Que estàs buscant?
RAE3 - Identificarà els aspectes psicològics i socials en la relació fisioterapeuta-pacient comprenent el resultat en l'estat de salut o malaltia de les persones, famílies i comunitat.
RAE4 - Incorporarà tècniques d'assertivitat i habilitats socials aplicant-les, en l'educació per a la salut en els usuaris al llarg de tota la vida, en la realització dels seminaris pràctics.
RAE5 - Serà capaç d'identificar els factors que intervenen en situacions de treball en equip i de lideratge, en les activitats teòriques i/o pràctiques en les quals es treballi en aquesta modalitat.
RAE10 - Identificarà els problemes psicològics i físics derivats de la violència de gènere realitzant la detecció precoç, l'assistència, i la rehabilitació de les víctimes d'aquesta manera de violència en els seminaris pràctics, la simulació i les pràctiques acadèmiques externes.
Aquesta assignatura pretén relacionar la fisioteràpia i la pedagogia, entenent aquesta darrera com una disciplina important per al millor desenvolupament del treball del fisioterapeuta. Es mostrarà, a través de diferents activitats (emmarcades a la perspectiva de gènere), la importància i la necessitat d'integrar les competències d'ambdues disciplines, per tal d'assolir de la millor manera els objectius propis de la fisioteràpia.
La distribució dels continguts teòrics i/o pràctics de l'assignatura, es podran consultar al cronograma i seccions de l'aula virtual corresponent abans del seu inici.
Aquesta assignatura vetlla per introduir la perspectiva de gènere en el seu contingut i desenvolupament. A més, els objectius estan alineats amb els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de l'Agenda 2030 de les Nacions Unides.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, transfobes i discriminatòries, ja sigui a l'alumnat o al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on puguem equivocar-nos i aprendre sense haver de patir prejudicis dels altres.
1. Modalitats d'atenció educativa
2. L'educació i la fisioteràpia
3. La socialització
4. El procés educatiu
5. La comunicació
6. Objectius i avaluació
7. La sessió dirigida
8. L'aprenentatge vivenciat
9. La gamificació
10. Integració dels continguts treballats
Aquesta assignatura podrà considerar en la seva proposta d'avaluació els següents indicadors detallats a la taula següent:
Sistema d'avaluació | Ponderació |
---|---|
SE1. Portafoli electrònic | 10-40 % |
SE2. Exposició oral | 20-50 % |
SE3. Examen | 30-60 % |
SE4. Auto-avaluació | 5-30 % |
SE5. Avaluació entre iguals (2P2) o co-avaluació | 5-30 % |
Total | 100% |
S'utilitza un sistema de qualificació quantitativa (de 0 a 10) i qualitativa (suspens, aprovat, notable, excel·lent, matrícula d'honor) segons RD 1125/2003.
L'assignatura tindrà activitats d'avaluació i recuperació d'acord amb a la guia docent i el pla d’aprenentatge de l’assignatura, publicats a la seva aula virtual i que establiran els requisits necessaris per poder-hi concórrer.
D'acord amb la normativa UPF vigent, podran concórrer al procés de recuperació tots els estudiants que, havent participat a les activitats d'aprenentatge i avaluació durant el trimestre, hagin obtingut la qualificació de suspens de l'assignatura corresponent en l'avaluació trimestral. No hi podran concórrer els que no hagin participat en les activitats d'aprenentatge i avaluació o hagin renunciat a l'avaluació. Si la qualificació és de "no presentat/da", no podrà optar a la recuperació i per tant l'assignatura s'haurà de tornar a cursar íntegrament al curs acadèmic següent.
Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria.
L’ús de la intel·ligència artificial (IA) en aquesta assignatura es troba regulat al Pla d’Aprenentatge. Cal consultar-lo per a conèixer les condicions específiques d’ús.
Blázquez, Domingo (2013). Diez competencias docentes para ser mejor profesor de educación física. Barcelona. INDE.
Butler, David Sheridan & Moseley, G. L. (2013). Explicando el dolor (2a ed.). Noigroup.
Chiva, Oscar i Martí, Manuel (coord.). (2016). Métodos pedagógicos activos y globalizadores. Conceptualización y propuestas de aplicación. Barcelona: Graó.
Neurociencias, didáctica y pedagogía: aportes a la escuela de hoy. (2018). Bonum.
Víctor M. Martín solbes, & Eduardo S. Vila Merino. (2015). IGUALDAD DE GÉNERO Y PEDAGOGÍA/EDUCACIÓN SOCIAL: UN ENCUENTRO ONTOLÓGICO. In Género, Educación y Convivencia (1st ed., p. 167–). Dykinson.
Blázquez Sánchez, Domingo. (2021). ¿Cómo evaluar bien?: educación física. INDE.
Serrano. (2003). El Regal de la comunicació. Ara Llibres.