Informació general


Tipus d'assignatura: Optativa

Coordinador: Enric Camón Luis

Trimestre: Segon trimestre

Crèdits: 6

Professorat: 

Albert Rof Bertrans

Curs acadèmic: 2025

Curs d'impartició: 3

Llengües d'impartició


  • English

Competències / Resultats d'aprenentatge


Competències bàsiques
  • B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les competències que cal demostrar per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi

Competències específiques
  • E5_Analitzar contextes empresarials, identificar mercats i clients i establir estratègies de màrqueting mitjançant la utilització de tècniques avançades i innovadores.

     

  • E10_Reconèixer i comprendre els mecanismes d'innovació i emprenedoria i desenvolupar iniciativa emprenedora a través de models teòrics que s'ajustin a una idea de negoci.

  • E12_Generar habilitats estratègiques contemplant l'entorn operatiu com a un projecte i establint pautes a llarg plaç i a gran escala

     

  • E13_Crear connexions entre persones, col.laboradors i empreses, posant en contacte a gent que en circumstàncies normals no coincidirien.

     

Competències generals
  • G2_Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant del canvi i estar disposats a reavaluar els vells models mentals que limiten el pensament

Competències transversals
  • T3_Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin la por al risc

     

Presentació de l'assignatura


Com et guanyaràs la vida d’aquí a 2-3 anys? Què t’agradaria està fent un dia com avui?

Visualitza el teu futur professional i estil de vida ideal i dissenya el teu pla personal per assolir-lo.

Continguts


1. AUTO-CONEIXEMENT; ADN PER A FIXAR ELS OBJECTIUS DE CARRERA PROFESSIONAL I ESTIL DE VIDA ADEQUATS.

- Quins son els meus punts forts?.

- I els punt febles?. - Quins son els meus talents?.

- Quines son les meves fortaleses?.

- On pertanyo?.

- Quina és la meva contribució?.

2. OPORTUNITATS ALINEADES ALS MEUS RECURSOS I CAPACITATS; EL “DAFO PERSONAL”.

- Diagnòstic i realisme.

- Detecció d’oportunitats realistes.

3. LA MEVA PROPOSTA DE VALOR ÚNICA: “LA MEVA CORBA DE VALOR PERSONAL”.

- Què em fa únic i diferent?.

- Quins son els meus punts de diferenciació?.

4. EL MEU BUSINESS MODEL CANVAS PERSONAL.

- Com guanyaré diners?.

5. EL MEU PLA PERSONAL ESTRATÈGIC I D’ACCIONS PER A TENIR EXIT.

- Issues Analysis.

- Objectius.

- Estratègies.

- Accions.

- Timing.

- Pressupost.

- P&L.

Activitats i sistema d'avaluació


reball individual (pla "personal"): 80%

 

Examen: 20%

 

L'examen a fi de trimestre suposa el 20% de la nota, sent necessari una nota mínima de 4.0 punts per fer mitjana, i el 80% restant es formarà a partir de l'elaboració i presentació a nivell individual d'un pla "personal", consistent en:

 

  • Document escrit de 15-20 pàgines.

 

  • Vídeo explicatiu del pla personal de 5'.

 

En recuperació s'haurà de fer la prova final que computarà el 50% de la qualificació final, i addicionalment s'haurà de lliurar, el mateix dia de la prova final, el pla "personal", amb document escrit de 15-20 pàgines i l'enllaç al vídeo explicatiu del pla personal de 5’, comptant el 50% de la qualificació final.

 

Un alumne que no s'hagi presentat a la primera convocatòria NO es pot presentar a la recuperació.

Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria.

L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.

Bibliografia


Bàsic

Business Model You. (2012). Business Model You. https://businessmodelyou.com/

Clark, T., Osterwalder, A., Pigneur, Y., Borgeaud, E., Smith, A., & Papadakos, T. (2012). Business model you. Pearson France.

Complementària

Buckingham, M., & Coffman, C. (1999). First, break all the rules: what the world’s greatest managers do differently. Simon & Schuster.c

Handy, C. (2003). The elephant and the flea. Harvard Business School Press; London.

Heath, C., & Heath, D. (2013). Decisive: How to Make Better Choices in Life and Work. Crown Business.