Que estàs buscant?
L'assignatura s'impartirà majoritàriament en castellà, però també en català.
RAE5 - Serà capaç d'identificar els factors que intervenen en situacions de treball en equip i de lideratge, en les activitats teòriques i/o pràctiques en les quals es treballi en aquesta modalitat.
RAE6 - Analitzarà les estructures anatòmiques i els canvis fisiològics que succeeixen en les persones a conseqüència de les intervencions del professional en fisioteràpia, en la seva aplicació en les assignatures específiques.
RAE8 - Serà capaç d'explicar la fisiopatologia de les malalties identificant les manifestacions que apareixen al llarg dels processos, els tractaments mèdic-quirúrgics, fonamentalment en els seus aspectes fisioterapèutics.
RAE17 - Serà capaç d'identificar la situació del pacient/usuari a través d'un diagnòstic de cures de fisioteràpia, planificant les intervencions, i avaluant la seva efectivitat en un entorn de treball cooperatiu amb altres professionals en ciències de la salut.
L’assignatura de Patologia cardiorespiratòria està ubicada dins del Mòdul de formació específica en fisioteràpia, matèria 3: Fisioteràpia en especialitats clíniques. És una assignatura de formació obligatòria (4 ECTS).
L’assignatura comprèn l’estudi de les patologies més rellevants del sistema cardio-respiratori, per tal que l’alumne sàpiga identificar l’afecció, conegui els aspectes clínics, diagnòstics i terapèutics més significatius, per poder realitzar un abordatge i tractament fisioterapeútic òptim, amb l’objectiu de millorar el seu esta de salut i promoure la prevenció. Es important que es coneguin les guies de bona pràctica clínica a les diferents malalties cardíaques i pulmonars, així com l’efectivitat, utilitat i validació científica de la intervenció dels processos fisioterapeútics en cadascuna de les malalties. Per cursar aquesta assignatura és recomanable que l'alumnat tingui assolits els coneixements bàsics de fisiologia i anatomia humana (Mòdul de formació bàsica. Matèria 1).
La distribució dels continguts teòrics i/o pràctics de l’assignatura, es podran consultar al cronograma i seccions de l’aula virtual corresponent abans del seu inici.
Aquesta assignatura vetlla per introduir la perspectiva de gènere en el seu contingut i desenvolupament. A més els objectius estan alineats amb els Objectius de Desenvolupament sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Aquesta assignatura podrà considerar en la seva proposta d'avaluació els següents indicadors detallats a la taula següent:
Sistemes d'avaluació |
Sistema d'avaluació |
Ponderació mínima |
Ponderació màxima |
SE1. Portafoli electrònic |
10% |
40% |
|
SE2. Exposició oral |
20% |
50% |
|
SE3. Examen |
30% |
60% |
|
SE4. Autoevaluació |
5% |
30% |
|
SE5. Evaluació entre iguals (2P2) o coevaluació |
5% |
30% |
S'utilitza un sistema de qualificació quantitativa (de 0 a 10) i qualitativa (suspens, aprovat, notable, excel·lent, matrícula d'honor) segons RD 1125/2003.
Les assignatures tindran activitats d'avaluació i recuperació d'acord amb a la guia docent i el pla d’aprenentatge de l’assignatura, publicats a la seva aula virtual i que establiran els requisits necessaris per poder-hi concórrer. D'acord amb la normativa UPF vigent, podran concórrer al procés de recuperació tots els estudiants que, havent participat a les activitats d'aprenentatge i avaluació durant el trimestre, hagin obtingut la qualificació de suspens de l'assignatura corresponent en l'avaluació trimestral. No hi podran concórrer els que no hagin participat en les activitats d'aprenentatge i avaluació o hagin renunciat a l'avaluació. Si la qualificació és de "no presentat/da", no podrà optar a la recuperació i per tant l'assignatura s'haurà de tornar a cursar íntegrament al curs acadèmic següent.
En cas de còpia, plagi o ús il·legítim de la intel·ligència artificial generativa en qualsevol activitat avaluativa, cal consultar la Normativa d’avaluació dels ensenyaments de Grau i Màster del Centre Universitari TecnoCampus.
Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria.
L’ús de la intel·ligència artificial (IA) en aquesta assignatura es troba regulat al Pla d’Aprenentatge. Cal consultar-lo per conèixer les condicions específiques d’ús.
Farreras Rozman. 2016. Tractat de Medicina Interna. Volum I i II. 18º edició. Ed. Elsevier
Guyton i Hall. 2016. Tractat de Fisiologia Mèdica. 13º edició. Ed.Elsevier
West. Fisiopatología pulmonar. Ed wolters Kluwer. 2017
El professorat facilitarà bibliografia complementària actualitzada (guies mèdiques, articles i revisions bibliogràfiques).