Que estàs buscant?
B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científica o ètica
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tan especialitzat com no especialitzat
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
EFB6_Coneixement adequat del concepte d'empresa, marc institucional i jurídic de l'empresa. Organització i gestió d'empreses
ESI1_Capacitat per integrar solucions de Tecnologies de la Informació i de les Comunicacions i processos empresarials per a satisfer les necessitats d'informació de les organitzacions, permetent arribar als seus objectius de forma efectiva i eficient, aconseguint així avantatges competitives
T1_Que els estudiants coneixin un tercer idioma, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit, d'acord amb les necessitats que tindran les graduades i els graduats a cada titulació
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per a treballar com a membres d'un equip interidisciplinar ja sigui com un membres més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
Donar nocions de les tècniques de comunicació corporativa i l'ús d'internet per al màrqueting, i estudiar la base tecnològica que fa possible aquestes tècniques. S'analitzarà la problemàtica des del punt de vista corporatiu i les solucions tècniques i les seves limitacions. En la part pràctica es faran diferents anàlisis de dades obtingues de les xarxes socials.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer-la possible no presencial per motius relacionats amb la Covid-19. D'aquesta forma s'assegurarà l'assoliment dels mateixos coneixements i competències que s'especifiquen en aquest pla docent.
Aquesta assignatura contribueix a alguns dels resultats d'aprenentatge especificats per a la matèria a la qual Pertany:
Sessions teòriques
Classe invertida: Píndoles de vídeo i presentacions on els professor explica els fonaments teòrics de l'assignatura, reforçats elements disponibles a la xarxa. Aquests materials l'estudiant els ha de visualitzar abans de la sessió de classe. Les sessions de classe on assisteixen tots els estudiants es pregunta, discuteix i es fan exercicis sobre les píndoles de la setmana.
Conferències: Sessions presencials o transmeses en streaming, tant a les aules de la universitat com en el marc d'una altra institució, en les quals un o diversos especialistes exposen les seves experiències o projectes davant els estudiants.
Resolució d'exercicis i problemes: Activitat altament presencial dedicada a la resolució d'exercicis pràctics a partir de les dades subministrades pel professor. La disminució de les classes magistrals , permet les sessions de "teoria" puguin ser més interactives.
Aprenentatge dirigit
Seminaris: Format presencial en petits grups de treball (entre 14 i 40). Són sessions lligades a les sessions presencials de l'assignatura que permeten oferir una perspectiva pràctica de l'assignatura i en la qual la participació de l'estudiant és clau
Estudi de casos: Dinàmica que parteix de l'estudi d'un cas, que serveix per contextualitzar a l'estudiant en una situació en concret, el professor pot proposar diferents activitats, tant a nivell individual com en grup, entre els seus estudiants
Aprenentatge autònom
Part teòrica de l'assignatura: visionat de vídeos i altre material que forma part de la teoria de l'assignatura, previ a la sessió teòrica.
Resolució d'exercicis i problemes: Activitat presencial (i no presencial si no es pot acabar) dedicada a la resolució d'exercicis pràctics a partir de les dades subministrades pel professor
Recerca i lectura crítica d'articles. Els estudiants parteixen d'una hipòtesi de treball que van a desenvolupar, seguint les fases de la metodologia de recerca, entre les quals la lectura crítica d'articles
Aquest curs, a causa de la situació generada per la COVID, algunes de les sessions de grup es faran en format no presencial (via streaming)
1.- Introducció. Web 2.0 i màrqueting
2.- Dades dels usuaris
3.- Xarxes Socials
4.- Anàlisi de Continguts
5.- sistemes de recomanació
Es posa a disposició dels estudiants uns materials teòrics i uns casos pràctics a resoldre que són la base de les activitats d'aprenentatge de l'assignatura. S'usa la tècnica de la classe invertida: l'estudiant te uns materials (la part més teòrica de l'assignatura) en format de vídeos i materials que cal que hagi vist abans de la classe. Durant la classe es faran activitats de discussió dels materials teòrics i exemples d'aplicació pràctica.
Les sessions de laboratori es portaran a terme en petits projectes fets en grup de 2 a 3 persones.
Amb l’objectiu de recollir evidències de l’assoliment dels resultats d’aprenentatge esperats es realitzaran les següents activitats de caràcter avaluatiu:
Es realitzaran també tres exercicis pràctics que es treballaran en grup:
En l'àmbit competencial les tres pràctiques, que majoritàriament s’hauran de desenvolupar en temps no presencial, cobreixen totes les competències
Per tal de superar (aprovar) les activitats avaluatives, els estudiants hauran de demostrar Que han adquirit els coneixements teòrics relatius als continguts de l’assignatura i que la seva comprensió els permet de portar-los a la pràctica
Amb relació a les competències bàsiques assignades a l’assignatura, aquestes queden cobertes en la forma de treballar a l'aula i de fer-los presentar els treballs, especialment pel que fa als aspectes que s’expliciten:
CB.3. Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
CB.4. Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
CB.5. Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
Finalment, i pel que fa a les competències transversals associades a l’assignatura
CT1: coneixement tercera llengua. Aquesta es treballa a partir de les fonts documentals que els estudiants han de consultar, atès que totes elles es troben en anglès. En algunes ocasions també es subministren en anglès (només)
CT2: Capacitat de treballar com a membre d'un equip. Aquesta es treballa a partir del treball en grup.
15% Pràctica 1.
15% Pràctica 2.
15% Pràctica 3.
15% Activitats de Classe
40% Prova escrita
Gladwell, Malcolm (2013). The Tipping Point. Taurus. ISBN-13: 978-8430606344
Christakis, Nicholas A. (2010). Connected. Taurus. ISBN-13: 978-6071104434
The Cluetrain Manifesto. http://www.cluetrain.com/
Easley, David, Kleinberg, John. (2010) Networks, Crowds, and Markets:Reasoning About a Highly Connected World. Cambridge University Press. http://www.cs.cornell.edu/home/kleinber/networks-book/
Hanneman, R., Riddle, M. (2005) Introduction to Social Networks Methods. http://faculty.ucr.edu/~hanneman/nettext/
Jenkins, Henry (2015). Cultura Transmedia: La creación de contenido y valor en una cultura en red. Gedisa. ISBN-13: 978-8497848442
Holiday, Ryan (2014). Growth Hacker Marketing: El Futuro Del Social Media Y La Publicidad. Anaya Multimedia. ISBN-13: 978-8441535749