que conformen l'expressió corporal per a poder utilitzar-los com a eina de transmissió de continguts i aprenentatges. La metodologia està basada en el descobriment guiat i la pràctica, així com la comprensió de la lògica interna de les manifestacions de joc i expressives.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Es tindrà en compte la inclusió de la perspectiva de gènere en la seva docència.
L'ús de l'IA en aquesta assignatura es troba regulat al pla d'aprenentatge.
Sistema de qualificació (Real decreto 1125/2003, de 5 de septiembre) que estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions a les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa a tot el territori estatal:
0 - 4,9: Suspès
5,0 - 6,9: Aprovat
7,0 - 8,9: Notable
9,0 - 10: Excel·lent
Requisits per poder avaluar-se:
La qualificació final de l'alumnat és el resultat d'una avaluació continua a través de diferents activitats avaluatives. Aprovar l'assignatura és el resultat de la qualificació igual o superior a 5/10 punts d'acord amb la següent taula de ponderació
Activitat avaluadora |
Ponderació |
Competències avaluades |
Exàmens |
70% |
T7,E1,E11,B2,G10,G3,G12,T5,T6,E4,E10,B1 |
Treballs grupals/individuals |
30% |
T7,E1,E11,B2,G10,G3,G12,T5,T6,E4,E10,B1 |
Consideracions respecte a aquest sistema d'avaluació d'adquisició de les competències:
Exàmens: 70%: L’alumne realitzarà l'examen en dues parts diferenciades: Un examen teòric i un examen pràctic. Per aprovar l’assignatura cal que la mitjana de les dues parts tingui una qualificació de 5/10 i això és requisit indispensable per a que la resta de les activitats avaluatives realitzades durant el curs es tingui en consideració. Si no s'aprova la mitjana de les dues parts o si no s'arriba a la nota mínima en una d'elles, es suspèn l'assignatura. En cas de suspendre l’assignatura, es pot anar a recuperació fent un examen teòric.
El 70% de la ponderació es reparteix:
Treballs grupals i individuals: 30% Optatius. No cal nota mínima. Només es poden realitzar en els terminis establerts pel professorat. No és avaluable en període de recuperació.
Activitats complementaries: individuals o grupals. Treballs opcionals de temàtica variada que es poden fer per pujar la nota. Només es consideren si es té aprovada la l'assignatura. La ponderació màxima (extra) que es pot obtenir amb aquestes accions és del +10%.
IMPORTANT:
Si no es supera qualsevol dels requisitis necessaris descrits anteriorment, l'estudiant suspendrà l'assignatura.
La còpia total o parcial en qualsevol de les activitats d'aprenentatge significarà un "No Presentat" en l'assignatura, sense opció a presentar-se a la prova de recuperació i sense perjudici de l'obertura d'un expedient per aquest motiu.
Consideracions respecte a l'activitat avaluadora en període de recuperació:
Activitat avaluadora en període de recuperació |
Ponderació |
Competències avaluades |
Examen teòric |
35% |
T7,E1,E11,B2,G10,G3,G12,T5,T6,E4,E10,B1 |
En el marc de les 7 Competències Comunes del TecnoCampus, aquesta assignatura incorpora l’avaluació de la competència 4. Competències de treball col·laboratiu interdisciplinari i transdisciplinari: capacitat de treball en equips interdisciplinaris i transdisciplinaris, reconeixent i respectant les diferents visions i àrees de coneixement, integrant-les envers un objectiu comú. Aquesta competència, a més de ser avaluada de manera específica amb l’objectiu de poder ser acreditada posteriorment, representa com a mínim un 10 % de la ponderació final de l’assignatura, integrant-se en els sistemes d’avaluació propis de la mateixa, els quals s’especifiquen en la present guia docent. Per a més informació, es pot consultar el pla d’aprenentatge de l’assignatura.
Lavega, P., i Olaso, S. (2000). Juegos y deportes tradicionales y populares. Barcelona: Editorial Paidotribo
Ortí, J. (2004). La animación deportiva, el juego y los deportes alternativos. Barcelona: INDE Ediciones.
Bantulà,J, i Mora, JM. (2007). Juegos multiculturales. Barcelona: Editorial Paidotribo
Velázquez,C. (2006). 365 juegos de todo el mundo. Barcelona: Editorial Océano Ambar.