Tipologia del projecte

Àmbit educatiu

Modalitat

Individual

Àmbit d'actuació

Regional

Web del projecte

Estat del projecte

Obert

Data d'inici

31/08/2025

Data de fi

31/08/2028

Prenent com a precedent les anteriors edicions del projecte. Aquesta nova edició el que cerca és, per una banda, donar continuïtat al projecte, millorar el material del qual es disposa per estar al dia amb les noves tecnologies, expandir l'abast de les accions i ampliar l'oferta d'activita. És per aquests motius que el projecte planteja els següents objectius principals:

      1.  Sensibilitzar i inspirar a les estudiants mitjançant la visualització de referents femenins enl'àmbit de la ciència i la tecnologia. Sota aquest objectiu es desenvoluparan les següents accions:

  • Exposicions de Dones i Tecnologia.
  • Exposicions als centres educatius (tant de primària com de secundària), centres cívics i altres entitats locals que la demanin.
  • Exposició més nova al TecnoCampus durant la setmana de la dona al març, per tal de donar visibilització al programa entre les joves universitàries.
  • Realització de petites ponències a l'estil TedTalk per part de dones en l'àmbit tecnològic.

     

    2.  Millorar la percepció d'auto eficiència de les estudiants dins d'àmbits tecnològics i científics. Sota aquest objectiu es desenvoluparan les següents accions:

  • Tallers "engrescadors" per aproximar a la tecnologia i la ciència.
  • Creació Programa Fem Gamers; programa creat per aproximaer el món dels videojocs encara molt masculitzat a les dones i engrescarles a ser visibles dins d'aquesta industria.
     

    3.  Crear comunitat de noies amb vocacions tecnològiques i donar sentit a la connexió humanística i social amb la tecnologia. Sota aquest objectiu es desenvoluparan les següents accions: 

  • Confecció de material per a realitzar la HackGirl: comptarem amb mentores expertes en la temàtica del repte i es portaran a terme tallers que dotaran a les participants amb les eines necessàries per plantejar una solució pràctica i innovadora.
     
  • Organització d'esdeveniment festiu i competitiu de videojocs únicament per noies, amb la finalitat de crear una comunitat segura on les jugadores poden trobar-se i competir de manera lúdica, també comptarem amb una ponencia estil Tedtalk per part d'una experta en la materia.

Responsables de projecte

Ester García Carvajal

Professora Associada del Departament de Tecnologia i Coordinadora del Projecte Xnergic

Equip de projecte

Fonts de finançament

El projecte TecnoGirl VI es finançat per la gerencia de serveis de Biblioteques de la  Diputació de Barcelona, aportant 8.025,00 € mitjançant la convocatória "CoCrea BiblioLab" amb número de referéncia: 202520255120015663.

logo
logo

Import concedit

8.025,00€

Import del projecte

16.050,00€

Contacta amb l’equip del projecte

Webform

Següent

Sustainability for Future