El programa formatiu constarà de 4 unitats/blocs que s’impartiran en 4 setmanes de durada més una sessió addicional inicial de posada en marxa del programa.

Sessió 1: Transforma el teu negoci. Tendències i oportunitats del sector retail

Modalitat: online

Objectius:

Reflexionar sobre els nous models de negoci d'èxit en retail partint de les necessitats i demandes dels nous clients Identificar tendències per la millora de l'experiència de compra dels clients Revisar el rol del personal com a generador de valor en els negocis de retail

Adreçat a: 

Propietaris, gerents o responsables de botigues físiques o online, que vulguin transformar els seus negocis amb l’objectiu d’incrementar les vendes.

Contingut: 

Conèixer en detall con es comporten i quines necessitats tenen els nous clients:

  • Conèixer quines són les tendències de compra dels nostres clients
  • Identificar els nous models de negoci en retail.
  • Identificar eines per la millora de les experiències de compra com a via de diferenciació.
  • Treballar el rol del personal en el nou retail: argumentaris, protocoll
  • Nous processos de treball.
     

Metodologia

Sessió impartida per Gemma Martin, especialista en retail, comercialització i experiència d’usuari, que combinarà una part teòrica amb l’anàlisi de les millors pràctiques de retail en models de negoci. La ponent facilitarà el procés d'aprenentatge dels participants, fomentant la seva participació i donant feedback de les qüestions que plantegin.

 

Dades de la sessió:

Data: 2 de novembre

Hora: de 9 a 13 h

INSCRIU-T'HI

El dia laborable anterior a la sessió rebràs el link a la plataforma per la inscripció.

Sessió 2: Canals de venda i comunicació

Modalitat: online

Objectius:

Analitzar i replantejar l’estratègia de canals de comunicació i venda i els rols d'aquests

Adreçat a: 

Propietaris, gerents o responsables de botigues físiques o online, que vulguin transformar els seus negocis amb l’objectiu d’incrementar les vendes.

Contingut: 

  • Rols dels canals presencial i ecommerce en l'estratègia de l'empresa.
  • Gestió dels canals: comunicació, encàrrecs, devolució, recollida, lliurament...
  • La omnicanalitat: reptes i oportunitats
  • El customer journey map (CJM) i el moments de contacte del client amb l’empresa/botiga
  • El CRM i el Business Intelligence com a eina de seguiment del client i fidelització Les xarxes socials

Metodologia

Sessió impartida per Gemma Martin, especialista en retail, comercialització i experiència d’usuari, que combinarà una part teòrica amb l’anàlisi de les millors pràctiques de retail en models de negoci. La ponent facilitarà el procés d'aprenentatge dels participants, fomentant la seva participació i donant feedback de les qüestions que plantegin. A més a més, participarà un testimoni d’un proveïdor de serveis de tecnologia

 

Dades de la sessió:

Data: 9 de novembre

Hora: de 9 a 13 h

INSCRIU-T'HI

El dia laborable anterior a la sessió rebràs el link a la plataforma per la inscripció.

Sessió 3: Eines per la millora de la gestió de l’empresa del sector retail

Modalitat: online

Objectius:

  • Analitzar models d’aprovisionament i gestió d’estocs per a minimitzar costos i maximitzar servei al client;
  • Explorar sistemes de control i seguiment; així com plantejar el disseny d’un pla de dinamització

Adreçat a: 

Propietaris, gerents o responsables de botigues físiques o online, que vulguin transformar els seus negocis amb l’objectiu d’incrementar les vendes.

Contingut: 

  • Polítiques i models de gestió de l'assortiment i els estocs.
  • Indicadors de gestió i mètriques de control com a base de l’auto diagnòstic i l’optimització.
  • Afluència, conversió i repetició. Polítiques d'animació i desrutinizació. La generació de tallers, esdeveniments, tastos com a via de generació d'experiències més intenses.
  • La fidelització dels clients: eines.

Metodologia

Sessió impartida per Gemma Martin, especialista en retail, comercialització i experiència d’usuari, que combinarà una part teòrica amb l’anàlisi de les millors pràctiques de retail en models de negoci. La ponent facilitarà el procés d'aprenentatge dels participants, fomentant la seva participació i donant feedback de les qüestions que plantegin. A més a més, s’exposarà un cas que serà treballat al llarg de la sessió i es comptarà amb el testimoni d’un proveïdor de software de gestió d’estocs.

 

Dades de la sessió:

Data: 16 de novembre

Hora: de 9 a 13 h

INSCRIU-T'HI

El dia laborable anterior a la sessió rebràs el link a la plataforma per la inscripció.

Sessió 4: La Sostenibilitat al sector retail

Modalitat: online

Objectius:

Reflexionar sobre quins àmbits de l’empresa puc millor per a esdevenir un negoci més sostenible

Adreçat a: 

Propietaris, gerents o responsables de botigues físiques o online, que vulguin transformar els seus negocis amb l’objectiu d’incrementar les vendes.

Contingut: 

  • La sostenibilitat i medi ambient pel nou client. La Trust Economy o economia de confiança.
  • Com fer un retail més sostenible? cadenes de subministrament circulars, reciclatge de recursos humans.
  • Quines pràctiques estic duent a terme al meu negoci per fer-lo més sostenible.

Metodologia

Sessió impartida per Gemma Martin, especialista en retail, comercialització i experiència d’usuari, que combinarà una part teòrica amb l’anàlisi de les millors pràctiques de retail en models de negoci. La ponent facilitarà el procés d'aprenentatge dels participants, fomentant la seva participació i donant feedback de les qüestions que plantegin.

 

Dades de la sessió:

Data: 23 de novembre

Hora: de 9 a 13 h

INSCRIU-T'HI

El dia laborable anterior a la sessió rebràs el link a la plataforma per la inscripció.