Presentació
Els estudis s’estructuren en quatre anys en els quals cada any hi ha tres trimestres, i inclouen matèries de formació bàsica (60 ECTS), obligatòries (120 ECTS), optatives (20 ECTS), pràctiques externes (20 ECTS) i treball final de grau (20 ECTS). Les assignatures s'ordenen en 5 matèries:Llengua estrangera, Fonaments de turisme i productes turístics, Gestió de l'empresa turística, Màrquting turístic i Gestió de l'oci.
Objectius
Perfil d'ingrés
Competències específiques
- Interpretar els principis del turisme pel que fa a la seva dimensió espacial, social, cultural, política, laboral i econòmica i identificar les tipologies d'espais i destinacions turístiques i els principals agents turístics que operen en ells, tant públics com privats.
- Analitzar els impactes que genera el turisme en els seus aspectes econòmics, socials i mediambientals i aportar solucions innovadores
- Analitzar les principals estructures politicoadministratives turístiques i interpretar el marc legal que regula les activitats turístiques
- Convertir un problema "empíric" en un projecte d'investigació i elaborar conclusions.
- Aplicar una marcada orientació de servei al client i manejar tècniques de comunicació
- Avaluar els potencials turístics i l'anàlisi prospectiu de la seva explotació a través de models de gestió innovadors
- Analitzar, sintetitzar i resumir críticament la informació econòmic-patrimonial de les organitzacions turístiques.
- Dirigir diferents tipus d'entitats turístiques definint objectius, estratègies, polítiques comercials i gestionant els recursos financers.
- Treballar en mitjans culturals diferents, aportant solucions als diferents problemes que es presenten.
- Reunir i interpretar dades significatives per a emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'àmbit empresarial i ser capaç d'elaborar un document que permeti transmetre informació o una proposta empresarial innovadora en l'àmbit del turisme.
- Gestionar els espais territorials turístics d'acord amb principis de sostenibilitat.
- Dominar els procediments operatius de les empreses d'allotjament, restauració i intermediació turística
- Interpretar l'estratègia, els objectius i els instruments públics de la planificació turística.
- Reconèixer i aplicar les tecnologies de la informació i les comunicacions (TIC) en els diferents àmbits del sector turístic.
- Interpretar un pla públic en matèria turística i les oportunitats que es deriven per al sector privat.
- Planificar i gestionar els recursos humans de les organitzacions turístiques.
- Reconèixer detalls del funcionament de les destinacions, estructures turístiques i els seus sectors empresarials a nivell mundial.
- Comprender les característiques de la gestió del patrimoni cultural i ser capaços d'elaborar iniciatives innovadoraspara la seva posada en valor com a atractiu turístic
- Detectar les necessitats per a la planificació tècnica d'infraestructures i instal·lacions turístiques
- Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en almenys una llengua estrangera.