Que estàs buscant?
B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les competències que cal demostrar per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees,problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat
T4_Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària
Avui dia, les companyies assumeixen que els seus col·laboradors tenen un domini molt bon dels programes de fulls de càlcul. Excel ajuda a resoldre molts problemes diferents i és relativament simple, es pot arribar ràpidament a un resultat per a les anàlisis habituals a l’empresa.
En aquesta assignatura s'ensenya de manera pràctica, sempre amb exemples, les aplicacions més útils de l'eina Excel, a l'ampli context del Control de Gestió (Controlling). Els coneixements adquirits poden aplicar-se també en altres programes de fulls de càlcul com Google Sheets o OpenOffice Calc. Aquest curs és interessant per a aquells que volen fer un ús útil de les dades i convertir-les en informació.
Avui dia, les companyies assumeixen que els seus col·laboradors tenen un domini molt bon dels programes de fulls de càlcul. Excel ajuda a resoldre molts problemes diferents i és relativament simple, es pot arribar ràpidament a un resultat per a les anàlisis habituals a l’empresa.
En aquesta assignatura s'ensenya de manera pràctica, sempre amb exemples, les aplicacions més útils de l'eina Excel, a l'ampli context del Control de Gestió (Controlling). Els coneixements adquirits poden aplicar-se també en altres programes de fulls de càlcul com Google Sheets o OpenOffice Calc. Aquest curs és interessant per a aquells que volen fer un ús útil de les dades i convertir-les en informació.
Els objectius generals d'aprenentatge es poden resumir de la manera següent:
• Conèixer l'estructura de l'aplicació 'Excel'.
• Conèixer i aprendre de manera estructurada les eines més útils en el context del Controlling (control de gestió).
• Aprendre a utilitzar taules i taules dinàmiques en el context del Controlling (Estructurar les dades de manera adequada per a l'anàlisi i/o l'elaboració d'informes i gràfics).
• Aplicar regles recomanades per crear taules i gràfics en termes d'estructura i visualització.
• Utilitzar l'eina Excel en el context del reporting.
• Conèixer i aprendre a utilitzar funcions i eines més sofisticades d'Excel.
• Elaborar un quadre de comandament, tenint en compte els processos del Controlling.
•Conèixer ‘tips and tricks’ de la pràctica.
L’assignatura s’avaluarà mitjançant avaluació contínua al llarg del curs. Aquesta avaluació consistirà en el desenvolupament de diferents activitats al llarg del trimestre. La nota final es basarà en els 2 apartats següents:
Treballs individuals i/o en grup: resolució de 2 exercicis (60 % de la nota).
Examen final teòric-pràctic (40 % de la nota).
Per aprovar l’assignatura, cal obtenir un mínim de 5 punts a l’examen final teòric-pràctic. La nota final de l’assignatura es configurarà de la manera següent:
▪ si la mitjana de les notes obtingudes en totes les activitats proposades a l’avaluació contínua és positiva, aquesta serà la nota final de l’assignatura.
▪ si la mitjana no és positiva i/o la nota de l’examen final teòric-pràctic és inferior a 5 punts, l’estudiant haurà de presentar-se a l’examen de recuperació obligatori.
Examen de recuperació: si l’assignatura no s’ha superat mitjançant l’avaluació contínua, l’estudiant podrà presentar-se a l’examen de recuperació. Només es podrà recuperar la part de l’examen teòric-pràctic. En aquest cas, les notes de la resta d’apartats es mantindran i no es podran recuperar. Per aprovar l’assignatura, caldrà obtenir un mínim de 5 punts a l’examen de recuperació i que la mitjana final de les notes sigui positiva.
Un estudiant que no s’hagi presentat al primer examen NO podrà presentar-se a l’examen de recuperació.
El sistema d’avaluació es mantindrà inalterat en cas que les classes s’hagin de fer íntegrament en format virtual.
Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria.
International Business Communication Standards (IBCS®)
Artículo en Castellano: https://www.ibcs.com/resource/revista-de-contabilidad-y-direccion-vol-24-ano-2017-pp-81-109/
Standards (English Edition):
IBCS Standards 1.2 • IBCS - International Business Communication Standards
Standards (Spanish Edition):
IBCS Standards 1.2 (es) • IBCS - International Business Communication Standards
Video:
IBCS - Fostering comprehension • IBCS - International Business Communication Standards