Que estàs buscant?
L'assignatura s'impartirà en llengua catalana per defecte. Aquest criteri podrà modificar-se puntualment en atenció a situacions generals o específiques que ho requereixin. La llengua d'expressió de l'alumnat en el context de l'aula, així com en el desenvolupament de les diferents activitats d'avaluació, podrà ser català o castellà indistintament. L'alumnat que prefereixi fer la prova d'examen final en castellà, haurà de sol·licitar-ho al professorat de la matèria amb un mínim d'una setmana d'antelació.
E10. Analitzar i avaluar el paper de les comunitats digitals i les xarxes socials a l'empresa.
E14. Aplicar els coneixements adquirits a la gestió de comunitats digitals.
E1. Reconèixer l'entorn en què opera l'organització, el funcionament de l'empresa i les seves àrees funcionals i els instruments d'anàlisi.
E2. Aplicar els fonaments del màrqueting i investigació de mercats.
G1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
T5. Desenvolupar tasques aplicant els coneixements adquirits amb flexibilitat i creativitat i adaptant-los a contextos i situacions noves.
L’assignatura del comportament del consumidor té com a repte familiaritzar a l’alumnat amb els conceptes i mecanismes principals que dirigeixen la presa de decisions per part dels consumidors a l’hora de comprar productes. El contingut de la matèria fa doncs referència a l'acte de consum en tant que procés d'adquisició, però amplia la seva mirada sobre totes aquelles estructures prèvies i posteriors a la compra que resulten rellevants per al responsable de màrqueting, en tant que habiliten una comprensió sistemàtica de l'acte de consum.
A través del reconeixement de totes les variables implicades en la seva determinació, l'estudi del comportament del consumidor es presenta com un recurs idoni per a la contextualització social del grau de màrqueting, així com un camp fonamental per a la identificació de les oportunitats que plantegen les dinàmiques dels mercats, i l'adequació estratègica que permet a les organitzacions accedir-hi i aprofitar-les.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
BLOC.1 INTRODUCCIÓ
Tema 1: El Màrqueting i l'estudi del comportament del consumidor
Tema 2: La sistematització de l'estudi del comportament del consumidor
BLOC.2 ESTRUCTURES EXTERNES
Tema 3: La producció social de les necessitats
Tema 4: Els estrats socials i el consum
Tema 5: Les cultures i el comportament del consumidor
Tema 6: Grups socials i altres pràctiques de consum
BLOC.3 ESTRUCTURES INTERNES
Tema 7: SENTITS I PERCEPCIÓ
Tema 8: EL COMPORTAMENT DEL CONSUMIDOR I LES CÌENCIES COGNITIVES
Tema 9: EL COMPORTAMENT DEL CONSUMIDOR I LES NEUROCIÈNCIES
BLOC.4 INTEGRACIÓ
Tema 10: COMPORTAMENT DEL CONSUMIDOR INTEGRAT: EL PROCÉS DE DECISIÓ
La relació entre activitats avaluables i percentatge de puntuació ponderada queda especificada sota la següent fòrmula:
Per fer mitjana serà imprescindible que l'alumne tingui una nota igual o superior a 5 tant a l’examen final, (1) com al treball grupal (2) i a les activitats d'avaluació continuada individuals (3).
ALONSO, J y GRANDE (2013) Comportamiento del Consumidor. ESIC, Séptima Edición, Madrid
RIVERA CAMINO, Jaime; ARELLANO CUEVA, Rolando (2013) Conducta del consumidor : estrategias y tácticas aplicadas al marketing. Madrid : ESIC
Solomon, Michael R. (2017). Comportamiento del consumidor (11th ed.). Pearson Educación.
Þorsteinn J. Zoëga-Ramsøy. (2014). Introduction to neuromarketing and consumer neuroscience (Kindle ed.).
Cenizo, Carlos. (2022). Neuromarketing: Concepto, evolución histórica y retos. Revista ICONO 14. Revista científica de Comunicación y Tecnologías emergentes, 20(1).
Kahneman, Daniel. (2016). Thinking, fast and slow (Kindle ed.). Penguin Books.
Kotler, Philip, Pfoertsch, Wolfgang, & Sponholz, Uwe. (2021). H2H marketing: The genesis of human-to-human marketing. Springer.
Pradeep, Akshay K. (2010). The buying brain: Secrets for selling to the subconscious mind. John Wiley & Sons.
Stroud, David & Walker, Kate. (2013). Marketing to the ageing consumer. Palgrave Macmillan.
Thaler, Richard H. (2015). Misbehaving. Penguin Random House UK.