Que estàs buscant?
Les classes presencials orals s'impartiran en català. Hi ha documents amb llengua castellana i anglesa, així com materials audiovisuals amb castellà i anglès.
RAE27- Avaluarà l'estat nutricional de subjectes i/o grups, tant sans com malalts, planificant-ne l'estratègia nutricional corresponent.
RAE29- Elaborarà la història dietètica de les persones sanes i malaltes, utilitzant la terminologia emprada en ciències de la salut i interpretant les dades clíniques, bioquímiques i farmacològiques en la valoració nutricional de la persona malalta i en el seu tractament dieteticonutricional.
RAE32- Identificarà les diferents tècniques i productes de suport nutricional bàsic i avançat.
RAE37- Serà capaç de prescriure el tractament específic, corresponent a l'àmbit de competència del Dietista-Nutricionista.
RAE38- Serà capaç d'actuar segons els principis científics que sustenten la intervenció del Dietista-Nutricionista, supeditant la seva actuació professional a l'evidència científica.
L'assignatura de nutrición clínica és de tipologia obligatòria, i pertany a la Matèria 4, Ciències de la Nutrició, la Dietètica i la Salut.
L’objectiu de l’assignatura és contribuir a la formació de l’estudiant en els següents aspectes:
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Bloc 1. Nutrició clínica en patologies i trastorns prevalents
Bloc 2 Nutrició i dietètica clínica
Seminaris:
El sistema d’avaluació de les competències i els resultats d’aprenentatge d’aquesta assignatura contempla diferents activitats d’avaluació de la Matèria 4, Ciències de la Nutrició, la Dietètica i la Salut.
| Codi | Sistema d'avaluació | Ponderació mínima |
Ponderació màxima |
|---|---|---|---|
| EP1 | Examen presencial final de la asignatura. Cuestionarios de verdadero o falso, de opción múltiple, emparejamiento de elementos, respuestas cortas o de desarrollo. | 20% | 40% |
| EP2 | Exposicions orals, individuals i/o grupals, per part de l’estudiant, avaluant l’adeqüació al tema proposat, metodología, resultats, bibliografía i conclusions, així com la capacitat de comprensió i exposición tan de forma escrita com oral. | 15% | 60% |
| EP3 | Presentació de la memòria escrita, parcial i/o final, de treballs individuals o grupals, avaluant ladequació al tema proposat, metodologia, resultats, bibliografia i conclusions. | 15% | 60% |
| Codi | Sistema d'avaluació | Ponderació mínima |
Ponderació màxima |
|---|---|---|---|
| EV3 | Ús adeqüat de les TIC aplicades a la seva materia (assistència a classes síncrones, visualització de material audiovisual, participación en fórums de debat, resolución de qüestionaris online). Participació en activitats i/o debats plantejats a l’e-Campus. | 10% | 25% |
Activitats avaluadores:
Mahan LK, Raymond JL. Krause: nutrición y dietoterapia. 16ª ed. Barcelona: Elsevier Masson; 2020.
Rodota L, Castro M. Nutrición clínica y dietoterapia. Ciudad Autónoma de Buenos Aires: Médica Panamericana; 2012.
Salas-Salvadó J, Babio NE, Bonada i Sanjaume A, Saló i Solà ME, Burgos Peláez R, Cárdenas Lagranja G, et al. Nutrición y dietética clínica. 5ª ed. Barcelona: Elsevier; 2025.
Gil Hernández Á, Álvarez Hernández J, Bordejé Laguna L, Cuerda Compés C, Maldonado Lozano J, Martínez-Olmos MÁ, et al. Tratado de nutrición. Tomo 5: Nutrición y enfermedad. 4ª ed. Madrid: Editorial Médica Panamericana; 2024.