Que estàs buscant?
RAE11 - Identificarà els conceptes d'avaluació, els fonaments i les bases teòriques en el desenvolupament dels mètodes i procediments fisioterapèutics aplicant-los en els àmbits científics i professionals.
RAE16 - Elaborarà el tractament fisioterapèutic més apropiat en els diferents processos d'alteració, prevenció i promoció de la salut en les fases de creixement i desenvolupament, aplicant les guies de bona pràctica clínica.
RAE18 - Aplicarà els mètodes i tècniques específiques referits a l'aparell locomotor (incloent-hi teràpies manuals, teràpies manipulatives articulars, exercici terapèutic) als processos neurològics, a l'aparell respiratori, al sistema cardiocirculatori i a les alteracions de l'estàtica i la dinàmica en els seminaris pràctics.
RAE21 - Identificarà els conceptes fonamentals de la salut i la funció que realitza el/la fisioterapeuta en el sistema sanitari identificant les disfuncions relacionades amb la fisioteràpia en els àmbits de l'Atenció Primària, Especialitzada i de la Salut Laboral.
L’assignatura Mètodes innovadors en valoració dins de la Fisioteràpia, pretén proporcionar coneixement del sistemes més actuals en l’exploració i la monitorització per la valoració de l’estat del pacient, i el seguiment i l’observació de les modificacions que puguin generar els tractaments amb fisioteràpia.
La actualització en recerca i les constants evolucions tecnològiques, han permès el desenvolupament de noves eines per quantificar característiques físiques com rangs de moviments, força, patrons de moviment.
En l’àmbit de la fisioteràpia esportiva, actualment existeixen eines que poden ser utilitzades pels fisioterapeutes durant la recuperació i prevenció de lesions, així mateix, en la prescripció d’exercicis i el manteniment de la salut.
L’observació de les estructures musculoesquelètiques a través de la ecografia, obra un nou camp en les valoracions tant estàtiques com dinàmiques de les pròpies estructures, així com de la connexió i a relació que guarden entre elles. La possibilitat de realitzar una valoració en temps real, amb la realització d’una comparativa amb les estructures contralaterals, obra un camp de possibilitats al fisioterapeuta, tant en la valoració, tractament com en el seguiment i l’evolució de les possibles afectacions.
La distribució dels continguts teòrics i/o pràctics de l’assignatura, es podran consultar al cronograma i seccions de l’aula virtual corresponent abans del seu inici.
Aquesta assignatura vetlla per introduir la perspectiva de gènere en el seu contingut i desenvolupament. A més els objectius estan alineats amb els Objectius de Desenvolupament sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides. L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
- Introducció i valoració en ecografia
- Patologia ecogràfica
- Utilització de l’ecografia en valoració dinàmica
- Aplicació d’apps mòbils en valoració
- Introducció en la valoració en fisioteràpia mitjançant electromiografia, termografia, tensiomiografia, dinamomètrica dinàmica, i programes d’anàlisis 3D.
Aquesta assignatura podrà considerar en la seva proposta d'avaluació els següents indicadors detallats a la taula següent:
SE1. Portafoli electrònic |
10% |
40% |
SE2. Exposició oral |
20% |
50% |
SE3. Exàmen |
30% |
60% |
SE4. Autoevaluació |
5% |
30% |
SE5. Avaluació entre iguals (2P2) o coavaluació |
5% |
30% |
S'utilitza un sistema de qualificació quantitativa (de 0 a 10) i qualitativa (suspens, aprovat, notable, excel·lent, matrícula d'honor) segons RD 1125/2003.
Les assignatures tindran activitats d'avaluació i recuperació d'acord amb a la guia docentielplad’aprenentatgedel’assignatura,publicatsalasevaaulavirtualique establiranels requisits necessaris per poder-hi concórrer.
D'acord amb la normativa UPF vigent, podran concórrer al procés de recuperació tots els estudiants que, havent participat a les activitats d'aprenentatge i avaluació durant el trimestre, hagin obtingut la qualificació de suspens de l'assignatura corresponent en l'avaluació trimestral. No hi podran concórrer els que no hagin participat en les activitats d'aprenentatge i avaluació o hagin renunciat a l'avaluació. Si la qualificació és de "no presentat/da", no podrà optar a la recuperació i per tant l'assignatura s'haurà de tornar a cursar íntegrament al curs acadèmic següent.
En el cas que no s’aprovi l’avaluació continuada, es podrà repetir, és a dir, no s’acceptaran per l’examen final aquell/a alumne que no hagin aprovat totes les activitats.
L’exàmen de recuperació serà tipus test. La nota mínima per aprovar l’assignatura serà de 5.
Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà
convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria.
Greenhalgh, S., & Selfe, J. (2010). Red flags II. Churchill Livingstone.
BALIUS, Ramón; SALA, Xavier. Ecografía musculoesquelética (Color). Editorial Paidotribo, 2007.
Corretger, M. S. (2014). Stefano Bianchi y Carlo Martinoli. Ecografía musculoesquelética. Madrid, Editorial Marbán Libros, 2011. 920 páginas.
Greenhalgh, S., & Selfe, J. (2019). E-Book-Red Flags: Managing Serious Pathology of the Spine. Elsevier Health Sciences.
Jull, G., Moore, A., Falla, D., Lewis, J., McCarthy, C., & Sterling, M. (Eds.). (2015). Grieve's modern musculoskeletal physiotherapy.
POSSE, Íñigo Iriarte, et al. (ed.). Ecografía musculoesquelética: exploración anatómica y patológica. Editorial Médica Panamericana, 2019.